El passat dimecres 3 de juliol del 2024, el portaveu i responsable de Comunicació de @SomSardana, @JoanPonsPuig, es va reunir amb @JoanAranda, impulsor del projecte @S21puntcat. Des de SomSardana estem oberts a escoltar nous projectes de difusió i promoció del sardanisme. Per aquest motiu hem iniciat un diàleg amb S21puntcat per superar discrepàncies i malestars mutus. Cal remarcar que la reunió va ser cordial i positiva en tot moment i vam voler escoltar per, també, poder proposar solucions.

En aquest sentit, volem fer públic que entre S21puntcat i SomSardana hi ha voluntat d’entesa i que evidenciem la necessitat i la voluntat d’arribar a acords per ambdues parts pel bé del sardanisme. Des d’un inici, SomSardana vam creure en el projecte d’S21puntcat quan es va concebre. Tant és així que vam cedir l’enquesta Què caldria per fer més atractiva la sardana amb un total de 1.664 respostes, de les quals un 35,7% es consideren de no sardanistes. Sobre el mateix punt, vam entendre que era un projecte atractiu per poder recollir noves propostes del món de la sardana. Això no obstant, com tots els debats oberts i en línia, hi ha el risc que els missatges publicats puguin ferir sensibilitats i provocar malestar. En aquest punt, vam entendre que hi havia un cert rebuig cap a la nostra tasca i vam decidir no participar més fins a reunir-nos amb l’equip d’S21puntcat i parlar sobre l’estat de la qüestió. Ara, havent-nos reunit ambdues parts, la nostra voluntat és passar pàgina i començar-ne una de nova: la de la comunicació i entesa entre la nostra entitat i el projecte S21puntcat.

És per això que en el Pla de Comunicació que presentarem a la tardor del 2024, preveurem el web www.debat.s21.cat com una via més de comunicació i mantindrem actiu el nostre compte per respondre missatges i preguntes sempre que ens mencionin usuaris amb nom i fotografia. No respondrem perfils anònims i perfils que facin anar un to sense ètica ni respecte. En resum, reprendrem l’activitat amb què vam entrar al fòrum: participant dels debats, resolent dubtes puntuals i fent seguiment i recollint noves propostes que puguin sorgir.

D’altra banda, volem fer un aclariment de diferents declaracions de SomSardana pel que fa al web PortalSardanista que han pogut tenir interpretacions errònies que lamentem. En primer lloc, volem deixar clar que Joan Aranda, havent deixat la Junta Directiva de l’aleshores Confederació i havent fet el traspàs de la seva àrea, en el moment que vam patir el greu incident amb el servidor de la Confederació —incident amb què va caure el PortalSardanista, els correus electrònics corporatius i altres webs—, es va posar en absoluta predisposició de SomSardana per ajudar-nos a resoldre la caiguda del servidor. En segon lloc, sobre la referència que el PortalSardanista «estava fet a pedaços», volem matisar que el PortalSardanista, des de la seva creació fins al final del seu servei, es va anar ampliant al llarg dels seus anys amb noves informacions i funcionalitats i que la paraula «pedaços» no s’ha d’interpretar negativament en cap cas. El sentit de la paraula anava en la línia d’afegitons per fer el web més potent i complet per al sardanisme. Per tant, SomSardana també volem mostrar autocrítica per discursos i opinions propis en espais oficials i no oficials que hagin pogut fer pensar a les entitats membres de SomSardana que el nostre posicionament és negatiu envers S21puntcat: no ho és. És per això que amb aquest missatge redefinim el nostre posicionament oficial, que substitueix el de 13 de març del 2024, amb l’objectiu de mostrar entesa i suport.

Finalment, emplacem l’equip d’S21puntcat a futures reunions amb l’equip de SomSardana per fer-nos coneixedors de primera mà d’allò que creguin oportú amb la finalitat d’evitar, a curt i a llarg termini, discursos i opinions errònies causats per una manca d’informació. I volem tancar la nostra intervenció amb una cita literal del nostre portaveu feta en aquest mateix fòrum:

«I sobre què penso de l’S21, entenc que és una eina d’interès per al sardanisme i que fomenta el debat i ens permet estar al dia de l’activitat sardanista com per exemple els debats generats al voltant de LSDA. Però com tota plataforma oberta en el segle XXI, al mateix nivell que les xarxes socials, és susceptible d’acollir persones que no sempre adopten un to respectuós i en escrit es poden malinterpretar intencions i emocions.»

