Jo de fet, només comentaré dos programes de dues emissores diferents, encara que potser no servirà de gran cosa, perquè ja no s’emeten a hores d’ara. Primer vull fer un reconeixement del meu germà, en Josep Lluís Sala, va estar al capdavant d’un programa de sardanes que va arribar a les 1023 edicions, totes en directe, i que pràcticament la majoria van ser en dies entre setmana, que anaven canviant segons el criteri de l’emissora. Em refereixo al programa SARDANES A CIUTAT VELLA, que s’emetia des del Raval de Barcelona per les antenes de Ràdio Ciutat Vella. Primer era un programa d’una hora, que també anava variant, però a la fi van canviar de local, i des de llavors el programa es va estabilitzar el divendres de 18 a 20 hores. El programa va començar a emetre’s a finals de 1994, i va durar fins acabar la temporada 2018-2019, a finals de Juny. 1023 programes, la majoria de 2 hores, al llarg d’uns 25 anys en antena, dels quals hi vam estar els darrers 4 anys col·laborant, i si ell no podia començar el programa ho feia jo, i quan arribava, llavors s’hi posava ell amb els continguts del programa. Aquest programa el repetien els diumenges de 9 a 11 del matí. Des del 2019 va canviar la direcció de la ràdio, i ja no van voler sardanes, a banda de que van establir una tarifa per emetre programes. Hi havia un altre canvi de seu de la ràdio. I qui es va posar al capdavant, ja no va voler sardanes. Llàstima d’ignorància seva. Però el llegat van ser 1023 programes, més de 600 dels quals de 2 hores, al llarg de 25 anys. I Recordem que des de la tornada de La Sardana de L’Any, de la mà de la FSC, era una emissora que recollia vots de manera oficial en directe.
DISCULPEU LA LLARGADA DE LESCRIT, però això també forma part de la història radiofònica de la sardana.
El meu cas és diferent. Vaig estar en antena 10 anys, Del 2002-2003 al 2011-2012. Era una emissora local, privada, de barri. RÀDIO FLORIDA, de L’Hospitalet de Llobregat. Vaig començar un programa, en principi d’una hora amb el nom de CANT DAPLEC, que com sabeu es una sardana del compositor Antoni Albors i Asins. 15 primers programes enregistrats, però vaig demanar de fer-ho en directe. Des de llavors, el 16, va ser sempre en directe. I sempre en dissabte. Van ser 2 temporades d’una hora. D’una a dues de la tarda, i de 2 a 3 l’altra. A partir d’aquí, ja van ser sempre 2 hores. D’una a tres i després de 12 a 14 hores. Fins a finals de 2004 vaig tenir tècnic de so, però des de 2005 fins al 2012, quan l’emissora va tancar definitivament, em va tocar fer de tècnic i locutor alhora. Un dels més destacats va ser quan vaig entrevistar la Montserrat Pujolar al mateix temps que jo feia de tècnic, arran del disc de recopilació de les seves sardanes. Les 4 darreres temporades, vaig fer un magazine de 3 hores, d’11 a 14 hores, perquè des de 2006 vaig començar un altre programa als vespres dedicat a la cançó en català, als castellers i a les dades de l’almanac, com ara el santoral, sortides i postes de Sol i Lluna, que es deia LA CALAIXERA. Llavors aquest programa durava una hora, i així va passar els dissabtes, d’11 a 12 del migdia. I a continuació anava el CANT D’APLEC, el programa de sardanes. D’aquest en vaig fer 460. De l’altre uns 240.