- Editat
Home!!! i no pot faltar radio Cornellà amb el nostra dansa https://www.radiocornella.cat/programs/nostradansa
Dissabtes de 9 a 11 del matí 104.6 FM
Home!!! i no pot faltar radio Cornellà amb el nostra dansa https://www.radiocornella.cat/programs/nostradansa
Dissabtes de 9 a 11 del matí 104.6 FM
Hola Pere (i a la resta de participants d’aquest meravellós univers s21),
Hi ha un llistat amb prop d’un centenar de mitjans sardanistes que emeten el concurs LSDA, en aquest enllaç: https://lsda.cat/mitjans
Confiem recuperar les dades i enllaços d’aquests programes dins el nou web que, per ara, continua amb incidències.
Gràcies per la resposta @SomSardana. Alguna previsió de quan hi haurà aquests enllaços al nou web?
Sí que hi ha prop de cent mitjans al vostre llistat, però molts són perque fan el coblejant. Crec que al portal n’hi havia molts mes. A veure si ho recupereu aviat. Pero Jo per ara amb tots els que m’heu dit entre tots ja estic molt content.
M’agrada veure que tanta gent té ganes d’ajudar i que som sardana també hi sou.
Hola @Pere , us adjuntem aquí el llistat que ens va fer arribar en @JoanAranda el passat mes de febrer. Des de SomSardana l’estem actualitzant perquè les dades són les que teníem l’any 2022. Estem comprovant els enllaços i contactant amb les emissores per confirmar els diferents programes, però encara no ho tenim tancat. Mentrestant i per si el necessiteu amb urgència us el compartim aquí SENSE ACTUALITZAR. Gràcies! 2022_BBDD Portal Sardanista_Programes de Ràdio
Bon vespre,
m’ha fet gràcia entrar al llistat dels programes de ràdio, i m’agradaria fer un parell d’observacions…
Per una banda, Compàs de Cobla va deixar d’emetre el passat Sant Joan del 2023 (ja sé el llistat no és actualitzat) però és una pena que un programa de qualitat i amb quasi vint-i-vuit anys en antena no hagi tingut ni un sol reconeixement ni un gràcies (almenys que jo sàpiga) per tota la feina feta…
i després … i crec que això tampoc no és bo per ningú… 196 emissores tenen espai sardanista, però tan sols són una vuitantena de programes?????… aquí hi ha quelcom que tampoc acaba de funcionar…
SomSardana Hola @Pere , us adjuntem aquí el llistat que ens va fer arribar en @JoanAranda el passat mes de febrer. Des de SomSardana l’estem actualitzant perquè les dades són les que teníem l’any 2022.
No calia que m’esmentéssiu, @SomSardana, però gràcies per fer-ho. De debò que quan dic que volia passar-vos les dades per a que poguéssiu demostrar la vostra voluntat de servei era molt de debò. Quant més rellegeixo certs escrits (inclòs el que heu publicat avui) i repasso certes converses mantingudes en el món virtual i en el món real, menys entenc certes coses i és una llàstima. Però res. Endavant. En el fons, tots volem en el millor per a la sardana.
OlgaPuerto i després … i crec que això tampoc no és bo per ningú… 196 emissores tenen espai sardanista, però tan sols són una vuitantena de programes?????… aquí hi ha quelcom que tampoc acaba de funcionar…
Doncs sí… El món de la sardana en tots els àmbits està canviant molt, i en l’àmbit radiofònic es va produint una davallada progressiva de programes a mesura que ens van deixant realitzadors que no sempre aconsegueixen relleu generacional. És excel·lent veure com algunes propostes com el Coblejant de la @Queralt Pedemonte estan arribant a acords de col·laboració amb moltíssimes emissores i això omple les graelles de moltes ràdios locals, però en el terreny de propostes, clarament anem anant a menys.
En el cas concret del Compàs de Cobla, tot i que per sort en aquest cas el problema no va ser d’edat, som molts els que enyorem el programa d’en Jordi Canaleta. També va ser un programa que va fer una aposta forta per oferir-se a molts mitjans locals. Gràcies, @OlgaPuerto, per recordar-lo!
Gràcies per les dades, @SomSardana. Li demanare a la meva neta que m’ajudi, que veig una llista molt llarga i ara ja m’atavalo amb facilitat.
Benvolgut @Pere, empatitzant amb la situació que comentes i pensant que hi haurà més sardanistes als quals els pot fer servei una forma fàcil d’escoltar programes de ràdio, hem creat radio.s21.cat. Visitant la pàgina i triant un dels programes disponibles, podràs escoltar-lo des d’ordinador o mòbil. Pots deixar la pàgina oberta per escoltar-lo sencer, o pots anar navegant pel fòrum. Els programes de ràdio es segueixen sentit mentre es navega.
Que practic! La meva neta m’ha posat un boto directe al movil per escoltar els programes de radio i m’ha avisat que ho escolti principalment a casa o a llocs amb wifi. Es molt facil. Gracies
No se si encara hi som a temps, però a Ràdio Manresa, també tenim programa: Aires de Catalunya. Us en passo l’enllaç:
https://www.radiomanresa.cat/programs/airesdecatalunya
(potser ja ho havíeu dit, però no ho he sabut veure).
Per cert, i com a curiositat, és el segon programa més antic en actiu de la radiodifusió del país (em sembla que anem darrera El Larguero!).
NuriaSoler - No només som plenament coneixedors del vostre programa sinó que és el primer que es pot escoltar des de radio.s21.cat, ja que estan ordenats per ordre alfabètic.