Junta Executiva de SomSardana

Vols participar en aquest debat o proposar nous temes?

Doncs registra't com nou usuari o inicia sessió si ja tens un compte creat!

Respecte al post m’agradaria fer 2 comentaris, però abans de tot que quedi clar que considero una molt bona notícia que decidiu interactuar per aquí.

• Quin problema hi ha en un usuari sense nom i imatge? Vull dir, jo ara puc canviar-me el nom a “Pere Puigdeltaulat” (ja aniria bé que tornés) i una imatge de quelcom irrellevant (com ara un logo, vom vosaltres), aquí respondreu? Crec que tothom té dret a ser respost, tenint en compte el dret a la intimitat.
  • Totalment d’acord que no s’ha de perdre mai l’ètica i el respecte, però com es jutja l’ètica? Criticar la tasca d’algú o diferir en opinions, ho considereu ofensiu o en contra de l’ètica?

ArnauPrats Hola, Arnau, el mateix projecte d’@S21puntcat recomana l’ús de nom i imatge per poder verificar els usuaris. I no, no considerem ofensiu i en contra de l’ètica fer una crítica constructiva.

SomSardana ArnauPrats Hola, Arnau, el mateix projecte d’@S21puntcat recomana l’ús de nom i imatge per poder verificar els usuaris. I no, no considerem ofensiu i en contra de l’ètica fer una crítica constructiva.

Ben cert, el nostre ideal de xarxa seria una on tothom ens identifiquem tan clarament com es pugui, preferentment amb nom, cognoms, breu biografia i perfil verificat, i una foto ben clara que ens permeti conèixer-nos millor, i continuar distesament en el món real aquelles converses que comencem en el món virtual:

Dit això, S21puntcat seguirà atentent tots els usuaris, anònims o no, a qui puguem donar servei sempre que compleixin les Condicions d’Ús reflectides a l’Avís Legal. És més, com es va esmentar en el Comunicat d’S21puntcat:

També se’ns va demanar que vetllem per tal que els usuaris no siguin anònims. Per no demorar més aquest Comunicat, ja ho hem debatut ràpidament dins l’equip i hem decidit que no volem coartar la llibertat dels usuaris per decidir si volen facilitar les seves dades personals o no. Seguirem vetllant pel respecte dins les normes de les Condicions d’Ús ja publicades, però creiem que no té sentit ser més restrictius que qualsevol xarxa social tot i que, com elles, seguirem sense tolerar les vulneracions de les nostres Condicions d’Ús.

Recordem, per exemple, que va ser gràcies a un usuari del qual només sabem que es diu @Pere que va néixer la idea de crear el servei radio.s21.cat. Gràcies, Pere!

Respectem, però, que cadascú triï quin(s) perfil(s) d’usuari vol respondre, començant per @SomSardana.

S21puntcat i @SomSardana, al meu perfil amb fotografia només possa Carmepru, per la senzilla raó que tothom em coneix per Carmepru, si possés Carme Pruñonosa, ningú sabria qui soc, a més ningú al pronuncia bé, poder tres o quatre i prou saben qui soc pel cognom.

En aquest món de la sardana per poc que et desplacis una mica per anar a ballar acabes coneixent a tothom. Sovint, en el meu cas, reconeixo fesomies i manera de ballar però difícilment en recordo el nom. Per aquest motiu defenso que es posi una fotografia real. Pel nom prefereixo aquell pel que se’t reconeix. En el meu cas poso Terrassa que és el que vaig pregonant arreu per fer valer on vaig néixer i no tant d’on vinc (Lleida).

Escric avui per reforçar la idea de la necessitat que les aportacions no siguin anònimes. En el meu cas el motiu principal pel que darrerament he participat poc ha estat pel meu desacord amb opinions expressades aquí per anònims amb els que en discrepava en el fons i sobretot en la forma. És massa fàcil abocar merda amb la cara tapada. No vull perdre temps contestant aquí però si que vull poder-m’hi dirigir de cara quan ens trobem a plaça.

