JaumeMarva , totalment que a l’Aran hi ha la cultura occitana, però a Tolosa de Llenguadoc, ciutat occitana més gran, s’hi fa un aplec amb 2 cobles un cop a l’any. Crec que el fet de no compartir ‘origens’ no vol dir no poder-hi introduir part de la nostra cultura, amb diferents actes.

Carmepru si que és cert això que dius, però hi ha solucions com microfonar a la cobla. Tot i això, era una simple proposta que s’hauria d’estudiar i analitzar en cada cas.

XaviPinyol algú em podria detallar quantes divisions modals i territorials existeixen en aquesta confederació i quines són?

Hola Xavi, pots demanar-ho a info@somsardana.cat o a través de qualsevol canal de SomSardana que t’ho farem arribar! Merci!

SomSardana Gràcies! Esperaré però a demanar-vos-ho! A veure si hi ha algú a la sala que pugui compartir amb tothom ja que possiblement no soc l’únic que desconeix aquesta informació.

Malgrat ser una informació prou rellevant i de caràcter públic, se’m fa estrany saber que per aconseguir-la ens haguem d’adreçar directament a @SomSardana i encara més en el període de presentació de candidatures per la nova junta de govern en que us trobeu. Possiblement, una persona que vulgui presentar candidatura necessita saber aquesta informació per saber a on i qui s’ha de dirigir per aconseguir els suports necessaris. Penso però que hauria de poder aconseguir aquesta informació sense “l’obligació” d’haver de passar per vosaltres mateixos.

Per acabar, és una llàstima que el vostre perfil verificat a @S21puntcat no estigui dins del que considereu “qualsevol canal” de @SomSardana 😔.

XaviPinyol
      Pel que tinc entès, les modals que estan operatives són les colles (UCS), aplecs (UASC), ensenyament (El país a l’Escola), informadors (creat recentment), cobles (Federació de cobles), i músics compositors (ACMusC). I suposo que la Fundació (FUS) es podria entendre com una modal més.

De territorials, tinc entés que volen reproduir el model de províncies, i s’estan creant o a punt de crear federacions a bcn i gi. Però que funcioni només hi ha la de Lleida. De fet a la web (https://somsardana.cat/membres) de federacions territorials només hi ha la ponentina perquè les altres entitats territorials només agrupen aplecs.

Parlo sense saber-ho. Però suposo que les reticències a donar una resposta ràpida podrien ser perquè aquest procés està generant dubtes i reclels, ja sigui perquè hi ha nous ‘bolets’ que no està clara quina funció tenen, o bé perquè ningú vol perdre protagonisme…

XaviPinyol Quins són els reptes - objectius que, segons la vostra opinió, la nova junta escollida s’hauria de marcar pels 4 propers anys de mandat? Quines actuacions i prioritats considereu que les possibles candidatures haurien d’incloure en les seves propostes de programa d’acció pel proper mandat?

A mi la cosa que més em sorprèn d’aquest procés de renovació de la junta de @SomSardana és que una entitat adherida a la confederació -i que per tant pagui la quota anual per a adherir-s’hi- no tingui ni veu ni vot a l’assemblea, perquè pel que a mi m’han explicat, és una assemblea que està limitada a les federacions i coordinadores territorials i modals. Si fós així trobo que no té ni cap ni peus!

I referent al debat que proposaves en aquest enfilall, les prioritats i objectius que hauria de prioritzar qualsevol equip que liderés Som Sardana, em sembla que hi ha tres temes que sobre el paper estan prioritzant -i que em sembla encertat-, que són la comunicació, la professionalització, i el desplegament definitiu d’aquesta estructura en modals i territorials. I la meua percepció és que en aquests àmbits s’ha avançat notablement, si bé en la professionalització no prou.

Però per a mi potser hi haurien d’haver dues prioritat més. Una és el rejoveniment de totes les juntes i estructures -potser no n’hi ha prou amb el portaveu-, i l’altra és anar a buscar nous públics. Un tema del que n’he sentit parlar a gent de la junta de Som Sardana, però que no m’ha quedat massa clar en què i com ho volen concretar.

