Moltes Felicitats dobles!!! Pel premi, i per ser pare!!🥰😘 Espero que tant la mare com el nen estiguin bé, i hagi tingut un part tranquil i ràpit😍

Felicitar al @XaviPinyol pel premi popular, i al @SantiMartinez per l’accèssit.

També l’enhorabona pel premi crítica a Xavier Ventosa i Joves Talents al @Jofre Bardolet.

Des de la vessant d’intèrpret no puc fer el comentari perquè ho vius de diferent manera, i estàs concentrat en les teves “responsabilitats” i en mirar de fer-ho el millor possible, partitures, el directe, els instruments, la preparació de les setmanes anteriors…

Donar les gràcies a @SomSardana perquè hem tornat a ser presents a una gala final, amb els companys de la cobla reus jove, i és un goig i un orgull poder participar d’aquest esdeveniment que aglutina sardanistes vinguts d’arreu del territori.

Ara amb els propers mesos es veurà realment l’abast real de les sardanes que es continuaran programant assíduament i les que desapareixeran del mapa en relativament poc temps…

Ja toca pensar en la propera edició a Figueres, amb les sardanes que actualment s’estan presentant i les que han de veure la llum…

Animo als compositors a seguir creant bona música i reitero la necessitat imperiosa de posar a les bases que no ens tremoli el pols ni ens escandalitzem…

si un autor no fa la música / instrumentació, s’ha de fer constar el veritable artista, el que ha fet l’orquestració per entendre’ns… Cal fer el pas en ferm, i crec que s’ha de dir com fou l’any 2004 a l’edició del Palau de la Música de Barcelona, quan Ramon Soriano finalista amb Mercè Riallera, els presentadors van dir, amb instrumetació per a cobla de @DaniGasulla , i es diu i s’explica… i tant tranquils tots…

Altrament, crec que els compositors que tenen l’ajuda de tercers, si no posen qui és l’autor, haurien de restar exclosos de la participació o per decisió pròpia, alguns ja opten per no participar i declinen presentar cap sardana seva al certamen…

Salut i sardanes!

Jo vull felicitar a tots els concursants, he gaudit molt la primera part escoltant les vuit finalistes. En canvi la segona part, ha estat molt treballada, però que voleu que us digui, l’estrena de la obra, per mi ha estat com una mosca vironera, semblava que moria, i tornava a resurgir.

Les sardanes amb guitarra electrica i cobla, està bé, mira per canviar una mica. Al que he quedat parada del guitarra, és que tocava les sardanes sense partitura, com si ho hagués fet tota la vida. I la cançó del final estrena del guitarrista ( no recordo el seu nom) per mi es una cançó protesta com acostumava en Llach, Raimon, Serrat, Ovidi i la veritat, com no m’ha l’esperava, m’agradat molt.

En fí en general ha estat bé, no s’ha fet ni pesat, ni llarg.

eduardsendra Bon dia. En primer lloc felicitar als tres guanyadors dels diferents premis de LSDA. Ja li ho vaig dir ahir personalment però em fa molta il·lusió que en @XaviPinyol hagi guanyat el Premi Popular. Un grandissim músic massa poc programat.

Per altra banda @eduardsendra tens tota la raó amb el tema recurrent de les instrumentacions de les sardanes. Cert, mira que costa poc dir el nom de l’instrumentador quan és el cas. I penso que això no desmereix a qui ha escrit les melodies, per a mi a l’inrevés, l’honora perquè assumeix el que hi ha i reflecteix el nom de qui ha feta feinada de la instrumentació.

Però fa molt de temps que això ja hauria de ser normal…. I com diu la cançó “…. Y así pasan los días…”

Jo vaig gaudir molt. El Concert Trifàsic de Xavier Pagès-Corella interpretat per l’Arnau Tordera a la guitarra, Joan Torras a les timbales i la Cobla Sant Jordi em va entusiasmar.

Les obligades de guitarra 🎸 elèctrica van donar la nota de transgressió que anàvem buscant respectant la tradició.

