Amb curiositat (i ganes constructives que surti bé) per saber com ho gestionaran l’any vinent, que @SomSardana planteja remodelació total. Si el Premi Popular segueix sense maximitzar les possibilitats que la sardana que guanya sigui, sonorament, la que millor aconsegueix connectar amb el poble, el concurs seguirà sent el ball d’egos i d’ “a veure qui la té més gran” (la campanya) que fa anys que és. Està bé per conèixer les noves creacions de l’any, però cal recordar que hi ha un filtratge previ força gran, així que no serveix ni per conèixer totes les estrenes.
Havent participat en la creació de la segona etapa des del primer dia, inclús abans que entrés en Joaquim Rucabado al concurs, i havent estat darrere del sistema de votacions des d’aleshores i fins que em van anar fotent fora mica en mica, us ben asseguro que el tema de les campanyes m’ha encès molt sempre (els que em coneixeu d’aquesta vessant, ho sabeu bé! 😉).
Em va entristir molt el dia que es va decidir legalitzar les campanyes a les bases, amb l’argument que no sempre es poden detectar totes i que de vegades penalitzen l’autor sense tenir-ne cap culpa. I també m’entristeix un bon reguitzell de decisions que s’han anat prenent durant els anys sobre la forma de minimitzar-ne l’impacte.
Aquí explicaria el meu rollo habitual sobre que cal anar a atacar la causa arrel dels problemes i assegurar-se de no resoldre els problemes equivocats, els més fàcils o els que ens venen de gust, però els que m’haurien d’entendre seguirien sense fer-ho (o sense voler fer-ho, per ser més exactes). A més, que problemes més seriosos té la sardana i més oportunitats estem perdent per no aplicar aquest mateix principi com per preocupar-se per això.
Ja dic: amb moltes ganes (constructives) de conèixer els plantejaments per al pròxim any. Poca gent sap la quantitat d’il·lusió (i d’hores 😩) que he dedicat a aquest concurs des que l’aleshores Gerent de la Federació Sardanista, l’Ignasi Piñol, me’n va parlar per primera vegada i vàrem començar a posar fil a l’agulla (disculpeu la batalleta d’avi 😅).