JordiSala-16 l’estil batejat MELASUA, a les de 5 tirades, es invent teu, tu l’has batejat, i crec que ningú estem d’acord.
Vols que t’expliqui al perquè es feien de 5 tirades a Santa Eulàlia de Ronçana? (ja no)…
Si estic equivocada que algú m’ho digui sisplau.
Tot va venir perquè un señor jubilat amb empreses funcionant bé ja m’enteneu…d’allà de Sta. Eulàlia, un any abans va fer la descuberta de que les sardanes éren reinvicatives, ell no havia ballat una sardana en sa vida, però era o és molt independentista.
Per tant va voler fer sardanes al seu poble, i va començar a llogar cobles pagant ell, i encarregar sardanes d’estrena als compositors, també aprendre a ballar, (jo era una que l’ensenyava), va veure que de 7 tirades per a ell éren molt llargues, i va decidir retallar-les.
Tot ho feia sense demanar permís a l’ajuntament, tots els sardanistes d’aquell poble, es van posar en contra, però si volien ballar al poble, tenien de claudicar, doncs ell pagava, ell manava.
Un dia per la festa major, l’ajuntament li va negar el permís (no se el motiu), ell es va enfadar, i totes les ballades que tenia contractades, l’has va començar a regalar als pobles veïns, (al meu poble també), amb la condició que fossin de 5 tirades, i les sardanes que ell ja havia programat amb les cobles, només ens deixava tria l’hora de la ballada, pactant amb la cobla clar…
Actualment els sardanistes del seu poble, es van envalentonar i van formar una entitat pactant amb l’ajuntament, i quan en fan son de SET tirades.
Poder a algun poble els hi ha agradat les 5 tirades i alguna vegada ho fan, però no per norma.
L’any passa’t va morí la mare d’aquest senyor, i va deixar d’anar a sardanes, i llogar cobles, (doncs com te molt espai a casa seva, també feia sardanes a casa seva) ara l’altre dia el vaig veure a una rotllana, semble que ja ha passa’t el dol.
Aquesta es la història de les 5 tirades. No un MELASUA.
Que importa si es reparteix malament, la quetió es que la gent s’ho passi bé, al fi i al cap, es tracte d’això no?