Clar que com a peó de l’organitzaciò direu que sóc part interessada 🤪

Bon dia!

Aquí va el meu resum!

• Primera part:

Vaig trobar a faltar una mica de presentació inicial abans de les interpretacions del Premi Joves talents i Crítica. Felicito al @Jofre i al Xavier Ventosa per les seves meravelloses composicions!

La interpretació de les finalistes molt bona per part de les dues cobles, bona feina companys! A nivell de “claca” no hi havia una clara favorita després de les interpretacions de cada sardana, crec que l’efecte “bus” en aquesta edició no hi va ser.

• Segona part:

Concert Trifàsic espectacular, sobretot les sardanes obligades, em van agradar molt. Excel.lent com sempre l’Arnau Tordera, és un tresor que tenim a la nostra cultura i l’hem de cuidar moltíssim! L’obra estrena del Xavier Pagès no em va arribar massa, crec que no lluïa prou la guitarra elèctrica. El final amb “Ens en sortirem” molt impactant.

• Resultat Premi Popular: Molt content que el @XaviPinyol i l’hagi guanyat, i també molt feliç pel Sadurní, l’ @EulaliaSagrera, i pels seus pares, son encantadors! També molt feliç pel @SantiMartinez , una joia que s’ho mereix tot i que amb la seva primera sardana ha aconseguit enamorar als sardanistes i que amb 18 anys té un futur increible. Molt content també per l’ @AnnaAbad que jugava a casa i es va endur un accèssit i la 3era posició, felicitats estimada!

Per part meva molt satisfet amb l’accèssit al Premi de la Crítica i la 5ena posició de la sardana dedicada a la meva filla “Gina”

També molt a favor del tema comentat per l’ @eduardsendra i en @DaniGasulla sobre els compositors/instrumentadors… siusplau, @SomSardana, poseu fil a l’agulla en aquest tema, com es feia al passat, i feu constar els noms dels “múltiples” autors de l’obra en properes ocasions, gràcies!

Salut i fins l’any vinent! 😉

Coincideixo força amb tot el que planteja el Lluís Alcalà. Vaig tenir una sensació estranya, acostumat a les finals amb presentadors. Potser ja era hora de renovar el sistema, de rejovenir-lo, però, insisteixo, vaig trobar molt fred fer-ho amb una veu en “off”.

Les sardanes finalistes ja les coneixiem i, tal i com s’ha dit, tot era possible. No va guanyar la que vaig votar, però ho podia haver fet. Vull dir que la podia haver votat perfectament. La de l’Anna, fent abstracció de que és tarragonina com jo i que fins i tot hi ha amistat amb ella i la família, crec, sinzerament, que era una de les que també s’ho mereixien. Trobo trist que la d’en Cassú hagi quedat última, tot i que tampoc la feia guanyadora, doncs repeteix esquemes i sonoritats de l’autor. Però hi havia ofici, qualitat i era balladora. També ersperava millor resultat de Gina, però què hi farem!

Els premis Joves Talents i de la Crítica també estan prou bé i tots els resultats amb les finalistes haurien semblat justificats. No acabo d’entendre el nom del Premi de la Crítica. Els qui el determinen són els membres d’un jurat, no crítics. Potser fan de crítics mentre deliberen, però si mirem les definicions del diccionari diria que no acaben d’encaixar.

La segona part, excel·lent. De l’estrena m’ho esperava tot dins l’estètica de l’autor. És un tipus de música que, en el meu cas, precisa més d’una audició. Sóc lent, què hi farem! Sort que sembla que ho podrem veure per televisió algun dia. Això sí, em sobren els comentaris d’aquells que diuen que no ho entenen o, senzillament no els agrada. Sembla que tenen la necessitat imperiosa de fer-ho saber a tothom. A mi si una obra no m’agrada (o no l’entenc), espero que arribi la següent per respecte als altres espectadors que potser sí que hi troben alguna cosa i a l’autor i els intèrprets.

Les sardanes obligades ens van deixar a tots amb la boca oberta. I la cançó del final, senzillament emocionant!

