JordiSala-16 em semble perfecte que les cobles començin a fer cd’s de sardanes de set tirades, per els monitors, i per qui els vingui d’agust tenir a casa per escoltar o practicar.
Anys enrera tothom jo també m’ha incloeixo, teniem de fabricar les nostres sardanes de set tirades, primer amb cassetts, que ho gravaves directament de les emisores de radio, i si tenies l’aparell de doble platina, primer gravaves la de quatre tirades, i després ho converties amb 10 tirades. Després vam passar a fer-ho amb l’ordinador, i era molt de temps invertit perquè et quedés perfecte, i després pasar-ho amb cd’s, i amb el pas dels anys va arribar el pen drive, vulgarment en diem llapis o pen.
Ara actualment tot ha anat evolucionant, i jo particularment no faig servir res d’això.
Faig tot a través de blueotooth, doncs l’aparell que faig servir per l’ensenyament ho porta, i també per possar un pen drive, però amb aquest últim, si puc triar la sardana que vull, però van numerades en l’aparell, hi hauría de portar un paper amb tots els títols. Per tant, tinc totes les sardanes de set tirades al mòbil, i quan conecto l’aparell, autimaticament es conecta amb el mobil, de moment he pogut aconseguir quasi 80 sardanes de set tirades, entre les que he trobat per internet, l’has que m’han passat les amistats, i l’has que van penjant dels grups de wattssap.
Avui en dia, ho fem tot amb el mobil, doncs perquè no els cursets també?, i així no hem d’anar carregats amb cd’s amunt i avall.
Es allò que diuen els castellans, renovarse o morir