Xavi_Terrassa I per cert, si un instrumentador pot cobrar 1000 euros, quant val una sardana per encàrrec? I la pots escoltar abans de pagar o bé te l’has de quedar sentint-la per primera vegada a l’estrena?
Bon dia!
En quan als encàrrecs, cada compositor posa el preu que considera, en funció de les hores de dedicació, la trajectòria, o els criteris que cadascú consideri.
El tema de si la pots escoltar abans de pagar… en el meu cas només m’hi he trobat un cas on la persona que em va fer l’encàrrec, al sentir-la en una gravació d’assaig prèvia a l’estrena, em va dir que no li acabava de fer el pes, que esperava una altra cosa…
En la meva opinió, quan encarregues una sardana a un compositor, ho fas perquè en general la seva música t’agrada, o creus que li pot agradar a la persona/entitat que li vols fer el regal.
Jo sóc partidari de que s’escolti el mateix dia de l’estrena, perquè així la sorpresa és màxima, si ja l’has sentit prèviament perd la màgia del moment… i si la sardana no s’ajusta en gran mesura al que la persona hauria imaginat, doncs sap greu, però la composició és un art i de moment no som Inteligències Artificials per fer-la 100% com es voldria… de moment dic… tot arribarà! 😮
Salut!