Sobre els autors amb sardanes arranjades per altres, coincideixo amb l’opinió que cal dir-ho. I si no surt d’un mateix, que es reguli a les bases.

AngelLopezLluis Això sí, em sobren els comentaris d’aquells que diuen que no ho entenen o, senzillament no els agrada. Sembla que tenen la necessitat imperiosa de fer-ho saber a tothom.

Sinó podem opinar al que pensem en aquest forum, apaga i marxem. Jo he exposat al que penso. Se que als entesos els pot agradar, i hem semble perfecte, però no soc sola pensant el mateix, ja que diumenge vaig trobar-me amb molts sardanistes de diferents pobles i edats, que també van anar al concert, i la majoria pensavem el mateix, i la minoria si els va agradar.

Bé, va ser una experiència més.

Una abraçada Àngel!

Espero que, mica en mica, tots anem trobant l’encaix per expressar-nos sense que les reaccions d’uns disparin desaprovacions dels altres.

Tan a favor que a qui no li agradi alguna cosa ho expressi si li ve de gust, com que si algú prefereix només parlar quan ho pot fer en positiu, doncs que també ho faci.

Expressem-nos cadascú com considerem oportú, dins el necessari respecte als altres, i entenguem que altres tinguin un llindar diferent sobre què volen opinar, com i per què. Amb respecte sempre, si us plau, però seguim expressant-nos. 💖

Bon vespre a tothom, coincideixo amb algunes de les coses que s’han dit.

Per resumir i parlaré clar:

Sense presentador, magnific per mi, es mes àgil. I sense “cagades”. Respecte a les sardanes crec que tant el @XaviPinyol, en @LluisAlcala com en @SantiMartinez eren per mi els candidats a ser guanyadors, gens d’acord amb la 5ena posició de Gina. La del Mestre Cassú, que em va semblar extrany que si presentes (a posteriori ja vaig saber el perquè), la vaig notar fluixeta al meu gust …i veig que el public també. De la resta prefereixo “d’alguns” no opinar…. Sobre els autors amb sardanes arranjades per altres, coincideixo amb la majoria…..

I tal com diu en @LluisAlcala no hi va haver l’efecte autocar….. i la final de Champions del Barça Femení crec que també ens va fer mal…….🙄

Pel que fa al Concert Trifàsic molt be, la primera peça una mica complicada…. pero les obligades i la cançó final de “matricula d’honor”

I les cobles perfectíssimes!!!!!!!!!!

Ara ja a pensar en Figueres…..😉

Amigues i amics d’S21.cat,

Primer de tot vull agrair els vostres comentaris i felicitacions.

Tal com es va explicar, jo no vaig poder assistir al Concert de la LSDA’23 ja que divendres a la matinada va néixer en Martí, el meu segon fill. Com us podeu imaginar, rebre a l’hospital la notícia que la meva sardana Unint els cors amb les mans va obtenir el premi de la votació popular va acabar d’arrodonir un cap de setmana difícil d’oblidar a nivell emocional.

La sardana guanyadora està dedicada a en Francesc Sagrera i a la Francisca Rius en motiu del seu 60è aniversari de casament. Ells són els autèntics protagonistes d’aquesta sardana i veure que ells mateixos recollien el guardó em va emocionar molt. Què bonic @EulaliaSagrera el vídeo que em vas enviar!

D’altra banda, fa més de trenta anys que estic al món de la cobla i la sardana, hi vaig accedir gràcies als meus pares! En aquest sentit, és una satisfacció poder rebre un reconeixement d’aquest tipus per part del mateix sardanisme, un àmbit el qual estimo i que, sempre que puc, procuro millorar i dignificar.

L’activitat compositiva la vaig començar l’any 2002 amb Tret d’enginy una sardana obligada de dos tibles que gairebé s’ha tocat (🥴) estrenada a l’aplec del Masnou (recordes @Carmepru ?). Des de llavors sé i he après que, per molt que un ho intenti, mai s’aconsegueix compondre al gust de tothom. En aquest sentit, i a diferència d’altres sardanes que he compost, m’alegra saber que amb Unint els cors amb les mans he arribat al gust d’un públic força majoritari.

