@“csrosadereus”#p2534jo també estic provant una cosa, però em diuen que com ja està bé així, per què ho hem de canviar ara? De fet ara me n’adono que són dues coses que no tenen res a veure.
1-A la part de les comarques gironines, hi ha llocs on són reacis a canviar les 10 Tirades i reduir-les a 7. Jo comprenc als que fan servir l’Estil Selvatà, perquè resulta que si la 3a de Curts els hi acaba al costat esquerre, o fan un contrapunt sense que soni el Flabiol, és a dir, començar la 3a de Llargs al costat esquerre després d’acabar la de Curts a l’esquerre, o han de cometre el bunyol de començar a la dreta, cosa que només poden fer a les tirades de Llargs que es ballen després del toc de Contrapunt.
Per solucionar això, fa més de 6 anys vaig creure que la solució és convertir la que tenim aquí de 7 Tirades, en 8 Tirades, afegint una 4a tirada de Curts seguida a la 3a de Curts. Així es soluciona el problema i la 4a de Curts ve automàticament a la dreta, i llavors tot queda perfecte. Llavors les ballades serien de 8 X 8, és a dir, 8 sardanes de 8 Tirades. Si sumem les tirades, hi ha una més, això sí. Però com que la tirada de Curts, gairebé sempre és més curta que la de Llargs, llavors duraria una mica menys una tirada de 8 X 8 que la de 9 X 7 que tenim ara, i també que les de 6 X 10 que hi ha a les comarques gironines. Jo ho provaria, de veritat. 4 de Curts i 4 de Llargs a cada sardana, amb un Contrapunt, com a la de 7 Tirades, i es soluciona també el problema a l’Estil Selvatà.
L’altra proposta és, de cara a l’aprenentatge del repartiment de les tirades parells de Llargs, suprimir els 4. Perquè així sigui dit que, quan saps repartir les tirades senars, quan ve una que sigui parell només hagis de dir, per exemple, que és el mateix que la de senar que seguiria, però al final canvies el 3 pel 2.
Exemples, començant i acabant mateix lloc:
74—un 2 75—un 3
68—2+2+2+2. 69—2+2+2+3
80—2+2. 81—2+3
78—2+2+2. 79—2+2+3
Ara actualment no hi ha una simetria o equivalència entre els Curts i els Llargs, si més no als parells que són múltiples de 4. Els que són múltiples de 4+2 sí que ho fan respecte als senars de referència, que seria un punt més que la tirada parell de la que parlem.