Ja ha començat la sisena eliminatòria de LSDA. Ja sabeu: us animem a visitar https://lsda.cat/ i votar la sardana que més us agradi i que, tant si hi voteu com si no, responeu a la nostra enquesta sobre quina creieu que guanyarà i per què. Tant si és la vostra preferida com si no. Juguem?

Quina sardana creieu que guanyarà aquesta setmana?

ROSA DE FEBRER (Joan Druguet)0%
AIRES D'APLEC (Aniol Masdeu)71%
DESMAIS VORA L'ESTANY (Francesc Picart)14%
AMIC SIMÓ (Carles Santiago)14%
L'enquesta ha acabat.

Vols participar en aquest debat o proposar nous temes?

Doncs registra't com nou usuari o inicia sessió si ja tens un compte creat!

Bones, al joc he votat per l’Aniol, un jove compositor. Crec que te un xic de tot. Per a lsda he votat la que més m’ha agradat, la del Joan

Bon dia,

Jo voto el mateix aquí que a l’LSDA. voto la sardana que més m’agrada, la que m’arriba més al cor… I aquesta setmana crec que guanyarà Aniol Masdeu. M’encanta…

Vist al que he vist, tant l’Aniol, com en Rubio, han fet crida masiva a molts grups per que l’ajudin a guanyar😳😤, aqui votaré a l’Aniol, però a Isda com tindrà molts vots masius o “punts”, he votat a Carles Santiago, tot i que les de Picart, i Druguet, son molt maques, al meu entendre, en tenen de molt millors.

I referent a les votacions massives, a que creieu que es degut?
    Parlem que en el passat això no pasava, es cert, en el passat no havia mobils i tantes xarxes socials tampoc, per tant, la gent que volia votar o feia a través de cartes enviades a la Federació, però majoritàriament, trucaven a les emisores locals directament, i deien quina els hi agradava més, i això s’ha perdut, si hem evolucionat amb tot, per tant tot va tant ràpit que si jo em tiro un pet a Tarragona, els de la Catalunya nord, ho saben al cap d’una estona.
    És una pena, però això es al que porta l’evolució del segle XXI.

M’he deixa’t de dir una cosa, i amb això acabo el meu discurs.
    Prohibir no es pot, però s’hauria de buscar un métode entre tots, perquè això no pasés.
    Diguem….
    Proposem…
    Pensem…
    La meva proposta, es fer un carnet exclusio per poder votar, renoblable a primers d’any, per cada edició, i un termini de 30 dies per tenir el carnet, després es tanca la venda del carnet. El cost pot ser un preu molt baix, per sufragar la despesa a SomSardana.
    Això faría que els votants en massa, no poguessin votar, a menys que compresin el carnet a les seves dates.
    Qui tingui propostes, que ho exposi.

He votat a en Picart, a la travessa i a lsda.

Jo votaré la de l’Aniol, la 2. Aquí i també el votaré a LSDA. La meva dona Pilar es decanta per en Francesc Picart, per la 3.

Carmepru es una bona proposta, però jo penso més aviat en un cens o registre. Qui vulgui votar hauria de demanar ser inscrit en un cens de votants, amb el compromís de votar sí més no un 80 % de les eliminatòries, encara que sigui vot en blanc

jordiprats a les hores, els pobles, entitats, i sardanistes, tindrien l’opció d’apuntar als seus socis, amics, etc quan sàpiguen, que la seva sardana està a les properes eliminatòries, i estariem igual.
        Amb la meva proposta, també es pot fer el mateix “xanxullu”, però com diuen que els catalans som garrepes, si els fan pagar, encara que sigui simbòlic amb un preu minso, molts d’aquests que voten per que sel’s demana, (no perquè els interesi), doncs no ho farien.

Carmepru Explica’m qui és que no ha fet campanya per la seva sardana, tothom qui més qui menys ha enviat a coneguts i amics perquè l’escoltin i, si els agrada, votin. Si llegeixes bé el missatge, en cap cas demana “us envio aquest missatge perquè em voteu”. En vàries eliminatòries m’han arribat més de dos missatges de campanya, i les he escoltat totes i he escollit la que més m’agrada. No votar algú perquè t’ha arribat un missatge per molt que t’hagi agradat si que va en contra dels ideals. Cadascú és lliure de votar a qui vulgui.

