JordiSala-16 En relació al que moltes vegades veig escrit aquí, el que de vegades em sento raret sóc jo, perquè les meves tendències sovint no coincideixen amb la majoria de les vostres opinions. Però això no vol dir que jo sigui un ignorant incult que no entén de música. Vol dir que tinc un gust diferent, que ha de ser respectat, de la mateixa manera que jo respecto els vostres. De vegades podem coincidir, però moltes vegades discrepem. Però això no és dolent. Ho seria si volem imposar una opinió per sobre de l’altre.
Doncs no et sentis raret, evidentment. Si s’ha creat un espai d’opinió com aquest és per tal que tothom pugui opinar. I que les opinions no siguin sempre coincidents és el que dóna sentit a tot aquest espai. Diuen que allà on tothom pensa igual és que ningú pensa gaire. Aquí volem gent que pensi, coincidim o no, perquè de fet, l’única forma d’aprendre és escoltar als que pensen diferent de nosaltres amb mentalitat oberta. I si ens convencen, ja haurem après una cosa nova.
I ignorant incult, no crec que t’ho consideri ningú. Els que et coneixem, sabem fins a quin punt coneixes bé la sardana. I els que no et coneixen, crec que han tingut oportunitats més que suficients per veure la profunditat de les teves reflexions. A partir d’aquí, ja tot és opinàtica sobre què es veu igual o diferent. Això, precisament, és la gràcia de tot plegat.