Potser ja ho havia dit: per a mi s21 és bàsicament un espai de debat i d’intercanvi d’idees, i això permet moltes coses, com crear comunitat, detectar mancances, o dibuixar nous reptes. Però personalment el que més m’interessa és que permet d’identificar bones pràctiques.
Sobre la poca participació als debats, em preocuparia però tampoc excessivament. Puc estar del tot equivocat, però em sembla que malauradament hi ha molta gent que a la vida vol viure sense prendre partit. I si s21 era vist com un espai polèmic, que no comptava amb el vist-i-plau d’importants actors d’aquest món, el més normal és que molta gent entrés, passés, hi donés un cop d’ull, i marxés sense fer massa soroll.
I no n’estic segur, però també diria que hi ha molta gent que malauradament els hi costa d’estructurar un discurs raonat i argumentat, passant del cas concret viscut, a la idea abstracta. Passant de les fílies, fòbies i personalismes a la idoneïtat d’una idea o proposta per ella mateixa. Per això, a mi em sembla que en general el debat de les idees sol ser sempre un debat de pocs. Segurament aquestes dues causes són preocupants socialment, però diria que el món és bastant així, i no és culpa dels sardanistes que la societat cada vegada sigui més així!
Per això si s21 s’hagués quedat en ser només un espai de debat, segurament s’hauria convertit en un projecte per a pocs. I per això em sembla interessantíssim que s21 hagi anat ampliant les funcionalitats, aportant nous serveis com el repositori de fotos, d’espais radiofònics, o d’entrevistes.
Bona feina, i molts ànims!