La dada que no teníem és la de que sou el segon programa més antic en actiu de la radiodifusió estatal. Que només us guanyi un programa esportiu té un mèrit increïble, @NuriaSoler.
Ahir mentre feinejava, vaig aprofitar l’aplicació de les ràdios d’aquest mateix fòrum per anar escoltant les diferents emissores i els diferents programes; un exercici interessant que us recomano moltíssim i que donaria per encetar un altre meló Però no, no seré jo que ho faci: tinc persones ben properes que des de fa anys dediquen moltíssimes hores a tirar endavant programes sardanistes i, malgrat que se’n pugui discutir l’eficàcia i el model, em mereixen tooots els respectes (fins aquí, el paràgraf és copiat del que he dit en el debat de l’eliminatòria de la setmana).
Com ja he dit, no voldria encetar un altre meló, pels respectes que em mereixen tota aquesta gent que hi dediquen hores i hi posen tanta passió. Cal agrair-los la feina, perquè algun d’ells són (o havien estat) els programes més escoltats d’algunes emissores locals: oients d’una certa edat, que potser ja no poden anar a les ballades, però que agraeixen poder escoltar sardanes de la mà d’una persona propera o coneguda (i dedicar-ne o esperar que algú els n’hi dediqui alguna). Conec gent que no posa mai l’emissora local, però que diumenge al matí, mentre fan/mengen la xocolata desfeta, escolten les sardanes que els presenta el seu veí/conegut, seguint la tradició familiar, recordant els seus pares. Per tant, només per això, cal desitjar-los que per molts anys ho puguin seguir fent, els uns i els altres.
Dit això, hi ha un model (n’hi ha més d’un, evidentment) que m’agrada, el trobo molt pràctic i que ens hauríem d’anar plantejant per a quan tota aquesta gent que, per qüestió d’edat, acabi deixant la conducció dels diferents programes: el de l’agrupació de la Garriga, de Ràdio silenci, La sardana de les 3.
Salut, sardanes i per molts programes!
Jo de fet, només comentaré dos programes de dues emissores diferents, encara que potser no servirà de gran cosa, perquè ja no s’emeten a hores d’ara. Primer vull fer un reconeixement del meu germà, en Josep Lluís Sala, va estar al capdavant d’un programa de sardanes que va arribar a les 1023 edicions, totes en directe, i que pràcticament la majoria van ser en dies entre setmana, que anaven canviant segons el criteri de l’emissora. Em refereixo al programa SARDANES A CIUTAT VELLA, que s’emetia des del Raval de Barcelona per les antenes de Ràdio Ciutat Vella. Primer era un programa d’una hora, que també anava variant, però a la fi van canviar de local, i des de llavors el programa es va estabilitzar el divendres de 18 a 20 hores. El programa va començar a emetre’s a finals de 1994, i va durar fins acabar la temporada 2018-2019, a finals de Juny. 1023 programes, la majoria de 2 hores, al llarg d’uns 25 anys en antena, dels quals hi vam estar els darrers 4 anys col·laborant, i si ell no podia començar el programa ho feia jo, i quan arribava, llavors s’hi posava ell amb els continguts del programa. Aquest programa el repetien els diumenges de 9 a 11 del matí. Des del 2019 va canviar la direcció de la ràdio, i ja no van voler sardanes, a banda de que van establir una tarifa per emetre programes. Hi havia un altre canvi de seu de la ràdio. I qui es va posar al capdavant, ja no va voler sardanes. Llàstima d’ignorància seva. Però el llegat van ser 1023 programes, més de 600 dels quals de 2 hores, al llarg de 25 anys. I Recordem que des de la tornada de La Sardana de L’Any, de la mà de la FSC, era una emissora que recollia vots de manera oficial en directe.
DISCULPEU LA LLARGADA DE LESCRIT, però això també forma part de la història radiofònica de la sardana.
El meu cas és diferent. Vaig estar en antena 10 anys, Del 2002-2003 al 2011-2012. Era una emissora local, privada, de barri. RÀDIO FLORIDA, de L’Hospitalet de Llobregat. Vaig començar un programa, en principi d’una hora amb el nom de CANT DAPLEC, que com sabeu es una sardana del compositor Antoni Albors i Asins. 15 primers programes enregistrats, però vaig demanar de fer-ho en directe. Des de llavors, el 16, va ser sempre en directe. I sempre en dissabte. Van ser 2 temporades d’una hora. D’una a dues de la tarda, i de 2 a 3 l’altra. A partir d’aquí, ja van ser sempre 2 hores. D’una a tres i després de 12 a 14 hores. Fins a finals de 2004 vaig tenir tècnic de so, però des de 2005 fins al 2012, quan l’emissora va tancar definitivament, em va tocar fer de tècnic i locutor alhora. Un dels més destacats va ser quan vaig entrevistar la Montserrat Pujolar al mateix temps que jo feia de tècnic, arran del disc de recopilació de les seves sardanes. Les 4 darreres temporades, vaig fer un magazine de 3 hores, d’11 a 14 hores, perquè des de 2006 vaig començar un altre programa als vespres dedicat a la cançó en català, als castellers i a les dades de l’almanac, com ara el santoral, sortides i postes de Sol i Lluna, que es deia LA CALAIXERA. Llavors aquest programa durava una hora, i així va passar els dissabtes, d’11 a 12 del migdia. I a continuació anava el CANT D’APLEC, el programa de sardanes. D’aquest en vaig fer 460. De l’altre uns 240.