Nodes2024 - A mi em va agradar quan es va decidir marcar que no hi havia una “Sardana de l’Any” sinó parlar d’un concurs anual amb tres categories de premis: Popular, Crítica i Joves Talents. Quan crees la maquinària d’un concurs tan potent com aquest, per què limitar-te a un únic paràmetre? És una riquesa el nombre de sardanes que s’estrenen cada any, els criteris populars i de qualitat musical són sovint divergents, i tots dos són molt meritoris, encara que sigui per motius diferents. I si aprofites la mateixa maquinària per englobar-hi la categoria de Joves Talents, encara millor: cal engrescar les noves generacions.
Una altra cosa, @Nodes2024, és que hi hagi qui vulgui fomentar que guanyi “la sardana del meu poble” o “la del meu amic”. Però ja s’han anat aplicant i perfeccionant mecanismes per minimitzar l’impacte d’aquests vots.
Treure el vot popular i centrar-se només en el d’un jurat per a una única sardana, crec que faria perdre gran part de l’encant del concurs. A més, que treure el vot a tothom pel criteri d’uns quants, encara pitjor. A parer meu, seria fer pagar justos per pecadors. També en política no entendré mai amb quins criteris voten algunes persones, i no per això crec que la forma d’evitar-ho sigui acabar amb la democràcia i que els escons del Parlament els decideixi algun comitè d’experts (en Franco pensava just al contrari que jo).
Crec que és important saber quina és cada any la sardana que agrada més al poble. I la millor composta. I la que millor reflecteix el talent musical dels compositors joves. Per què renunciar a res?