JoanAranda XaviPinyol algú em podria detallar quantes divisions modals i territorials existeixen en aquesta confederació i quines són?

Vaig estar bastants anys en aquella casa, així que si queda sense respondre, ja la contestaré jo. De tota manera, afegeixo l’identificador del compte @SomSardana i així rebran correu avisant-los que se’ls està esmentant. D’aquesta manera, poden respondre ells mateixos si ho prefereixen.

Seriosament decebut que @SomSardana hagi decidit crear un perfil en una plataforma d’intercanvi de coneixement per dir-hi que, “qui vulgui alguna cosa que ens enviï un correu”.

Crec que és l’enèsima expressió de dir “som els de sempre i fem el de sempre encara que ens hàgim canviat el nom i el logo”.

Era suficient dir que “de les entitats que figuren a https://somsardana.cat/membres, les territorials són les que tenen circumscripció provincial (Federació Sardanista de les Comarques de Lleida, i l’Agrupació/Federació/Comissió d’Aplecs dels altres tres territoris), i les modals són la resta”.

Sempre he cregut que el millor que es pot fer en el món de la sardana és ajudar-nos. I això és el que havia fet fins avui amb tots els assumptes de SomSardana on he tingut la possibilitat de donar un cop de mà, abans, durant i després de la meva estada en les Juntes de la (Con)Federació. La darrera vegada, fa tot just unes setmanes, quan des de @SomSardana volien crear manualment un llistat de programes de ràdio i encara em vaig oferir a recuperar-los jo el que hi havia a l’antic PortalSardanista. No m’ho van haver ni de demanar. En saber-ho, els vaig proposar jo mateix d’extreure’l d’una còpia de seguretat antiga que tenien del portal (sí, existeix una còpia de seguretat de l’antic portal: el perquè no s’ha recuperat és una llarga història i crec que ara no toca parlar-ne). Repeteixo: no m’ho van haver ni de demanar. Podia ajudar i, per tant, proactivament els ho vaig proposar i ho vaig fer.

En un entorn win-win, hi guanyem tots. Però bé. Lliçó apresa. Que prou m’ha costat. Espero que pugueu recuperar bé l’entorn de votacions de LSDA ja que em desdic del meu oferiment d’ajudar si la vostra empresa ho necessita. Si el necessiteu, evidentment, podeu utilitzar el meu codi, que per alguna cosa el veig fer per a vosaltres, però ja no el meu temps.

XaviPinyol Per acabar, és una llàstima que el vostre perfil verificat a @S21cat no estigui dins del que considereu “qualsevol canal” de @SomSardana 😔.

Això és exactament el que m’entristeix, @XaviPinyol. 😢

XaviPinyol No és la meva intenció presentar-m’hi però sí que trobo que és una informació interessant per aquelles persones que es plantegen presentar candidatura.

La meva recomanació és que ningú perdi el temps intentant presentar-se. Fixa’t que, com molt bé has extret de la notícia “les candidatures … hauran de tenir el suport mínim, expressat per escrit, de dues divisions modals i dues territorials”. És a dir, que per poder començar a parlar de programes, ja necessites el recolzament del 50% de territorials. Perquè que siguin dues, sona a poc… però quan saps que són dues de quatre, vol dir que el primer “bon dia” ja requereix el suport escrit del 50% dels territoris. Cosa que quan, com apunta en @JaumeMarva, Barcelona i Girona encara no han pogut ni consolidar-se com a Federacions, no deixa de tenir la seva gràcia.

Vivim en un món on cada cop costa més crear teixit associatiu i prioritzem augmentar estructura. En un entorn on, a més, manquen perfils innovadors. Per tant, encara que s’aconsegueixin noms per omplir totes les places, és molt complicat que s’ocupin amb gent de mentalitat innovadora, jove i formada. I cada cop és més imperiosa la professionalització i el foment del relleu generacional. Seguirem amb la mateixa Junta de sempre (sí, amb un portaveu jove), esforçant-se per acabar de reblar un model que, si amb tots els anys que porta intentant-se encara no s’ha aconseguit tancar, potser és símptoma d’alguna cosa. Calen estructures professionals, petites, flexibles i joves, alineades amb els nous models de management 3.0 i el que tenim davant és un projecte a quatre anys vista per acabar de consolidar toooootes les federacions. A més, amb un model d’eleccions prou tancat com per fer pràcticament impossible que ningú més es presenti a plantejar qualsevol altre escenari menys dens.

