jordiprats doncs no se com o fan, però a començaments de ballar selvatà jo repartia un tres, i em van rectificar i vam fer tres dosos i un tres. Mare meva!!! Quins enbolics!!!!🤣🤣🤣🤣

Carmepru segur que tirava 75? Igual tirava 79,i per això van fer dos dosos i un 3

jordiprats exacte!

Però quan al Jordi dels 16, se li posa una cosa al cap, no para de donar-li voltes. Ell es així, però m’agrada, és refrescant veure gent que s’interesi per canviar el món.

jordiprats Jo no sé com i què has llegit del meu escrit. D’entrada estava parlant EXCLUSIVAMENT DE SARDANES QUE TENEN LA TIRADA DE LLARGS PARELL. Això no ho has llegit, oi? El cas era deixar-me malament. Les que tenen la tirada senar, no les he esmentat perquè són igual que l’Estil Empordanès, amb el benentès que SEMPRE ACABEN A LA DRETA. Només em referia a les tirades parells que, obviament no poden acabar només amb un 3. En necessiten un altre per acabar-la correctament. A la comarca de La Selva, i també del Gironès, es fa servir molt l’Estil Selvatà. Jo no dic que sigui exclusiu, però majoritari, si. I per la imperfecció als Curts del sistema de 7 Tirades, deixant de banda els immobilistes, prefereixen continuar amb el sistema de 10 Tirades. Si fossin 8 Tirades, afegint la 4rta de Curts, llavors a les ballades només caldria treure’n una de les 9 que es fan a les de 7 Tirades, O bé afegir dues a les de 10 Tirades, que com sabeu són 6. Llavors quedarien les ballades amb 8 sardanes de 8 Tirades, i a l’Estil Selvatà, per exemple, no haurien de fer el bunyol de començar la 3a de Llargs a la Dreta, o fer alguna trampa a la 3a de Curts perquè vingui a la Dreta, i poder començar bé la 3a de Llargs al costat esquerre. Jo crec, amic meu, que has llegit el que t’ha convingut, fiscalitzant el text per trobar tants paranys com sigui possible.

I encara diré més. Al Gironès i la Selva reparteixen selvatà d’una manera diferent i cadascú té documents que donen validesa a aquest repartiment. A una de les comarques (ara no sé quina) si els curts tiren parell passen a llargs amb un dos, i a l’altra comarca ho dan amb dos tresos

JordiSala-16 Acabar una tirada de Llargs a la dreta en 7 Tirades no existeix. Escrit per tu mateix

JordiSala-16 no haurien de fer el bunyol de començar la 3a de Llargs a la Dreta. Ara resulta que per repartir segons quina sardana en selvatà es fer un bunyol.

JordiSala-16 EXCLUSIVAMENT DE SARDANES QUE TENEN LA TIRADA DE LLARGS PARELL. Això no ho has llegit, oi?

On ho has dit això

Carmepru Llavors, si fas un quatre als parells que ho demanin, al moment de fer tres dosos i un tres, llavors acabes amb un 5, de la mateixa manera que als parells acabes amb un 4. I les altres opcions, intactes com sempre. Si a 84 fas un 4, a 85 fas un 5. I les altres, com sempre. A 80, 2+2; 81, 2+3; 82, 2 i 83, 3. I ara direu.. te n’has descuidat el 86 i el 87. Calma. 86 i 87, s’afegeix 2+2 al davant dels repartiments que es fan a les del costat contrari, és a dir, les de 82 i 83 respectivament.
            Tot això considerant que comencem i acabem al mateix lloc, que en el cas de les 7 Tirades, sempre acabarem a l’esquerra les tirades 3a i 4rta de Llargs. Això vol dir que, si es manté el 4 a les tirades parells, cal fer un 5 a les tirades senars que fins ara fèiem tres dosos i un 3.
            I llavors els repartiments quedarien així:

80……2+2. —- 84…. ….4
            81……2+3. —- 85………..5
            82……….2. —- 86…2+2+2
            83……….3. —- 87…2+2+3

Només caldria repartir fins a 7 compassos. Les que acabarien al canvi o al primer peu, tindrien el mateix número de compassos a repartir; 4 o bé 5. I a les altres opcions, les que venen bé es fa el 2 o el 3, i si no fos així s’afegeixen dos dosos per canviar el costat on acabaria. Aquest és l’Estil Empordà 7, el nom provisional que té ara. La raó del nom? Qué com a màxim és reparteixen 7 compassos. El que proposo tot traient el 4 seria l’Estil Empordà 21 o Empordà 2.1, per ser creat l’any 2021, o bé al Segle 21 (XXI). A l’actual Estil Empordanès li’n podríem dir, Empordanès 1.9 o Emporda1.9, per ser creat el segle 19 (XIX).

