JaumeMarva - Amb moltes ganes de parlar més amb tu! Totalment d’acord amb les apostes de qualitat respecte a les de quantitat. I sobre fixar objectius, mesurar resultats, avaluar i fer millora contínua en l’organització dels actes. De fet, fa anys que intento “evagelitzar en la fe” de treballar per objectius ja no només en la organització dels propis actes sinó en la gestió de les pròpies entitats i m’he desgastat de fotre’m d’hòsties amb el “ah, això ho porta aquell, així que fem el que ell digui”. Però com diu un proverbi hindú, si caus set cops, aixeca’t vuit vegades i m’estimo massa la sardana per tirar (encara) la tovallola.

Ja sigui per aquí o per conversa directa m’interessaria conèixer més sobre aquestes càpsules formatives, sobre el teu tarannà en general i que sàpigues que abans de trobar-te per aquí, ja m’havien parlat meravelles de tot el que havíes fet per dinamitzar la capitalitat de Balaguer.

A més, @JaumeMarva, et felicito perquè crec que Balaguer és de les poblacions on, amb diferència, la capitalitat ha deixat una empremta més clara de llavor per mantenir en el temps els projectes arrancats aquell any.

Eduard-Contemporania , sispli, podries elaborar una mica més exemples de què feu en aquest sentit? A més dels vostres sardaxous i sardaxous electrònics, crec que heu arrancat una iniciativa molt xula d’ensenyament a plaça. Jo la conec, però probablement valgui la pena explicar-la per a qui no. I no m’estranyaria que també tinguis altres exemples que vulguis donar.

Respecte a escoltar el jovent per saber què els engresca, jo estic fent una part dels deures preguntant als meus alumnes de Molins i d’aquí un parell de setmanes, vull publicar una entrevista aquí que espero que comentem obertament (a més de treballar directament algunes de les idees que plantegen, evidentment). Vosaltres, què esteu aprenent i què esteu sentint del jovent? I, aprofitant la quantitat de músics joves que teniu a la pròpia cobla, com ho veuen ells?

Molt bones les preguntes del teu “meló”, però crec que ets de les persones que pot explicar més que preguntar, ja que sou la cobla que teniu menys por a provar. I no ho dic només pels sardaxous.

Personalment penso que està molt bé que cadascú doni les seves opinions i jo també podría donar la meva, però el meu comentari no va per aquí.

El que jo crec és que en comptes de pensar en les solucions, en hem de moure a les arrels.

Ens hem parat a pensar, quin és el problema? Que segurament no arribem a prou gent jove.

I la pregunta és, per qué? Algu ha estudiat el comportament d’aquest ‘target market’ al qual volem arribar? Però aquest també és un problema, perquè crec que ara per ara volem arribar a massa gent, i es això és fantàstic però les persones som molt diferents. I m’explico, és genial voler arribar al jovent de Catalunya, però el comportament d’una persona de 16 anys és completament diferent a una de 23. Tanmateix, l’actitud vers a activitats culturals d’una persona a les Terres de l’Ebre és molt diferent que algú de la Vall d’Aran, que algú d’Osona. Aleshores crec que hauriem d’enfocar-nos a un ninx de mercat més reduit.

Crec que el s’ha de fer professionalitzar aquestes tasques, creant DAFO i CAME, PESTEL, etc. Això el que ens pot aportar son motius o també raons del que s’està fent bé, s’ha de canviar, aturar o començar a fer.

Un cop tinguem això, hem de treballar en campanyes de publicitat, marketing, etc, però no a l’atzar, fent estudis de mercat, analitzant el ROI, etc.

Finalment, una petita reflexió completament personal ; jo fa un temps que visc a l’estranger i m’he n’he adonat de la poca ‘professionalització’ del món sardanista. Està clar que és un mon basat en l’associacionisme i el que estem fent aquí és molt positiu, però nosaltres només som un factors afectat directament, però no només depèn de nosaltres. Que estan fent les administracions públiques? Que estan fent les entitats sardanistes?