Quatre anys més sense una estructura professional que gestioni el mig milió d’euros anuals de pressupost que mou SomSardana (dades extretes del portal de transparència de la mateixa entitat).

Bé. Visca la sardana i si necessitem alguna cosa més, ja us enviarem un correu, @SomSardana.

JoanAranda amb contundència i sense pels a la llengua!
          per descomptat que els màsters de direcció d’empresa potser no fan falta, però totalment d’acord que cal renovació, cal aires nous i perfil de joventut, i per descomptat, cal professionalització. Fa 25 anys (no entraré a jutjar ni la persona ni si ho feia bé o malament, però la Federació Sardanista tenia un gerent, una persona que se suposa que cobrava per fer tasques professionals…
          Aquesta figura va desaparèixer ja fa temps, i probablement faltaria una persona que agafes les regnes com en una empresa. Gent que pugui gestionar els reptes de futur, però també els de present.

Crec que has estat molt clar en explicar que hi ha dificultats en tenir juntes formades i estructures, però alhora, els que hi són, solen tenir un promig d’edat molt avançada i moguts més pel voluntariat que per conceptes del segle XXI o del món econòmico-empresarial (aplicat a la gestió de l’entitat que ha de ser el pal de paller de tot el sardanisme)

En tot cas, gràcies @JoanAranda per explicar com està estructurat el model modals i territorials, etc…

Gràcies @JoanAranda per dir les coses clares i pel seu nom.

Penso que amb un pressupost de quasi mig milió d’euros, tal i com esments en @JoanAranda , es poden fer moltíssimes coses tant a curt com llarg termini per millorar la situació actual.

@eduardsendra jo crec que no fa falta un màster en direcció d’empreses, però si professionalitzar l’entitat amb gent jove compromesa i entesa en els seus àmbits d’acció.

Així com una petita reflexió, veient-ho des d’un punt de vista extern i forani (pel fet de viure a l’estranger i seguir el mundillo per les xarxes), cada cop me n’adono més de la poca acció que és fa per la sardana. Crec que desde les organitzacions hi ha punt de bonisme, resignació i acceptació d’una situació que no és bona i cal revertir.

Es cert que de tan en tan hi ha notícies positives i bones iniciatives, (com la que ha sortir va un parell de setmanes a La Bisbal), però en regles generals, hi ha un estancament a nivell de la gestió i de les propostes que hi han.

Per exemple, personalment crec que la campanya el país a l’escola, està completament desfasada, que no va enlloc (segons la web del pais a l’escola, aquest any només hi ha 23 escoles apuntades, 22 de les quals a la demarcació de Barcelona). No està pensat en renovar el programa per fer-lo més atractiu? I fer-ho de manera generalitzada a tot Catalunya?

Finalment, crec que hi ha dos exemples positius a destacar de quan la gent jove s’hi posa i fa canvis:

En primer lloc a la unió de colles, quan després de molts anys es va canviar el format dels concursos de campionat de Catalunya (el cap de l’àrea de campionat no arriba als 30 anys). El canvi segur que no va agradar a tothom, però almenys es va probar i sembla que s’ha establert. Per tant, això es positiu.

En segon lloc, l’exemple més clar, Calella, des que la @Queralt Pedemonte, actual presidenta de l’agrupació (que te 25 anys), va arribar, hi ha hagut un gran impuls a xarxes, han establert, programes de promoció (amb l’aplec, donant-li un ‘motiu’, enguany ’un aplec d’alçada’), han augmentat un dia mes el de aplec, etc.

En definitiva, està clar que falta gent jove, però la gent jove vol fer coses i que els deixin fer.

6 dies més tard

SomSardana Llegint la vostra resposta em ve al cap una inquietud/reflexió. Entenent aquest fòrum com un espai d’intercanvi col·lectiu, no acabo d’entendre i compartir la idoneïtat de voler derivar les demandes i reflexions constantment a info@somsardana.cat. Clicant el vostre perfil per veure les vostres interaccions, veig que sempre van en aquesta línia.