També, com bé dius, penso que seria molt interessant trobar una manera de fer que només poguessin votar les persones que realment segueixen el concurs i no acceptar els vots esporàdics. Però com bé s’ha comentat després, això és molt difícil de destriar, perquè no existeix cap criteri amb igualtat de condicions per cada cas. Per tant, mentre es faci així, penso que tothom tindrà uns determinats vots de la seva família i amics, des del meu punt de vista, semblants en tots els casos.

mireiapareta si, quasi tots fan la seva campanya, tots no.
          I se de segur que hi ha un parell o més grups de watssap, que els que hi son, demanwn escoltar i votar la numero X per que esta dedicada a una persona propera, o a un poble determinat, o entitat del poble veí.
          A les hores es quan hi han votacions en masa.
          Hi ha que fan escrits molt macus amb floritures, hi n’hi han que van directe al gra.
          Però això passa desde fa al menys deu anys minim, i es allò que diem, feta la llei, feta la trampa.
          Al fi i al cap, no votem (jo m’inclouixo) la sardana més maca, sinó que contra més vots tingui aquella sardana, serà la que guanyarà, indistintament si es bona o no, gràcies a aquests vots esporàdics que arriven en masa.

mireiapareta si seria interessant però és molt dificil. Ja s ha intentat però no hi ha ganes

Estic d’acord quan dieu que una sardana dedicada a una entitat té més possibilitats d’obtenir més vots però és el joc de la votació popular. Passa el mateix amb la final: qui porta més claca acostuma a guanyar.

Però sempre hi ha excepcions i és que la sardana amb que vaig guanyar l’anterior edició (Unint els cors amb les mans) no estava dedicada a cap agrupació. La família Sagrera (la sardana està dedicada a en Francesc Sagrera i a la seva esposa Francisca) i jo mateix vam ser els primers sorpresos d’anarpassant les eliminatòries i finalment guanyar el concurs.

Vaig fer promoció? La bàsica, és a dir, comentar-ho per xarxes tot enllaçant la web de la sardana de l’any tot convidant a escoltar les sardanes proposades i donar al vot a la que més agradava. El mateix amb el meu estat de whss

Precisament dies abans de la final comentavem que la sardana no tenia cap possibilitat de gunayar ja que no “jugavem” a casa i perquè no estava dedicada a cap entitat. Oi que sí @EulaliaSagrera ?

En qualsevol cas, tinc clar que un dels motius per haver guanyat el concurs és la sonoritat “masroenca” que li vaig donar a la sardana.

XaviPinyol segur que la teva sardana, no tenía tants vots o punts esporàdics, vam ser els votants fixos qui varem votar, i si vas guanyar, va ser per mèrit propi, no per la publicitat.

Ara també us dic una cosa, si una de les quatre sardanes que tinc dedicades, algú l’has vés presentat a la sardana de l’any, i pasada la eliminatòria, segurament hagués fet més propaganda que el “tato”.
              No sabía que jo mateixa ho hauria pogut fer, creia que era el compositor qui ho feia.

@SomSardana ja ha publicat els resultats d’aquesta setmana i els usuaris d’@S21puntcat heu encertat la sardana guanyadora! 🥳

Enhorabona al compositor Aniol Masdeu i als encertants del nostre minijoc setmanal: @jordiprats, @JosepmRoig, @Carmepru, @JordiSala-16 i @Joaquim. Més del 70% dels participants heu encertat quina sardana guanyaria! Sou molt top! 🔝🔝🔝

Carmepru hi han hagut puntuacions encara més altes, a la 4º eliminatoria 1235, però no pateixis a les semifinals tot s’arrangerà.

En aquesta sisena, 1216 votants un 42% mès que la setmana passada i un 79 % més dèsporadics, això sembla que es anar endavant, oi?.

Veurem que passa a la setena, al you tube ja les podeu escoltar.

Tancar ràdio