Bon debat!
Gràcies @Joaquim pel teu punt de vista d’aquest tema, ja hem tingut ocasió de comentar-ho en diverses ocasions i és enriquidor seguir xerrant perquè sempre surten apunts o comentaris nous que fan reflexionar. M’ha semblat molt encertada la teva frase “El món sardanista és terra adobada perquè llueixin els egos de qui no té altres aptituds per ser vist” 😉
@Carmepru el tema “plagis” potser també donaria per un nou tema de debat… qui s’apunta? també hi ha un bon historial interessant en el món de la sardana sobre plagis… 😛
@OlgaPuerto jo era força crític amb els compositors que sé que instrumenten sardanes a altres “autors”, i així els hi he trasmès sempre. Amb el temps he anat entenent que com bé dius, es una pràctica que “ajuda” econòmicament per poder-se guanyar la vida… jo de moment em mantinc ferm amb la postura de no fer-ho (m’ho han proposat en alguna ocasió i sempre he dit que no) i la meva resposta era la que tu apuntaves… si aquesta sardana que ha fet vol que sigui tocada per una cobla (entenc que és el que volem tots, que les sardanes siguin tocades per cobles oi?) i vostè sap tocar el piano i no coneix els instruments de la cobla… perquè no aprèn a instrumentar per a cobla?
Però és clar… això requereix esforç, estudi, dedicació, perseverança… i si amb diners un altre m’ho pot fer, doncs… ja està tot dit.
Gràcies @JaumeMarva també pel teu punt… jo ho lligaria totalment amb el que comentava el @Joaquim a la seva frase que he remarcat a l’inici d’aquest post i que estic molt i molt d’acord, i que la torno a repetir… “El món sardanista és terra adobada perquè llueixin els egos de qui no té altres aptituds per ser vist”. Tant de bo el que dius de l’honestedat s’anés imposant i fóssim tots més feliços 😉 A part d’honestedat, també afegiria “humiltat”.
Salut!