Entenc que els recursos pel que fa acomunicació siguin escassos i, per tant, no us pugueu entretenir a contestar detalladament i participar en els debats, però en aquest cas concret, no creieu que en lloc de respondre a diversos correus que puguin enviar usuaris interessats per la informació, és més eficient i efectiu donar una resposta oberta en el fòrum? D’aquesta manera no sols facilitaríeu un intercanvi més ric per a tots els usuaris d’aquesta comunitat, sinó que sobretot difondríeu amb molt més abast una informació vital pel futur de la vostra entitat i el global del teixit associatiu de la sardana que s’empara sota el vostre paraigua.

De la mateixa manera crec que en altres temes on han sortit propostes que creieu útils i prometedores, seria interessant si des de l’equip de comunicació de @SomSardana les aneu recollint i les feu arribar a la junta, que potser ja ho esteu fent i no en soc coneixedor eh😉. Doncs al meu entendre, és molt més enriquidor aprofitar els debats aquí generats mitjançant intervencions diverses i extreure’n conclusions a fi de poder valorar en la junta dur a terme accions concretes, en lloc que cadascú vagi enviant infinitat de propostes i reflexions a info@somsardana.cat que fàcilment quedarien descontextualitzades, repetides o barrejades.

Què me’n dieu @SomSardana ?

JoanAranda - Crec que el meu ha estat un dels escrits que ha generat més polèmica darrerament, així que deixeu-me intentar matisar-lo. Em refermo totalment en alguns dels postulats, tot i que m’han fet veure que altres semblen voler declarar una mala intenció que en absolut volia expressar (i que estic convençut que no hi és). A més, sé que he fet mal a persones que no s’ho mereixen i els demano disculpes públicament.

Bé, segueixo pensant que el tipus d’ús que @SomSardana està fent d’una eina com @S21puntcat demostra que segueix ancorada en valors i metodologies del passat, molt més alineats amb el que tenia sentit a l’era industrial que amb l’era de la informació en la qual vivim actualment:

La gent potent és la que sap llegir les oportunitats: triar entre el gra i la palla, quedar-se amb allò que aporta i ignorar la resta. De debò, jo he après molt dels continguts del fòrum i sortirà segur un projecte de les aportacions que hi ha i, possiblement, un segon. Em sembla que @SomSardana està perdent una oportunitat i sí, em reafirmo que veig una poca voluntat real de canvi. Jo, no guanyo per subratlladors, i qui té la palanca grossa de canviar coses es limita a redirigir-nos a la seva finestreta si algú li vol fer alguna proposta.

En aquesta part del meu escrit, es notava un fort enuig en les meves paraules, i encara em dura. No tant perquè cregui que estan malbaratant una gran oportunitat de gastar subratlladors (ja que per desgràcia, no em sorprèn) sinó perquè crec que, en l’àmbit personal, el nivell de suport que he donat als projectes de @SomSardana un cop abandonada l’Entitat no es correspon al nivell de poca col·laboració rebuda de tornada.

Quan van fallar els sistemes de SomSardana i es va perdre tot el seu patrimoni informàtic, em va faltar temps per oferir-me a col·laborar (no m’ho van haver ni de demanar). Vaig participar en les primeres reunions amb els nous informàtics i, tan aviat com es va saber que el sistema anterior era irrecuperable, em vaig oferir a agafar-me dies de vacances per crear una agenda de mínims en quatre dies, amb una funcionalitat superior a la que té ara PortalSardanista.cat tants mesos després (i encara estic esperant resposta).

Posteriorment, i ja en l’àmbit d’@S21puntcat, quan en @Pere va demanar un llistat de programes de ràdio, vaig preferir passar-lo a @SomSardana, ja que sabia que n’estaven intentant crear un, que respondre directament des d’@S21puntcat per facilitar que “l’entitat Gran” pogués quedar bé amb el sardanisme. D’això avui fa un mes i encara estem pendents de veure si l’Executiva de @SomSardana autoritza compartir aquesta informació (que la base és nostra) amb @S21puntcat. Que sí, que estarà molt bé si ho fan perquè han estat revisant els continguts, però una primera publicació ràpida de “ei, us passem això, però no és final” podria estar disponible des del 12 de febrer, avui fa un mes.

