Una de les meves dèries quan em toca fer de monitor és buscar sardanes que em semblin especialment motivadores per als alumnes. Molts encara no tenen autors preferits (excepte algunes excepcions), així que els pregunto quines sardanes els han agradat de les que hem posat, i vaig intentant deduir.
En qualsevol cas, acostumo a tirar molt d’ “apostes força segures” (des dels més “standard” Ortí, Paulí, Molina, Alcalà, Abad&Abad, Gasulla, Saderra, Puigferrer, Conrad Saló, Pitu Chamorro, David Estañol… als més “festius” Beumala, Bonaterra, Pau Marons, Mas Ros, i algun sardaxou de tant en tant). Amb això vaig fent quan fem sardanes de 2+2 tirades… però el que em costa molt és trobar gravacions de sardanes de 7 tirades que siguin prou engrescadores per als alumnes.
El fet que siguin sardanes especialment llargues, també implica que és important que siguin especialment maques per ballar. Ja m’he comprat el magnífic disc Palíndrom, del Jordi Molina, i ja m’he emportat l’alegria de veure que hi ha gravat Xaloc amb 7 tirades… Hehehe… Aquest “cau” en alguna classe segur!
Mirant la col·lecció que tinc a casa, tinc com unes 60 sardanes de 7 tirades… però que em semblin amenes per fer cursets, no passen de deu, i acabo repetint massa sovint les mateixes. Teniu alguna recomanació d’algun disc de 7 tirades que sigui especialment amè per ballar? Massa sovint es recullen sardanes dedicades a les colles o imagino que es trien altres criteris que se m’escapen.
Quan un disc és de 2+2 tirades, els criteris de tria poden ser molt diferents. Però quan anem a les 7, està clar que són per ballar. I el que trobo… la veritat és que sovint engresca poc. Alguna recomanació? De vegades, he anat empalmant tirades manualment però… uf… amb tots els CDs que es graven, imagino que hi deu haver alguna millor opció. Conec les col·leccions l’Audició i alguns altres CDs però no surto a més d’una o dues sardanes que consideri potents per gravació.