JaumeMarva és violent i incòmode negar l’entrada a algú a la rotllana, i potser més ser qui vol entrar i trobar-te la mala cara o la negativa. Per tant potser tant uns com els altres agrairem un codi. I si aquest és intuitiu no caldrà explicar-lo. Encara que no us agradi la idea us animo a proposar igualment una solució. A mi només se m’acudeix quelcom que els dos hagin d’agafar alhora i que si es deixen anar caigui… Per exemple, quan es balla Somni a Banyoles per la CoCo cadascú té una bengala pel final. Allà ja passa que costa donar entrada fent equilibris perquè no caigui.

I amb això també es pot provocar el següent joc. Quan s’entra a una rotllana normalment es tria al costat de qui es vol ballar. Però tot seguit un altre pot repetir la operació prenent la contra parella que s’ha triat. Entrant amb aquest objecte seria com una declaració de “vull ballar al teu costat la resta de la sardana”. Com un compliment. I això alhora donaria cos a un altre meló que ja hem obert alguna vegada: cal potenciar els balladors que comencen d’hora. Si vas tard i fas la rotllana massa gran no pot ser que a més puguis triar al costat de qui vols ballar. Els que em coneixeu sabeu que encara afegiria una altra norma: a partir de 5 parelles (10 persones ballant) la rotllana es tanca i qui vulgui ballar que n’enceti una altra o s’espavili abans.

Per poc que pugui aquest diumenge posaré en pràctica alguna cosa d’aquestes. A veure què passarà…

J@“Carmepru”#p2351 m’agrada la idea de la bandera! Però la imatge m’ha fet pensar en la solució ideal: un vano (ventall). Ideal per vantar-se entre sardana i sardana, i consistent com la bengala de la CoCo. I sempre en porto un a la bossa que no treia mai perquè em feia nosa a les mans!!

Diumenge “locomia”! 🚩🚩🚩

A mi, més que una norma a afegir, la del @Xavi_Terrassa, em sembla una proposta intuïtiva per a una situació que passa i per a la qual, fins ara, ningú havia fet cap proposta concreta. Tens raó, @JaumeMarva, que no és que faci falta, però realment em sembla bé que si algú ho vol visualitzar, és més constructiu un signe fàcil d’entendre que els “mocs” que passen de vegades. Que és millor el seny que comentes de que algú obri per l’altra banda? Cert! Però dissortadament no sempre passa, i crec que qui més qui menys coneix algun cas d’aprenents que s’han posat a ballar sense saber bé on es posaven i s’han emportat una esbroncada que ha fet que no tornin més. Molt a favor de les mesures “preventives” ja que no podem garantir que tothom tindrà l’educació que caldria.

Xavi_Terrassa i si amb el ventall sòl no funciona, dins del ventall dibuixes la senyal de tràfic NO PASSAR ⛔️ó la de PROHIVIT ESTACIONAR-SE🚷 😅🤣

Xavi_Terrassa Però vols dir que dins d’aquests 10 dansaires que vols fer per tancar rotllana, sempre hi haurà algú que sàpiga repartir? Hauríem de crear la figura d’una persona que reparteixi fora de les rotllanes, per a dues rotllanes alhora? I el soroll ambiental, depèn d’on es balli?

Xavi_Terrassa a partir de 5 parelles (10 persones ballant) la rotllana es tanca i qui vulgui ballar que n’enceti una altra o s’espavili abans

Molt fan

Xavi_Terrassa Si fos per mí no hi hauria cap problema. Repartir no té cap secret per a mí. Pero….i si es fa una rotllana de 10 persones i ningú no sap repartir, segons el teu criteri, què han de fer? No tothom coneix els secrets de la tirada menys 10 ( que per cert jo no faig servir, tinc opcions més fàcils d’entendre). Llavors potser al lloc on es faci l’activitat, com no es portin persones que sàpiguen repartir, potser podria ser que molts vagin perduts per això. O caldria fer que en els cursos de sardanes hi hagi la possibilitat d’aprendre a repartir també. Cóm ho veus això??. Perquè la darrera resposta ha estat una mica ambigua.

JordiSala-16 em consta que a terres de Lleida s’ensenya a repartir als cursets. En @JosepmRoig ho pot confirmar als que fa a Alpicat, per exemple.

Per altra banda tinc la sensació que a les rotllanes on participo sempre hi ha un o dos més que saben repartir. I ens mirem per confirmar que ho farem bé…

I si no és el cas, també a favor de rotllanes concèntriques on la interior escolti al repartidor de fora.

I he dit 5 parelles però podrien ser 6 o 7. A partir d’aquí només són bunyols deformats i poc atractius (per exemple pel jovent que ho vegi de fora).

Si es fan rotllanes concèntriques, hauríem de fer, per exemple, la rotllana de dins de tot de 3 parelles, la que segueix de 5 parelles i després la de 7 parelles. Han de tenir algun espai per ballar amb suficient espai. L’altra opció començaria amb 2 parelles, després 4, seguint amb la rotllana de 6 parelles i acabant amb la de 8 parelles. Pujar només de parella en parella no garanteix suficient espai per ballar. No tothom té els braços molt llargs.

Xavi_Terrassa Disculpa per no contestar més aviat,

Efectivament al curs d’Alpicat tenim l’objectiu que hi hagi el màxim de sardanistes que sapiguin repartir.

Gairebé cada setmana fem un exercici de comptar i repartir amb el sistema -10 (Que és el que vaig aprendre) Normalment sempre fiquem sardanes de 7 tirades i i a vegades ho fem amb de ⅘ tirades repartint des de la primera tirada.

Ara bé, crec que estic pecant i aniré directament a l’infern … les de 5t quan les ballem a la plaça les repartim així:

1a de curts per comptar, 2a dos i llargs. 1a de llargs per comptar, 2a de llargs 2 i contrapunt. La darrera la repartim -10

Ara mateix al curs hi ha 33 persones apuntades. Normalment al curs hi ha una assistència de 20 persones de mitjana. d’aquets alumnes n’hi ha 4 que saben repartir i n’hi ha 3 més que estem en procés.

A la resta de cursos de Ponent, no se com ho fan…

La meva teoria és que a la colla hi ha d’haver com més persones millor que sàpiguen repartir, per no dependre de cap persona externa per poder ballar.

JaumeMarva Jo també estic a favor de les concentriques i més quan no hi ha massa espai i molts sardanistes.

Ara bé, a mi no em sembla malament que hi hagi diferents repartidors per cada rotllana. Fins i tot hi ha repartidors que gaudeixen invertint el sentit. llavors, també és bonic que hi hagi rotllanes que vagin cap a la dreta i altres cap a l’esquerra.

L’objectiu és gaudir com més millor de la nostra dansa😀

Tancar ràdio