JoanAranda
        Gràcies Joan! Tot lo que t’havien dit: menida! 😉 Fem el que podem! Ja coincidirem, que de tant en tant em deixo caure a les ballades de l’agrupa… 👍

JoanAranda
        La capitalitat tal com està muntada no va enlloc, no té cap sentit. No serveix per a res, només per buidar les arques d’un ajuntament i fer anar de bòlit un tècnic de cultura i una agrupació durant un any. No hi ha cap projecte seriós, ni cap voluntat de canvi o de replantejament, no hi ha uns objectius clars i ambiciosos, més enllà de repetir uns actes que no sumen. I ja no parlem de la capacitació de les persones responsables per empatitzar amb la innovació i detectar oportunitats per arribar a nous públics. Així ho he viscut, i així ho he exposat i argumentat públicament i privadament a tothom qui ho ha volgut sentir. I ho dic des de la tristesa perquè em sap molt de greu que sigui així. I vai intentar fer veure que calien canvis, però no me’n vai sortir… Ja m’he quedat a gust.

ArnauPrats Arnau, comparteixo el teu punt de vista. El que comentes i dius crec que va en la mateixa direcció del que també comenta en @JaumeMarva en algunes de les seves respostes i comentaris.
          En Jaume parla sovint de segmentació i tu introdueixis la necessitat d’anàlisi DAFO amb corresponent CAME entre altres … En conjunt, parleu d’uns conceptes i coneixements molts necessaris però que malauradament no tenen la majoria dels qui s’encarreguen de l’organització d’activitats sardanistes.
          Com bé dius … cal formació per desenvolupar els aspectes que comentes. Cal analitzar l’entorn i saber a qui ens volem dirigim per pensar bé allò que fem. I cal abandonar el tradicional “Això ho fem així perquè sempre s’ha fet així”.

Comparteixo tot el que dius però… i les entitats sardanistes? Elles son (o haurien) de ser les primeres interessades en posar pràctica tot això que comenteu però … on són? Què en pensen? Has llegit alguna resposta, comentari en aquest fòrum que s’ha obert justament per això … per compartir bones pràctiques que poden ajudar a arribar a més gent d’una forma més eficaç?

Com poden rebre aquesta formació, que pel meu parè, és tan necessària? O almenys … com podem conscienciar a les entitats que cal canviar de xip i fer veure que no es poden organitzar activitats amb els mateixos criteris de fa 10 - 20 - 30 anys enrere?

Fem que passin coses!

JaumeMarva penso el mateix que tu.

Despesa de molts diners, per un colectiu que sempre som els mateixos qui ens desplacem, igual que els aplecs.

De gent del poble ben pocs oi?

Poder en algun acte més fort, però a la resta d’actes es passegen una estona, i després, a fer el vermut, que es fa tard per dinar.

@JaumeMarva varem fer el curs 2013 a Juneda, i des d’aquell dia, només varem coincidir, el 2022 no recordo on…

Una abraçada!!

JoanAranda

Abans t’he fet una resposta ràpida. Ara aprofundeixo una mica.

Tota la raó en el fet que les entitats s’han de fixar objectius com a entitat, més enllà dels objectius de cada activitat. Nosaltres al Col·lectiu Sardanista en deiem reptes. Explico els objectius que ens vam posar a dos anys vista des del Col·lectiu en aquesta entrevista: https://alacarta.radiotarrega.cat/embed/podcast?id=radiotarrega_podcast_24933

Nosaltres ens plantegem reptes una mica genèrics, però la gent que en saben sempre insisteixen que els objectius han de ser SMART, i això també vol dir que siguin quantificables, mesurables, que es pugui medir el grau d’assoliment dels objectius:

Carmepru
            Gràcies Carme!

Aprofito Carme per a fer-te un prec, la majoria dels teus missatges no els entenc, em costa molt de saber què vols dir, els he de rellegir 3 o 4 vegades, i només així, intuir què és el que volies dir. Ja no és només un tema de faltes d’ortografia, és un tema de frases desestructurades, i d’idees inconnexes.

Et recomano vivament tres coses, que a mi em funcionen, i crec que a tu potser també et podrien ajudar:
            1. passa el corrector abans de publicar res.
            2. estructura els missatges en paràgrafs. Idees curtes i clares. I un paràgraf per a cada idea.
            3. que cada frase tingui un subjecte, un verb, i un predicat. i fem servir connectors per lligar una frase amb l’altra.