Amb relació a la pregunta d’aquest tema de debat:

• Jo no hi vaig ser, però, a diferència d’altres edicions, tampoc vaig poder seguir el concert en directe a través de la retransmissió de Catalunya Música. Crec que seria bo poder recuperar aquesta retransmissió en directe i estic convençut que s’està treballant per aconseguir-ho.

• Comparteixo la idea reivindicació del sector de la composició. Seria bo dir les coses pel seu nom i especificar termes! No hi ha cap mal en fer-ho, tot al contrari!

• Trobo molt encertat i interessant l’enfocament “experimental” que se li dona a la segona part. Tot i això, tal com vaig comentar en un altre debat que es parlava de potenciar nous talents en la composició per a cobla, animo als organitzadors/es d’aquest concert final a valorar la idea que el contingut de la segona part sorgeixi d’un petit concurs de composició musical previ obert a tothom.

• Tal com també he comentat alguna altra vegada, i amb la idea de potenciar la composició de sardanes i cobla, penso que seria bo incloure una categoria de composició de sardanes per altres formats que, a part de la cobla, incloguessin altres instruments.

• Penso que va ser molt interessant i enriquidor que a les enquestes setmanals de S21 els compositors/es de cada eliminatòria poguessin explicar la seva sardana. Tot i que no ha fer tots/es i van participar forces com @Mariela-Finet @LluisAlcala @Jofre @LluisGual @Cescol60 @SantiMartinez @AnnaAbad ). Penso que conèixer el motiu d’una composició musical, les seves característiques i les eines que s’han utilitzat per construir-la ajuden a entendre l’obra. Penso que conèixer aquesta informació facilita l’escolta de l’obra i també la seva entesa. En aquest sentit, animo als organitzadors de la pròxima edició de la sardana de l’any que els compositors/es que hi participin expliquin les composicions amb les quals concursen o bé que es pugui disposar d’aquesta informació abans de votar (no en el mateix concert final però sí en les eliminatòries per exemple).

No vull acabar aquesta publicació sense felicitar a la resta de compositors i compositores finalistes i també als guanyadors/es de les altres categories. Felicitats a totes i a totes.

Salutacions!

Carmepru Carme, si haguessis reproduït una mica més de la meva frase potser s’hauria entès que em referia als comentartis fets durant el concert, no pas aquí. Deia això: “A mi si una obra no m’agrada (o no l’entenc), espero que arribi la següent per respecte als altres espectadors que potser sí que hi troben alguna cosa i a l’autor i els intèrprets”. M’explico millor (espero) amb un exemple concret: de totes les sardanes finalistes podria opinar públicament aquí, mentre que al concert podria expressar el meu entusiasme en aquelles que em van agradar especialment, però no divulgar el meu rebuig. De fet, n’hi va haver una que la vaig trobar simple, repetitiva respecte a milers que s’han escrit fins ara, fins i tot respecte a les del mateix autor i, a més, no estava instrumentada per ell. Me’n vaig guardar prou de manifestar-ho allí in situ. Hauria fet el mateix si l’acabés de descobrir en aquell moment i no fos de concurs. A més, malgrat tot, l’autor i els seus acompanyants, que eren ben a prop, em mereixien un respecte, així com altres persones que encara tenia més a prop a qui potser sí que havia agradat. Tornant al començament, és clar que podem opinar aquí, que per això existeix aquest fòrum. Una altra cosa, entenc jo, és en una sala de concert.

Una abraçada!

XaviPinyol sap greu, jo vaig entrar en junta l’octubre de 2002, i aquella época anava molt de bolit aprenent i coneixent el món de l’entitat.

Però m’agradava molt un parell o tres de sardanes teves, i sempre les programava; Aniversajant, Gresca pirata, i la del Santi de Cubelles, les tres son maquíssimes per mi. Després també m’agraden Un buit a plaça, i Batuc de roura, aquesta última impresionant!!!

