En un altre debat esmentava la falta d’oferta d’instruments de cobla a escoles de música i conservatoris. Per solucionar aquest problema cal que també s’ofereixi participar d’una formació de cobla, i cal que sigui atractiva perquè els músics en vulguin formar part i triar-ne els instruments. Per tal que sigui atractiva cal que aquesta formació tingui possibilitat de fer audicions. Però cal tenir present que la qualitat d’aquestes estarà condicionada pel nivell dels músics i per tant s’han de programar per un públic poc exigent. Llavors he pensat la següent idea que solucionaria altres punts i porta a aquesta idea de cercle virtuós entès com a retroalimentació positiva.
Les audicions d’aquestes formacions de cobla s’haurien de programar a escoles i instituts dins del marc d’un projecte educatiu per acostar la sardana a la canalla i/o al jovent. Podem repensar com enfocar-ho perquè sigui atractiu. Per exemple per edats de primaria es poden ensenyar les matemàtiques vinculades a la sardana comptant i repartint. I a educació física amb el ritme, etc…
I per finalitzar el projecte educatiu programar una audició/ballada dins el centre educatiu amb la cobla formada per gent jove. I això pot portar nous músics joves interessats amb els instruments de cobla, tancant així el cercle virtuós.
Hauria de ser una activitat que es repetís cada any i que tot el centre hi estigués vinculat. Les activitats que abans anomenava (matemàtiques, educació física, socials…) es podrien programar 1 cada any i a cada curs segons l’edat adequada de la canalla i així cada any hi tindrien una vinculació el dia de l’audició final.