Doncs no se m’havia acudit mai i, personalment, em sembla una molt bona proposta això del mocador, @Xavi_Terrassa.
Respecte a per on entrar, jo considero que quan entres en una rotllana, t’estàs posant “a casa d’algú” i, per tant, has d’intentar adaptar-te a les normes que coneixes o intueixes d’aquella casa. Si veig que la rotllana intenta estar aparellada, intento respectar els seus criteris, però si veig que no, doncs no. La diversitat de gènere en les parelles actuals, el no creure en els rols standard home-dona i, perquè no, el fet de voler ballar amb gent amb qui assages o vols ballar, sense condicionants de gènere ni de parella em semblen plantejaments perfectament vàlids. Durant més d’un any he estat fent de “profe” als joves sardanistes de Molins i allà el fet d’anar de no trencar parella ni s’ha fet mai ni es plantejava… i em sembla magnífic! Hem d’adaptar la sardana a la societat del segle 21. No esperar que la societat s’adapti a les normes carrinclones de la sardana… del segle 19! Sovint ho forcem… i així ens va! 😅
Sovint, ja és prou evident si la rotllana balla seguint els criteris estàndard de parelles home-dona o no, però et compro totalment el plantejament del mocador si algú vol explicitar-ho si no és prou obvi… o senzillament si vol deixar clar amb qui vol ballar. I com a persones que, quan entrem en una rotllana, ens posem “a casa seva”, em sembla norma bàsica que ens adaptem als seus criteris. I qui no hi estigui d’acord… doncs que no s’hi posi i ja està.
M’agradarà si es materialitza la teva proposta. Almenys jo te la compro.