Coincideixo força amb tot el que planteja el Lluís Alcalà. Vaig tenir una sensació estranya, acostumat a les finals amb presentadors. Potser ja era hora de renovar el sistema, de rejovenir-lo, però, insisteixo, vaig trobar molt fred fer-ho amb una veu en “off”.
Les sardanes finalistes ja les coneixiem i, tal i com s’ha dit, tot era possible. No va guanyar la que vaig votar, però ho podia haver fet. Vull dir que la podia haver votat perfectament. La de l’Anna, fent abstracció de que és tarragonina com jo i que fins i tot hi ha amistat amb ella i la família, crec, sinzerament, que era una de les que també s’ho mereixien. Trobo trist que la d’en Cassú hagi quedat última, tot i que tampoc la feia guanyadora, doncs repeteix esquemes i sonoritats de l’autor. Però hi havia ofici, qualitat i era balladora. També ersperava millor resultat de Gina, però què hi farem!
Els premis Joves Talents i de la Crítica també estan prou bé i tots els resultats amb les finalistes haurien semblat justificats. No acabo d’entendre el nom del Premi de la Crítica. Els qui el determinen són els membres d’un jurat, no crítics. Potser fan de crítics mentre deliberen, però si mirem les definicions del diccionari diria que no acaben d’encaixar.
La segona part, excel·lent. De l’estrena m’ho esperava tot dins l’estètica de l’autor. És un tipus de música que, en el meu cas, precisa més d’una audició. Sóc lent, què hi farem! Sort que sembla que ho podrem veure per televisió algun dia. Això sí, em sobren els comentaris d’aquells que diuen que no ho entenen o, senzillament no els agrada. Sembla que tenen la necessitat imperiosa de fer-ho saber a tothom. A mi si una obra no m’agrada (o no l’entenc), espero que arribi la següent per respecte als altres espectadors que potser sí que hi troben alguna cosa i a l’autor i els intèrprets.
Les sardanes obligades ens van deixar a tots amb la boca oberta. I la cançó del final, senzillament emocionant!
Sobre els autors amb sardanes arranjades per altres, coincideixo amb l’opinió que cal dir-ho. I si no surt d’un mateix, que es reguli a les bases.