Dit això encomano a @S21puntcat decidir si preferiu les opinions de gent com jo o bé mantenir aquest “bonisme” amb els anònims igual que es pot fer a altres xarxes socials. Per expressar-me anònimament ja tinc les altres. Per mi aquesta ha de ser diferent.

Gràcies @SomSardana pel to i el comunicat. Només puc creure que és sincer i per tant constructiu. Em teniu per col.laborar de la manera que puc i sé, igual que l’esperit que sento sempre que tracto amb el @JoanAranda o la @EulaliaSagrera

Xavi_Terrassa No m’agradaria pas, que deixessis de dir la teva Xavi, per aqui se’t trobava a faltar. M’alegro molt que hi tornis!!

Endavant amb els teus comentaris, m’agraden molt!

Una abraçada!!

Permeteu-me que em mengi els moks pel que vaig dir! No pensava que algú que va escriure un escrit tan bèstia com el del 13 de març pugués fer un canvi tan radikal.

De tota manera, penso k el mal ja està fet. Abans d’aquella data hi havia aportacions molt potents aki i després ja no. Crec que molta gent esperava que @SomSardana fos receptiva i participés. Allò va ser una renyada i un enfotre’s de nosaltres en tota regla. A veure ki remonta això ara.

El debat d’anònims o no, el veig absurd. L’escrit més bèstia de tot el fòrum va ser akell. I no venia precisament de cap anònim. De debò és pitjor el que estic dient jo k no poso kap foto?

Què us sembla si mirem endavant en lloc d’enrere?

• L’escrit de @SomSardana ja ha estat substituit per un de molt més positivista, i reitero que les converses amb en @JoanPonsPuig traspuaven un desig sincer de col·laboració.
            • @JordiS, que va ser qui va queixar-se’n més fortament (almenys en públic: privadament havia sentit emprenyamentes més potents) ja s’ha retractat.
            • @Xavi_Terrassa, aquí se t’estima i se’t troba a faltar. 🫶

Proposo que ara que ja queda clar que @S21puntcat no va contra res ni contra ningú i tenint en compte que “tant se val d’on venim, si del sud o del nord”, però que tots som sardanistes, passem pàgina i anem a construir comunitat, que sempre és el que hem pretès en aquest projecte. Som-hi?

JoanAranda llavors coneixes personalment al @JordiS a qui no li posem cara? Doncs privadament em dius qui és i que li pugui dir personalment què en penso dels seus comentaris fora de to. Mentrestant li tanques l’aixeta aquí fins que es presenti com cal. I mentres anem llegint els seus comentaris com a mínim no sentireu els meus.

Per cert, s’ha retractat?

Va, si us plau… Que no dono a l’abast intentant regenerar “bons rollos” i ja se m’estan acabant les energies. 😭

Xavi_Terrassa JoanAranda llavors coneixes personalment al @JordiS

No, no el conec de res. Només dic que si ja s’ha retractat potser que ho deixem córrer ja. El que he dit és que, en privat, he sentit coses molt pitjors sobre aquella publicació de SomSardana de les que aquest usuari ha escrit aquí en públic. Va… que acabem de tancar una crisi. No n’obrim una altra. 🙏🙏🙏

Xavi_Terrassa Per cert, s’ha retractat?

Bé, @Xavi_Terrassa, en @JordiS ha dit que:

JordiS Permeteu-me que em mengi els moks pel que vaig dir! No pensava que algú que va escriure un escrit tan bèstia com el del 13 de març pugués fer un canvi tan radikal.

Crec que “menjar-se els mocs” és reconèixer que va ser una mica criaturada, no?

De debò, tot just intento tancar una crisi. No n’obrim una altra i comencem a refer comunitat ja. Si no hi posem entre tots una certa bona voluntat en passar pàgina, res d’això té sentit. I jo no tinc forces per intentar fer créixer aquest projecte i seguir apagant focs alhora. Que tot això funciona a base d’estones lliures i hi acabaré deixant la salut, o plegant si veig que corro el risc de que això passi.

Jo no tinc ni idea del que va passar el 13 de març, però fa 5 mesos d’això, però si que voldria reforçar l’aspecte de la privacitat.

