- Editat
Carmepru Totalment d’acord que han de cobrar tots els compositors per fer una sardana, i hauria-ho de posau-se d’acord en cobrar tots el mateix, així poder s’evitaria encarregar sardanes a compositors de segones, (no se si m’explico) Aquells que composen amb piano, als que ho fan de xiulet, als que fan sardanes com a xurros.
Penso que no es tracta de cobrar tots/es el mateix per dos motius:
- Jo no tinc cap estudi de composició i tampoc vaig a classes particulars per millorar. No perquè pensi que no em cal. I tant que haig de millorar però no tinc temps per fer-ho i perquè tinc clar que jo no sóc compositor i que no és la meva professió). Personalment, considero que per fer una sardana no puc cobrar la mateixa quantitat que una persona que ha dedicat anys i diners a formar-se com han fet (i estan fent) moltes de les persones que estan participant d’aquest debat. Crec que no puc cobrar el mateix que una persona que hagi guanyat premis i concursos de composició i que en resum tingui una carrera compositiva molt més “exitosa” que la meva.
- Encara no he trobat cap botiga on totes les marques que fan un mateix producte s’hagin posat d’acord per vendre els seus productes pel mateix preu. Perquè cada marca, i aquest cas cada compositor/a, té la seva pròpia qualitat i aquesta es veu (o s’ hauria de veure) traduida en una valoració econòmica.