Ei, família! A la Cobla Contemporània ja estem preparant el següent disc de L’Audició, la nostra col·lecció de gravacions amb tiratge complet. Volem que xaleu fort, així que… totes les sardanes seran de sardaxou electrònic! Ens agrada innovar, i ens agrada escoltar-vos, així que ras i curt: com preferiu les sardanes del disc? De 5 o de 7 tirades?🤔

Cliqueu per veure què aporta cada format Click to reveal Cliqueu per veure què aporta cada format Click to hide
  • De 5 tirades: És la proposta més recent per dinamitzar les places i fer un disc de 5 tirades pot ajudar a promoure el format. Dues tirades de curts enllaçades, dues tirades de llargs enllaçades, i una darrera tirada final de llargs per acabar-la “com sempre”: és a dir, a l’esquerra si balleu empordanès o a la dreta si balleu selvatà.

• De 7 tirades: De fet, no hi ha tantes sardanes realment balladores que estiguin gravades en format de 7 tirades! Per tant, un disc de sardaxou electrònic amb aquest format ho podria petar als assajos i als cursets.

• Meitat i meitat: Convertim el disc en un laboratori musical! Escolteu, trieu i decidiu! La sardana del futur serà la que acabi triant el públic sobirà. Amb una combinació de sardanes de 5 i 7 tirades, podreu ballar els dos estils i formar-vos la vostra pròpia opinió.

Vinga, responeu, que això promet! 🎧💥

Com us agradaria que fos el disc?

De sardanes de 5 tirades20%
De sardanes de 7 tirades50%
Meitat i meitat: 5 i 7 tirades30%

Vols participar en aquest debat o proposar nous temes?

Doncs registra't com nou usuari o inicia sessió si ja tens un compte creat!

Jo ja he komentat alguna vegada ke la forma com el sardanisme esportiu tracta els seus balladors m’ha fet abandonar la sardana. Però vosaltres, @Eduard-Contemporania, sou del poc aire fresc ke es respira en aquest sardanisme ke fot tant de tuf de ranci. Per tant us diré el ke penso i us desitjo molta sort.

Jo voto per un disk meitat i meitat. Us explico pk. Quan ballava a la kolla, anàvem sempre molt justos de sardanes maques per assajar. Moltes de les ke hi ha de 7 tirades s’han gravat només pk estan dedicades a una o altra kolla, o per kriteris k segur k els músics podeu explicar millor ke els balladors. La veritat és k moltes són bastant “trunyu”. Segur ke no s’han fet pensant en ke xali la gent ke les balla.

Poder assajar amb sardanes de sardaxou electrònic segur ke és una passada. Jo no tornaré pas a cap kolla. Això ho tinc clar. Però per a la gent ke encara hi és, estarà molt bé ke els regaleu akesta oportunitat. I jo ja no ballaré, però em comprometo a komprar el disk.

Dit això, potser sí ke les de 5 tirades són el futur. No sé. El temps ho dirà. Per això m’agradaria ke el vostre disk en tingui dels dos tipus. Si el mateix CD en té de 5 i de 7, tothom ke l’escolti tindrà l’oportunitat de formar-se una opinió. Jo no ho tinc gens klar! Ajudeu-me a decidir! 🙏

AngelLopezLluis Bona nit Àngel, actualment la Contemporània interpretem a petició dels organitzadors audicions de 5 tirades a Santa Eulàlia de Ronçana, Canet de Mar i Molins de Rei. S’ha de dir que el grau d’acceptació és molt gran.

Interpretem 12 sardanes de 5 tirades.

Una actuació ben variada i intensa.