Entenc que per exemple en @Xavi_Terrassa o la @Carmepru prefereixin que tothom tingui els perfils oberts, però considero que @SomSardana és una entitat que ha de treballar per tots i totes, sardanistes i també no sardanistes.

I vull posar dos exemples més del per què ho considero:

• Jo ara em puc crear un nou perfil anomenant-me “Jaume Pedret” i una foto del meu avi i posar, aficionat a totes les danses. En definitiva és un perfil dels quals @SomSardana contesta, però és un perfil fals. Preferim perfils anònims o falsos?
                • En aquesta societat qualsevol opinió privada, pot afectar no només a la persona, sinó un grup de persones, i m’explico amb un exemple. Imagineu un músic de cobla amb nom i fotografia, que participa en un debat sobre repertoris. Si aquest músic de manera privada diu, ‘els repertoris són molt dolents, o les agrupacions no haurien de deixar fer els programes a les cobles’, encara que aquesta sigui la seva opinió personal, això pot acabar afectant a la cobla en sí, perdent bolos o guanyant mala reputació.

Respectant totes les opinions i opcions, penso que és una llàstima que la percepció - valoració de S21.cat s’estigui reduint i simplificant tan sols al fet de si les aportacions son anònimes o no.

Si comencem a rellegir els debats que s’han obert fins ara … S21 és una font d’idees, de propostes d’iniciatives que pretenen fer créixer el sardanisme en tot el seu col·lectiu. En aquest sentit, ens arribem inputs positius i és que sabem que diferents entitats han començat a valorar, platenjar algunes de les idees que s’han exposat en aquests primers mesos de fòrum. I per mi, aquest punt, el dels resultats, és el que ha d’ajudar a la gent a confiar i creure (o no) en S21 i valorar el seu grau de participació. Entenc però que hi hagi gent que no ho vegi així.

Passem pàgina, no ens quedem amb el debat de l’anonimat … perquè des de S21 seguim treballant amb idees, propostes que van molt més enllà del fòrum amb opinions anònimes o no.

Fem que passin coses i visca la Sardana!

Divideix i venceràs, o entre todos la mataban i ella sola se murió.

En fi, només cal mirar endavant i anar plegats, però sembla que això és impossible. Egos? No ens mirem més enllà del melic? Molt complicat tot si ningú no vol cedir terreny.

jordiprats i això és un problema general de Tots els catalans i en TOTS els àmbits, no sols la cultura

jordiprats Divideix i venceràs, o entre todos la mataban i ella sola se murió.

Pots elaborar una mica més què vols dir, @jordiprats? Aquest Comunicat era una crida al “bonrollisme” i després s’ha ampliat el diàleg per comentar que @SomSardana només respondrà els perfils identificats (que hi té tot el dret), que @S21puntcat respondrà totes les aportacions que consideri interessants, siguin anònimes o no (que també hi tenim dret) i s’està debatent sobre els pros i contres dels perfils no identificats.

Exactament, quin és el plantejament que fas sobre la divisió, els egos i tot això? Assegurar-nos que entenem bé a què et refereixes és el millor punt de partida per garantir que ningú et contesta per una cosa que no sigui la que vols dir.

Generalment ens mirem el melic de la nostra entitat, i no mirem, o no volem mirar res del que passa al nostre voltant. No em refereixo només al fet de les diferències que hi pugui haver entre som sardana i s21, em refereixo al fet de contraprogamar-nos. Un diumenge al matí, per exemple, 3 audicions a Barcelona, i per la tarda cap. Què hi guanyem? Res!!!! Un diumenge a la tarda, en un poble del Maresme, una audició, i a la mateixa hora 4 audicions en quatre pobles confinants. Els diumenges següents res de res. Aquí no hi guanya ningú i l’únic perdedor som la sardana i els sardanistes. Tant difícil és posar-nos d’acord i vetllar per la sardana i els Sardanistes?

S’ha donat casos que gent jove s’ha posat al davant d’una agrupació i han durat dos telenotícies, ja que els poders fàctics o vaques sagrades de l’agrupació sols posaven pals a les rodes de les propostes que aquest jovent posava damunt de la taula.

Com dic cal mirar de treballar plegats, no llençar-los retrets, que a vegades semblem polítics de partits diferents.

Tancar ràdio