Doncs sí, en aquest context de no col·laboració quan “el petit” ha intentat ajudar sempre que ha pogut “el gran”, m’emprenya. La gota que va fer vessar el got, realment, és aquest “si voleu saber què és una territorial o una modal, envieu-nos un mail”. De debò. @SomSardana, que ja us havia dit que us ho passava per si volíeu mostrar voluntat de servei, que jo tenia la informació i que la compartiria si no ho fèieu. Però dels tres escenaris possibles: respondre vosaltres, respondre jo o redirigir al vostre correu, vàreu triar la que ajuda menys al col·lectiu i menys pròpia de la compartició del coneixement. Bàsicament perquè si algú us envia el correu, després és ell qui ho ha de compartir. Repeteixo: som a l’Era de la informació: que les dades flueixin, si us plau!

Estava emprenyat, segueixo emprenyat i reitero que ja no ajudaré en els següents passos del web de La Sardana de l’Any si cal, tot i que això sí que se m’havia demanat. Porto gairebé dos anys fora i, malgrat això, he intentat ajudar proactivament sempre que he pogut.

A partir d’aquí, sí que he de matisar (i molt) la resta del meu escrit anterior.

JoanAranda La meva recomanació és que ningú perdi el temps intentant presentar-se. Fixa’t que, com molt bé has extret de la notícia “les candidatures … hauran de tenir el suport mínim, expressat per escrit, de dues divisions modals i dues territorials”. És a dir, que per poder començar a parlar de programes, ja necessites el recolzament del 50% de territorials. Perquè que siguin dues, sona a poc… però quan saps que són dues de quatre, vol dir que el primer “bon dia” ja requereix el suport escrit del 50% dels territoris. Cosa que quan, com apunta en @JaumeMarva, Barcelona i Girona encara no han pogut ni consolidar-se com a Federacions, no deixa de tenir la seva gràcia.

En el llenguatge escrit, costa molt matisar els estats d’ànim i venint d’una primera part on hi havia (i reitero) un emprenyament manifest, podia semblar (i em disculpo públicament perquè no era la meva intenció) que aquest to punyent seguia durant tot el text, i no és el cas.

Quan dic que recomano que ningú perdi el temps presentant-se vull dir… exactament això! Però res més. En Xavi demanava dades per si algú volia presentar-se i volia deixar palès que és pràcticament inviable perquè el sistema actual està mal fet. Que és un “tripijoc”? No. Que està fent amb mala intenció? Tampoc. Que és culpa de l’Executiva actual? Encara menys. Els estatuts recullen aquesta fórmula des de fa moltíssims anys i, tenint en compte que jo vaig ser en aquella casa des del segle passat, vaig ser més inconscient jo que tota la gent que va entrar després. Senzillament, crec que ningú hi va caure i no me n’he adonat fins ara que, sí, vaig mirar la possibilitat de presentar-me i vaig arribar a la conclusió que no era viable. La meva recomanació era, senzillament, aquesta: que jo ja havia fet els números i volia estalviar temps a qui volgués fer el mateix.

JoanAranda Vivim en un món on cada cop costa més crear teixit associatiu i prioritzem augmentar estructura. En un entorn on, a més, manquen perfils innovadors. Per tant, encara que s’aconsegueixin noms per omplir totes les places, és molt complicat que s’ocupin amb gent de mentalitat innovadora, jove i formada. I cada cop és més imperiosa la professionalització i el foment del relleu generacional. Seguirem amb la mateixa Junta de sempre (sí, amb un portaveu jove), esforçant-se per acabar de reblar un model que, si amb tots els anys que porta intentant-se encara no s’ha aconseguit tancar, potser és símptoma d’alguna cosa. Calen estructures professionals, petites, flexibles i joves, alineades amb els nous models de management 3.0 i el que tenim davant és un projecte a quatre anys vista per acabar de consolidar toooootes les federacions. A més, amb un model d’eleccions prou tancat com per fer pràcticament impossible que ningú més es presenti a plantejar qualsevol altre escenari menys dens.