jordiprats I és veritat. Una, sola, per ella mateixa, no existeix en 7 Tirades. Dues, lligades, si. Però ja no és el repartiment que li tocaria fer pel nombre de compassos que té. En senars, acaba amb un 2 al mateix lloc on ha començat la que en la primera de Llargs hem vist que acabaria en un primer compàs després del canvi. I acaba amb un 2 a diferent lloc del començament, les que hem vist que a la primera de llargs acabarien amb un 3 des del canvi.
            Però…..veus com treus de context allò que t’interessa per fer-me quedar malament??

jordiprats Excepte les Tirades de Llargs que van precedides del TOC DE CONTRAPUNT, que comencen a la DRETA, totes les altres tirades de Llargs SEMPRE COMENCEN A L’ESQUERRE. I absolutament totes les tirades repartides ACABEN A LA DRETA. La 1a de Llargs no es compta com a repartida perquè va lligada amb la 2na. Òbviament estic parlant de L’ESTIL SELVATÀ.
            A l’únic lloc en què ara, amb sardanes de 10 Tirades, cal fer un 2 als Curts, és a les dues primeres, que van lligades, i si la tirada és parell. Si és senars acaba amb dos tresos a la Dreta. I quan hi ha la 3a i 4 de Curts, llavors la 3a pot acabar a l’esquerra, i llavors la 4rta de Curts ve automàticament a la Dreta. Només cal fer un 3 si els Curts són senars o 2 tresos si els Curts són parells.

jordiprats Jordi Prats, m’agrada saber la manera d’aconseguir aquests documents que parlen de l’Estil Selvatà que fan servir al Gironès, a la Selva, a part del Maresme i fins i tot a una part del Baix Empordà. Podries compartir aquí aquests documents dels que parles? Tinc molta curiositat i ganes d’aprendre, i havent-hi documents serà més fàcil. Ens podràs fer aquest honor? Gràcies.

JordiSala-16 jo no els tinc però els pots demanar a les colles de Cassà per una banda i a les GE i EG per l’altra

jordiprats Es curiós….Dues entitats de la comarca del Gironès. I cap de La Selva, perquè com ja saps, Cassà de la Selva pertany al Gironès, igual que Sant Sadurní d’Anoia pertany a l’Alt Penedès. I Santa Eugènia de Berga pertany a Osona, molt a prop de Vic.

JoanAranda Jo encara hi estic donant voltes a la seva proposta. No ho tinc clar. Cert que com ho planteja, es poden evitar els quatres. El que encara no he rumiat bé és si sóc més partidari d’un canvi en el repartiment (que reconec que no seria gaire difícil) enfront del fet d’acabar tirades amb un quatre (que tampoc em sembla gaire complicat d’aprendre).

Doncs, havent-vos llegit als uns i als altres, crec que ja m’està bé com està.

Esmentes que també passar de 10 a 7 tirades va ser un canvi i, certament, força més gran. Però almenys el “guany” (o la pèrdua per a alguns) era per aconseguir quelcom força diferent: escurçar la durada i allargar el nombre de sardanes.

Meravellós si entro en una rotllana on reparteixes com suggereixes tu, @JordiSala-16, però certament amb tantes varietats de repartiment com ja hi ha avui dia, “obrir el meló” de canviar el repartiment dels quatres, crec que no cal (només és la meva opinió). Ben mirat, no costa gaire fer-lo i tot i que el “truquet” de no ensenyar-lo inicialment i fer-ho com dius tu, pot anar bé per no atabalar gaire als que comencen, personalment, ja m’està bé com està.

Gràcies, @JordiSala-16, per plantejar i per defensar la teva proposta! 👏👏👏

jordiprats quan es seguit i els llargs els han de començar amb l’esquerra i volen acabar a la dreta, en Selvatà, com ho repartiries? Parlo si el tiratge es 75.

Carmepru actualment Carme amb les 7 tirades mai no es seguit. Quan era de 10 tirades crec recordar que la tercera de llargs era independent si acabava a dreta o esquerra, però tampoc no t’ho puc confirmar al 100%

jordiprats recorda que les sardanes selvatanes, son encara de 10 tirades, tot i que ja hi ha algun poble, que comença a fer-les de 07 tirades.

També a vegades al que reparteix diu, va!!! com aqui hi ha gent que balla l’empordanès, aném a fer barreja, i començem amb l’esquerra i acabem amb la dreta, o a l’inrevès.

Carmepru Carme, no són les, sardanes selvatans, són les audicions a les comarques gironines. Crec que al Ripollès, Baix i Alt Empordà, pla de l’Estany, Garrotxa reparteixen empordanès tot i fer les audicions a 10 tirades. El que tu dius crec que sols passa a la Selva i al Gironès, i com t’he comentat, fan el repartiment “simple” sense obligació d’acabar a la dreta la tercera de curts i la tercera de llargs. Tot i que d’això no n’estic segur i ho hauria de confirmar algú d’aquelles comarques

Tancar ràdio