El meu vot és claríssimament per a l’opció de meitat i meitat. Els meus arguments:

• Crec que el sardanisme no pot deixar-se perdre una altra oportunitat de tenir un disc amb sardanes divertides de 7 tirades per alegrar assajos i cursets. L’aposta per anar portant les sardanes de 5 tirades a plaça (o, perquè no, als concursos de colles) és interessant, però encara que es materialitzi, segur que portarà temps. Mentrestant, no podem seguir fent cursets cremant sempre les poques sardanes divertides que hi ha en aquest format, ni fent que cada monitor vagi editant mp3 per afegir tirades. Ja fa temps, vaig encetar el tema Discs amb sardanes de 7 tirades especialment interessants per als cursets, i m’al·lucina (i m’entristeix alhora) veure amb quina normalitat s’assumia que l’únic remei era que cada monitor anés tallant i enganxant tirades dels discs de 2+2. 😭

• Crec que tenir sardanes de 5 i 7 tirades en un mateix disc pot tenir “màgia pedagògica”. Si aconseguiu que el vostre nou disc sigui un recurs pedagògic habitual, podeu facilitar que el debat sobre les 5 tirades es plantegi en els mateixos cursets. I si una agrupació munta un curset on s’obre el debat, és més fàcil que aquella entitat vulgui provar-ho a plaça. Si tot el disc és de 5 tirades, probablement moltes entitats ja el desestimin i és una oportunitat que perdeu. Sé que us heu plantejat fer el disc físic en un format i editar-ne un de virtual en l’altre, però crec que llavors aquesta “màgia pedagògica” es perd. I barrejar formats, no ho veig un problema. De fet, Festa Major 2 comptava amb algunes sardanes de sardaxou electrònic i altres de sardaxou normal. Indicant-ho en el disc, crec que no ha de ser cap problema.

Perdoneu si soc l’unica persona que no ho sap, pero soc gran i moltes coses modernes se m’escapen. Que es el sardaxou electronic? Li he preguntat a la meva neta que es qui m’ajuda amb el ordinador i tampoc ho sap. El sardaxou se que es allo de les sardanes de pelicules, pero d’electronica no se res

Al contrari, @Pere! Gràcies per preguntar. 🫶

L’interès de la comunitat S21puntcat és ajudar-nos entre tots i per pinya per créixer. Segur que hi ha més gent que tampoc ho sabia i no s’ha atrevit a preguntar. 👏👏👏

Bàsicament, són sardanes basades en temes musicals força coneguts pel públic no sardanista, reforçats amb bases electròniques. Aquest vídeo de promoció del format l’il·lustra força bé. Conté la sardana SardAmor del Jeroni Velasco, amb bases electròniques de JorBeats. Està basada en els temes BZRP Music Sessions, Vol. 53, de Shakira i Bizarrap, i Supermercat de Lildami:

¡Que divertit! No ho sabia. No tinc cap preferencia sobre aixo de les tirades pero us felicito molt

@Eduard-Contemporania , jo crec que us correspon a vosaltres decidir. Vull dir, com a cobla quina és la vostra intenció amb aquest disc? A qui voleu arribar i ‘per a què?’

Tanmateix en la meva opinió crec que les colles no assajaran 7 tirades amb el format electrònic. Avui dia, en el 90% d’assaig les colles ballen el que han de ballar properament o sardanes ‘estandard’ de concurs i no electròniques.

Si enfoquem el disc vers a cursets, nens, etc, poder fent 5 tirades n’hi ha prou, no crec en la necessitat de fer discs per cursets de 7 tirades. Dit això he d’admetre que sóc un detractor de les ballades de 5 tirades.

Finalment, jo el mix no el faria per dos motius: com ho sabrà la persona que balla/escolta el disc, si la sardana que comença serà de 5 o 7?

Crec que ‘barrejant’ no hi ha la creació d’un nou públic potencial del disc, perquè algú forani al món sardanista, com sabrà que son 5 o 7 tirades? Veurà coses diferents que funciona diferents i a la gent ens agraden les coses fàcils, iguals, mastegades

ArnauPrats malauradament, ja que hem de ser realistes, pensa que la majoria de cursets que es fan a Catalunya, qui s’apunta?… gent jubilada o a punt de la jubilació, que és quan ja no tenen tantes obligacions, i tenen temps per fer-ho.

I no ens enganyem, tres pobles en tot Catalunya ho fan de 5 tirades, a Girona de 10 tirades, i la resta de Catalunya de 7 tirades.