Oportunitat perduda! I no per ara, que ja sé que no hi sou a temps. Però llegint una mala notícia està clar que tampoc forma part del pla de futur, i això sí que és preocupant.

Sé que entreu en el quart i últim mandat, així que probablement el missatge sigui “ja ho canviaran els següents”… però quatre anys són molts anys per no avançar en la dinamització d’estructures. “Els Estatuts no ho permeten” sona a allò de “La Constitución que nos dimos entre todos”. Les normes estan per canviar-les. I sé que no és gens senzill, però qualsevol viatge comença amb un primer pas. Quan abans es faci, millor.

JoanAranda Quatre anys més sense una estructura professional que gestioni el mig milió d’euros anuals de pressupost que mou SomSardana (dades extretes del portal de transparència de la mateixa entitat).

Aquesta part sé que algú l’ha interpretat com que estic dient que qui porta els comptes no és professional. Ben al contrari, i els números en els darrers anys han estat més clars que mai.

El que deia, i segueixo dient, és que un pressupost tan elevat requereix professionals en la presa de decisions sobre a què es destinen els diners. I una mala notícia confirma que actualment la presa de decisions no està en mans gaire professionals. Un professional és aquell que sap buscar les oportunitats arreu. No aquell que diu “renuncio voluntàriament a una font de coneixement perquè el que llegeixo, de vegades, no m’agrada”.

JoanAranda Bé. Visca la sardana i si necessitem alguna cosa més, ja us enviarem un correu, @SomSardana.

I aquí sí. Novament el mode ironia i sarcasme activat. Què menys! 😉

15 dies més tard

A una setmana de la finalització del període de presentació de candidatures per la nova junta de govern de @SomSardana (les candidatures es poden presentar fins el dia 2 d’abril de 2024) reprenc el tema de debat que vaig iniciar fa unes setmanes en el qual us preguntava el següent:

Quins són els reptes - objectius que, segons la vostra opinió, la nova junta escollida s’hauria de marcar pels 4 propers anys de mandat? Quines actuacions i prioritats considereu que les possibles candidatures haurien d’incloure en les seves propostes de programa d’acció pel proper mandat?

Personalment, comparteixo els horitzons proposats per en @JaumeMarva @ArnauPrats i @eduardsendra .Moltes d’elles recullen algunes de les impressions, interessos i “preocupacions” que s’han comentat de forma constructiva en altres debats. En aquest sentit, i també, amb algunes de les idees que he comentat en altres ocasions, afegeixo a llista de reptes - objectius que la propera i nova junta hauria de tenir pels propers anys, les següents propostes:

• Formar a les entitats sardanistes en aspectes organitzatius i de comunicació per aconseguir que el disseny i l’organització de les seves activitats vagin més d’acord amb les dinàmiques actuals. En aquest sentit, penso que oferir una petita formació de la qual que s’apunti qui estigui interessat no ha de ser una fórmula vàlida per assolir aquest objectiu. S’ha d’aconseguir que tot/a organitzador/a tingui aquest coneixement mínim més enllà del seu interès o vers la seva percepció particular sobre aquesta necessitat.

• D’acord amb el punt anterior sobre la formació, penso també s’hauria de promoure coneixement (i les corresponents eines) relacionat amb la captació de socis i renovació de càrrecs. Donar idees també sobre com aconseguir que els/les socis/sòcies d’una entitat participin d’una forma més activa a l’entitat (o almenys assisteixin a l’assemblea general) s’inclouria en aquest punt.

• Considero que s’hauria de prioritzar la promoció d’experiències positives i accions que funcionen. En aquest sentit, compartir de forma pública és un element essencial. Tal com comentà la @Queralt, copiar propostes i iniciatives no sempre funciona, ja que els resultats també depenen d’un context propi i local, però el que proposo en aquest punt és un intercanvi de coneixement el qual tota entitat pot trobar la manera adaptar-lo al seu entorn.