Encara voldria afegir alguna cosa més… de les moltes que en podriem dir del concert de la Final. Insisteixo en la idea que l’estrena és d’un tipus de música que mereix més d’una audició per a copsar-la de veritat. Almenys per a mi. Penso, també, que no hauria sobrat una presentació per situar l’auditori en allò que anaven a escoltar. Jo defenso que hi hagi presentadors, encara que haurien de ser prou hàbils per fer-ho breu i no enfarfegar la vetllada. Les sardanes de concurs no cal comentar-les gaire i la resta tampoc més d’allò que es va dir, però amb algú donant pas mínimament a cada moment. Només és una opinió i suposo que no deu ser fàcil trobar algú amb prou habilitat i coneixement de la matèria que es tracta, que ofereixi una imatge juvenil, etc.

Tornant a l’obra d’estrena, permeteu-me una anècdota: el mateix autor, Xavier Pagès-Corella, l’any 2010 va guanyar el Concurs Internacional de Composició de Tarragona (per a orquestra simfònica). Recordo que bona part del públic que va assistir a l’estrena no ho va fer conscient de quin tipus de música es tractava, clarament de caire contemporani. Jo no hi vaig assistir, però sí em van arribar mil i un comentaris de desconcert, estupefacció o, senzillament, avorriment. Els va faltar saber on anaven.

AngelLopezLluis ok, hara t’entenc.

Si, si completament d’acord amb tu. Jo vaig fer el mateix, no vaig obrir boca dins del recinte, ni fora.

Però l’endemà a l’aplec que vaig anar tothom en parlava, i cada un va dir la seva, i jo també.

Perdona si te molestat amb la meva resposta, però soc molt impulsiva, i ho he entés malament, creia que la frase anava per mi, pel comentari que jo havia possat, si m’havia agradat…

Eiiii que després no soc ningú, m’altero, i després s’em passa.✨😊😘

Carmepru Cap molèstia, faltaria més!! Això ens cal: gent que digui la seva i amb ganes de dir-les clares! Ànim!

En el concert vaig conéixer, en @SantiMartinez érem a la mateixa fila, em va fer molta ilusió parlar amb ell.

M’agradaria saber la seva experiència de la final, com ho ha viscut, ja que era la primera vegada que anava a un acte així, i a més guanyà un premí!!!!

Moltes felicitats per la sardana, i pel premi, estic segura que d’aqui a res sentirem a parlar de tu, i molt. Continua així!!🤩😘

Per no repetir-me, citaré algunes de les coses que ja s’han dit i amb les quals estic molt d’acord.

LluisAlcala Felicito al @Jofre i al Xavier Ventosa per les seves meravelloses composicions!

Em sumo a aquestes felicitacions. De fet, vaig felicitar el Xavi a la mitja part, i en sortir del concert ho vaig amb els pares d’en @Jofre .

LluisAlcala @SantiMartinez amb la seva primera sardana ha aconseguit enamorar als sardanistes i que amb 18 anys té un futur increible.

També vaig tenir la sort de conèixer i felicitar el @SantiMartinez.

DaniGasulla em fa molta il·lusió que en @XaviPinyol hagi guanyat el Premi Popular. Un grandissim músic massa poc programat.

Sí a tot.

LluisAlcala La interpretació de les finalistes molt bona per part de les dues cobles.

També ho comparteixo.

OlgaPuerto gens d’acord amb la 5ena posició de Gina.

Totalment d’acord. A més, en @LluisAlcala va entomar el resultat amb una magnífica esportivitat.

AngelLopezLluis Les sardanes obligades ens van deixar a tots amb la boca oberta. I la cançó del final, senzillament emocionant!

Hi coincideixo, també,

Gràcies pels vostres comentaris, @XaviPinyol , @LluisAlcala!

Jo no vaig ser-hi i respecte als resultats, res a dir, crec que totes les guanyadores, ho són ben merescudament.

Tot i així, acabo de veure el reportatge del coblejant i crec que no s’està destacant una cosa molt important i preocupant:

La meitat de l’auditori era buit i això és un factor greu que crec que la confederació hauria d’analitzar-ne els motius.

Tancar ràdio