JordiS Per sort nosaltres som els primers de no tenir-ho clar. Estem molt contents amb les aportacions que ens feu. Gràcies

Jo he votat per les set tirades, més que res perquè crec que és una fórmula que funciona força bé i, poc a poc, es va generalitzant, fins i tot a les comarques gironines, que és la zona, en principi, més reàcia i on em consta que hi ha nuclis especialment resistents en aquest sentit. Crec, però, i ja m’ho direu aquells que hi balleu més sovint, que la tendència és favorable a les set tirades.

Ara bé, potser pel que fa al disc sí que apostaria per fer una barreja de set i de cinc. Com ha dit algú, de cara als cursets pot ser una eina útil per a la introducció més “fàcil” dels neòfits. Una altra cosa serà a les ballades i aplecs, on no ho acabo de veure. En tot cas, si s’hi inclouen sardanes de cinc tirades, poques o moltes, sempre s’ha d’indicar de manera ben clara i explicar-ho demmanera ben pedagògica.

Com a persona a qui li agrada escoltar, ballar, comptar i repartir sardanes, m’inclino claríssimament per les 7 tirades: escolto (si em deixen) i compto les 4 primeres; intento ballar i repartir la resta. I, ho he de confessar, evito anar on les interpreten de 5, si puc triar: no les gaudeixo tant, francament.

I sí: tal com heu anat apuntant, necessitem CD amb sardanes potents i engrescadores per a poder assajar. Tant si es tracta de gent jove com de gent de casals. He votat de 7, doncs, però meitat i meitat em semblaria una opció salomònica i correcta, també. Per al CD, només: a plaça ja ho he provat i ja m’he format la meva opinió 😉

Gràcies per ser com sou, cobla @Eduard-Contemporania !

EulaliaSagrera Quin fòrum més ben parit. Gràcies i seguim prenent nota. Enregistrem el disc el proper 26 d’octubre. L’Audició Sardaxou 6 és el proper disc de la Contemporània. Serà el 44è disc de la producció pròpia de la Contemporània.

17 dies més tard

Jo he triat 5 tirades per al disc. Per ballar crec que són millor les de 7 tirades. Si es compta la sardana sense saber-ne el tiratge abans, els dos curts seguits s’acaben amb un dos, els dos llargs seguits també, només queda la última tirada per “variar” una mica la manera d’acabar.

Ho hem comentat en diverses ocasions: el que ens motiva a anar a un lloc determinat a ballar sardanes és la suma de diversos factors: el repertori; la proximitat; la xarxa d’amics/coneguts que trobaràs en aquella localitat; la logística personal i familiar (aquell dia tens un dinar que queda a prop, per exemple)… Però el nombre de tirades pot ser un factor determinant en aquesta tria: les tirades de 7 et permeten escoltar (en alguns casos la gent prefereix xerrar), ballar i repartir; les de cinc només et permeten ballar. I la meva balança s’inclina clarament per la primera opció.

A més, si volem anar més enllà, les tirades de 5 no permeten fer xarxa: si et poses a xerrar, quan te n’adones ja s’ha acabat la sardana 😉 No seria pas el meu cas, però: quan comença a sonar el flabiol ja no tinc “amics”: responc a tothom amb monosíl·labs i somriures. O amb petons/abraçades acompanyats de números: 26, 27, 28… 😂

Un tema diferent és el tiratge de les sardanes dels CDs: dependrà de quin sigui el motiu de l’adquisició del disc (si és per assajar o per escoltar).

EulaliaSagrera les tirades de 7 et permeten escoltar (en alguns casos la gent prefereix xerrar), ballar i repartir; les de cinc només et permeten ballar. I la meva balança s’inclina clarament per la primera opció.

No és per posar llenya al foc, però sí per reflexionar-hi: té sentit fer bufar els músics tanta estona repetint les mateixes tirades només per tenir-los de so de fons mentre la gent peta la xerrada? No va per tu, @EulaliaSagrera, eh? Que ja em queda clar que tu aprofites per comptar. I estic tan a favor de qui utilitzi les primeres tirades ja sigui per ballar, per escoltar, o per comptar… però crec que hauríem de reflexionar quan no les ballem perquè el cos no aguanta i no mantenim el mínim de silenci que mereix la feina d’uns professionals que estan interpretant una música que se suposa que ens agrada (és un comentari autocrític: també va per mi).

Tancar ràdio