• Per finalitzar, tot i que sabem que hi ha molta gent que ens llegeix (més enllà de la seva participació directa al fòrum) reitero un cop més la meva preocupació que el coneixement que estem abocant en el fòrum es quedi aquí i no vagi més enllà. En aquest sentit, crec que seria interessant crear una petita xarxa d’entitats compromeses amb el canvi real i amb la necessitat d’adaptació de la nostra manera de comunicar i organitzar més d’acord al s. XXI. Les entitats d’aquestes xarxa (reitero, compromeses de forma real, amb accions i no només de paraula) serien les responsables de fer arribar, de forma directa, tot aquest plantejament i coneixements a la resta d’entitats. No penso en una xarxa amb moltes entitats tot al contrari, per iniciar aquesta tasca, una o dos entitats per província seria una manera de provar-ho.

Animo a la gent que es troba en aquest fòrum de @S21puntcat, i que també està en el món de la gestió cultural, que s’animi a avocar el seu coneixement, les seves idees i propostes!

XaviPinyol Hola Xavi, una de les propostes que potser aniria bé, pels aplecs, és una que jo la vaig portar a terme, i algun any no va funcionar, però la majoría si.

I es que vaig pensar d’inmiscüir entitats del poble dins l’aplec, de quina manera? Cada any dedicavem una sardana a una entitat del poble, deixavem que triessin el títol, i s’encarregava la sardana a un compositor que la feia. Voliem que s’impliquessin perquè coneixessin aquest món i veiessin la cantitat de gent que venien de tot arreu.

Per exemple el gegants del poble, doncs venien els gegants amb tot el sequit de geganters, i feiem ballar els gegants amb l’estrena.

També convidavem els paradistes de paradetes artesanals, i pintors locals a exposar les seves pintures.

Cada any una cosa o dues, no tots de cop.

Un any varem convidar els amics dels ferrocarrils, tenien de montar vies de tren, i un tren tenia que donar voltes per les voreres de l’aplec, per els nens petits del poble i puguessin pujar gratuitament, però va ploura aquell any, i ja no es va poder fer.

També per omplir els matins que hi havia menys gent, es feia trobada de colles veteranes, i venien forçes colles, i els que no es quedaven a dinar a l’aplec, anaven als restaurants del poble. Per tant teniem sempre forçes sardanistes i gent del poble.

Estic molt contenta de les novetats que vaig anar introduint a l’aplec.

Poder a altres pobles ja es feia, però al Masnou no s’havia fet mai, i la gent ho va agafar de bon grat, i tothom estava molt content.

16 dies més tard

Seguint el calendari previst, i amb relació al debat que jo mateix vaig iniciar, el passat 9 d’abril es va realitzar l’Assamblea Extraordinària per escollir la nova junta de govern de @SomSardana

Podeu escoltar la notícia del programa Coblejant dirigit per la @Queralt a través del següent enllaç: https://www.radiocalellatv.cat/audios/audio-coblejant-programa-380/

Aquest debat el vaig crear i proposar amb l’objectiu d’enriquir la reflexió vers els reptes - objectius que el sardanisme ha d’enfrontar en els propers anys.

Jo no formo part de cap de les territorials, sectorials, modals, ni transversals que estructuren la Confederació. Tampoc formo part de cap entitat sardanista ni de cap cobla així que, a part del que explica la notícia (i de la pròpia publicada en el web de somsardana adjuntada al final d’aquest missatge) desconec el programa d’acció concret i detallat per àrees que s’ha establert la nova junta pel proper mandat.

Tot això, i malgrat no tothom ho estigui entenent així, penso que en aquest debat (com la resta dels que s’han obert a través i d’acord amb l’objectiu de @S21puntcat) han sorgit un bon grapat de propostes interessants i constructives a favor de l’encaix de la sardana en la nostra societat i que, se’ns dubte, poden enriquir i complementar l’horitzó marcat pels propers anys.

Així doncs, l’enhorabona a la nova junta, molts encerts en el nou mandat que tot just acabeu de començar i … no ens deixeu de llegir! 😉

I finalment, agraïments @ArnauPrats @AiraldMallafreOlle @JaumeMarva @Carmepru @eduardsendra @JoanAranda @SomSardana per les vostres aportacions!

Enllaç notícia del web de SomSardana =》https://somsardana.cat/noticia?id=173

Tancar ràdio