Hola amics,
Arran d’un fil on es proposa de tornar enrere amb les tirades, i passar de les 7 a les 8, va sortir el dubte de quan es van generalitzar les set tirades.
Sabem que un dels impulsors va ser Manresa, amb gent com Francesc Soler i Mas, que ja ho defensaven als anys 70, i que al Congrés de Cultura Popular de 1981 van demanar que se’n generalitzés l’ús. Això és de 1970:

També sabem que el debat serà sobretot viu a mitjans anys 90, coincidint amb el Congrés del Sardanisme de Calella de 1993. Aquí un retall del butlletí de la Federació de Lleida de poc abans del Congrés.

Jo he buscat ara per internet, a Balaguer, que és d’on jo sóc, i he trobat que el 1996 s’anuncien ballades d’estil manresà. Si volgués una recerca més exhaustiva podria anar als arxius, però no ho he fet. En qualsevol cas jo ja hi era, i sí que recordo que es van generalitzar ràpidament tant a Balaguer com a Ponent.

I vosaltres ja hi éreu als anys 90? Recordeu com ho vau viure? Recordeu l’any que es van implantar les 7 tirades a les ballades, aplecs o concursos del vostre entorn? Vau ser pioners, o va coincidir que les ballades i aplecs on anàveu van ser dels darrers d’adaptar-se? Vau ser motor de canvi, o pertanyíeu al grup de balladors que sempre s’oposa als canvis? Us hi havíeu trobat d’anar a una ballada de festa major d’un lloc sense agrupació, i ser qui demanava a la cobla que toqués 7 tirades?
Expliqueu-nos-ho!