Tens coses molt interessants a aportar, i molta experiència. I anar incorporant paulatinament aquestes eines t’ajudarà a que els missatges i les idees que comparteixes acabin arribant als destinataris.

Una forta abraçada!!

JaumeMarva Sap greu que no m’entenguis, poder els demés tampoc.

Tema faltes d’ortografía, se que en faig, però no faig servir corrector en el móbil, a vegades si veig alguna errata, per escriure massa ràpit, però hem dono compte quan ja ho he enviat, i ja no hi ha res a fer.

En quan dius subjectes, verbs, i predicats, ja ho intento, però escric a mida que em va sortint del cap.

Fa més de 50 anys que vaig deixar l’escola, i el català escrit el vaig anar aprenent sola, i de moment m’ha n’hi sortit força bé.

Però no tinc cap problema d’escriu-re en castellà, que de ben segur ho faré millor que amb la meva llengua própia, ya que es la que m’obligaren a aprendre de petita.

Gràcies pels teus consells, intentaré escriure més poc a poc, perquè m’entenguin.

Sobretot, Carme, queda’t amb el més important del que t’ha dit el @JaumeMarva Tens coses molt interessants a aportar, i molta experiència. Així, doncs, segueix dient-hi la teva.

Abraçades vallesanes.

EulaliaSagrera - Bon resum de la situació. Que tots tendim a prendre’ns aquests comentaris pel costat de més talla i les aportacions d’algú amb tanta quantitat i qualitat de dedicació a la sardana com la @Carmepru són un tresor. És un fet que esmenteu tant el @JaumeMarva com l’ @EulaliaSagrera i que crec que podem subscriure la resta de gent que et coneixem. A més, algú que des del País Valencià segueix organitzant les ballades del Masnou té el cel guanyat.

@JaumeMarva, nosaltres sí que com a projecte que pretén ser professional i que fomenta la millora contínua necessitem aprendre d’aquestes reflexions que fas. Tens algun corrector de referència que ens puguis recomanar? No solem utilitzar-ne i algun “per què” quan havíem d’escriure “perquè” i coses similars em consta que se’ns ha escapat. Com veus, en necessitaríem algun que no miri només sintaxi sinó també que les frases siguin gramaticalment correctes. I encara millor si es pot integrar en els propis navegadors.

Ah… i com deus haver vist, també tenim certa tendència a que les publicacions ens surtin llargues. Així que recomanacions sobre com millorar l’expressió d’idees amb frases curtes també ens ajudaran. Potser via missatge privat, que ja estem desviant el tema massa el tema de conversa d’aquest debat, que era sobre com fer més gran el món de la sardana. És un tema prou important com per recentrar el debat tan aviat com es pugui.

15 dies més tard

Fer més gran el món de la sardana, dependrà de lo gran que téns el cor i dels valors humans que transmets al entorn i/o de les persones que s’acosten a les ballades, sobretot a les que per primera vegada s’acosten a escoltar una cobla.

Gracies per llegir-ho

16 dies més tard

JoanAranda Anem pel primer exemple:

La Contemporània ha engegat un nou projecte i aquest dijous farà tres setmanes

Contemporània Emergents és l’oportunitat que la cobla Contemporània ofereix a joves músics en formació. Les noves generacions podran descobrir la mecànica i treball dels assajos d’una cobla i participar en un enregistrament discogràfic com a punt culminant del seu pas per la Contemporània.

Ja hem gaudit de dues participants amb flabiol i tenora. Estem recollint les seves experiències per millorar el projecte. La previsió és de tenir 4 participants de 4 instruments diferents. Tot just estem en els inicis i ara toca recollir neguits i millorar el nou plantejament de la Contemporània.

Molt a favor de tot el que impliqui inventar nous formats per fomentar el nou talent de cobla, @Eduard-Contemporania.

En el terreny personal, m’ha sorprès gratament que l’experiència de flabiol l’hagueu compartit amb la Raquel Carrera, membre d’una de les famílies que més estima la música i la sardana de tot Berga. Però això ja són batalletes meves, oi, @Davidpatum i @Bernat?

Seguiu amb la bona iniciativa, @Eduard-Contemporania! El nostre jovent és el nostre futur! 👏👏👏

Tancar ràdio