He pensat que es podría fer aqui un espai per poder penjar videos casolans de sardanes, tant de concerts, ballades, aplecs, o quelcom relacionat amb sardanes.
Que tothom pugués possar l’enllaç de YouTube, o Vimeo, o qualsevol pàgina d’internet, en aquest apartat.
Que en dieu?
Us agrada la idea?
O la descartem directament?

Vols participar en aquest debat o proposar nous temes?

Doncs registra't com nou usuari o inicia sessió si ja tens un compte creat!

Carmepru ha canviat el títol a Voleu penjar videos de concerts, ballades, i aplecs? .

perebaeras12 gràcies Pere, semble a ser, que no li agrada a ningú més, si hi ha força gent que aproba la idea, S21 farà un apartat, sinó, doncs no es farà.
    Ja se que tothom pot obrir YouTube i mirar al que volgui (jo ho faig), però si anem penjant nosaltres, al que ja tenim a casa, o les últimes estrenes, o l’últim concert, o xerrada, crec que estaría bé.
    SomSardana també te, o tenía un apartat de vídeos, o filmografía, junt amb l’apartat de fotos, però amb la diferencia que només ells penjan o penjaven, al que ells feien, i aqui es tracta de tenir la prou autonomía de fer-ho nosaltres.
    Res més.

Xavi_Terrassa Carmepru a l’inici ja es va proposar i @S21puntcat ja va respondre. Faig tard i no puc entrar en detalls…

Era un debat molt a l’inici de tot plegat i la intenció (gràcies, @Xavi_Terrassa per refrescar-nos els detalls) era crear aquí un espai on la gent pogués penjar els vídeos que volgués per poder-los anar comentant. El problema és que els vídeos pesen molt i ocupen molt espai i, per tant, gestionar-los requereix servidors potents. No és viable econòmicament ni raonable estratègicament pagar per un servidor d’altes capacitats per a un projecte de compartició lliure de material entre particulars. Ni tenim el potencial econòmic de les grans empreses per pagar-lo ni ens resulta estratègicament prioritari. Perquè si de diners en tenim pocs, de temps encara menys i, per tant, totes dues coses les hem de focalitzar en aquells projectes que creiem que poden marcar diferències.

Superoberts a ajudar que existeixi aquest espai de vídeos sempre que:

• Hi hagi evidència que interessa a prou gent perquè tingui sentit l’esforç.
      • Els vídeos s’hostatgin fora del nostre servidor (youtube?).
      • Hi hagi un o més responsables de donar-li forma a la proposta i s’encarregui de gestionar-ne el dia a dia.

Potser valdria la pena que us etiqueteu aquí tots els usuaris que hi estaríeu interessats i que suggeriu que s’apuntin al fòrum totes aquelles persones que, sense ser usuaris actuals, els interessaria ser-ho per formar part d’aquesta proposta, comentar-ne l’esborrany i/o després compartir vídeos. Sense fer “spam”: només aquelles persones que creieu que hi poden estar realment interessades. Per una banda, per dimensionar el públic potencial de la proposta i, per l’altra, per poder anar-li donant forma aquí mateix.

Probablement podria alinear-se amb l’antiga proposta de comentar les principals activitats de la setmana. El format vídeo és un dels que es poden incloure… No sé… És només una idea. Una entrada a la setmana per a un determinat tema (com fem amb LSDA), pot estar bé. Que omplim el fòrum de vídeos particulars sense context i que aquests “eclipsin” els temes més rellevants, no.

Si hi ha quòrum, una proposta prou ferma, amb responsable o responsables al darrere, i un enfoc que no sigui “tothom que vulgui, que vagi obrint debats i penjant vídeos”, tot és plantejable… I si no hi ha quòrum ni responsables, doncs res… a per una altra cosa!

S21puntcat crear aquí un espai on la gent pogués penjar els vídeos que volgués per poder-los anar comentant. El problema és que els vídeos pesen molt i ocupen molt espai i, per tant, gestionar-los requereix servidors potent

Jo deia, possar un enllaç de YouTuve, o Vimeo, o altres de internet, posant l’enllaç només, també pesa????
        No es tracte de possar un servidor nou, crec jo…
        És obrir un espai com el de debat, amb el nom de fonoteca, o Videos casolans, i tothom que volgui, penjar un video de les xarxes que creguin convenient o propis.
        Per exemple, la setmana passada es van fer retalls de videos, de l’aplec de Castellar del Vallès, i a més dues estrenes, doncs posar-los per parlar-ne, o simplement per veurel’s, també fa dues setmanes l’amic @JoanCalvet , va estrenar una sardana d’ell, dedicada als 10 anys del traspàs de la seva dona, i doncs perquè no podem escoltar-la? Segur que la majoría dels que som aqui, no ho han fet, perquè la informació és minsa.
        En fi… només era una proposta meva, que no interesa.

Carmepru

Carmepru Jo deia, possar un enllaç de YouTuve, o Vimeo, o altres de internet, posant l’enllaç només, també pesa????
          No es tracte de possar un servidor nou, crec jo…

No, això no pesa. Esmentava el tema de l’hostatjament al propi servidor perquè és el que s’havia comentat amb en @Xavi_Terrassa a l’inici del fòrum. Ja dic que un dels prerequisits per a que el projecte sigui viable és que els vídeos s’hostatgin fora del nostre servidor.

Carmepru És obrir un espai com el de debat, amb el nom de fonoteca, o Videos casolans, i tothom que volgui, penjar un video de les xarxes que creguin convenient o propis.

Això sí que requereix un esforç de desenvolupament que no podem dedicar. Seria crear un espai separat com el de la fototeca però més difícil de gestionar perquè requeriria que tothom hi pugués publicar. L’única forma viable amb l’esforç que hi podem dedicar és que sigui una categoria més del fòrum actual. I per això és important limitar el nombre de publicacions que es facin, ja que aniran forçosament barrejades amb els debats que hi hagi.

Carmepru En fi… només era una proposta meva, que no interesa.

Bé. És el que queda per veure. De moment, no hi ha molt ressò, però el tema segueix obert. A veure si ara que està millor explicat què és viable i per què, augmenta l’interès.

S21puntcat Probablement podria alinear-se amb l’antiga proposta de comentar les principals activitats de la setmana.

A l’inici de S21 vaig proposar un parell de temes que vaig anomenar “On sardanajareu” i “On heu sardanajat”. La idea del segon era fer un espai on explicar l’experiència viscuda la setmana anterior. Després hi va haver un parell de setmanes de proposta “oficial” però no va tenir èxit ni continuïtat.

Alhora em consta que existeix un “mercat” de búsqueda i compartir vídeos de ballades anteriors. Jo mateix acostumo a cercar-los i els vaig guardant al mòbil fins que rebentarà. Aquí haig d’agrair a la gent que els grava i ja me’ls comparteix sense haver-ho de demanar, @EulaliaSagrera @Joseplluis … o bé anomenar la Laura Segalà que els penja al seu Facebook obert. També vull anomenar la @mireiapareta que és del meu bàndol i a qui recordo demanar còpia a sardanistes que no coneixia però que havia vist filmar mentre ballava.

Per tant opino que em sembla bona idea una secció setmanal, que es tanqui cada setmana, on es pugui fer crònica i facilitar l’obtenció de vídeos.

Tancar ràdio