Jo crec que és més comercial la sardana Sardanistes Franquesins. La del carrer del pi, com em va dir l’amic i mestre Jordi León, cito textualment la seva visió de com va concebre la sardana "Tractant-se del Centenari de l’'AGRUPACIÓ CULTURAL FOLKLÒRICA BARCELONA vaig procurar que la sardana fos “folklòrica” (salt petit i salt fort) però també “cultural” com ho demostra (o al menys ho intenta demostrar) la resta de la sardana. Fixeu-vos que planeja la seu històrica durant molts anys ubicada al carrer del Pi de Barcelona, i de pas, aprofita la tonada popular del gegant del pi però de forma discreta i sense ser un copiar i enganxar de manual i descarat.
Particularment he programat desenes de cops la primera, i m’agradaria que arribés a la gran final. L’he votat però repeteixo que la del Carrer del Pi està molt ben feta musicalment i té tots els elements de Jordi León (oblideu-vos dels 4 estereotips de colla roca o alguna de les famoses), sinó de la seva obra en al seva totalitat, i s’assemblen més a la seva gran producció, que no pas per les grans campanades amb 2 o 3 sardanes que han arribat a cotes d’enorme popularitat.
com més escolto la del carrer del pi, més m’agrada i li vaig trobant detallets i “trampes” que sempre incorpora el mestre.
Un gran compositor de sardanes, i persona culta, que procura fer content tant al ballador, com a l’oïdor, i de pas, sol ser plaent per als intèrprets d’una cobla.
Sigui la que arribi a la final, és un gran finalista, i si em permeteu, penso que tot i la igualtat, o de si es fa alguna campanya massiva a la final (a nivell presencial) aquesta de sardanistes franquesins, des de que es va estrenar fa 1 any, he pensat que era una de les fermes candidates a ser a la final, i per no dir, a ser la mereixedora del premi popular.
Com em va passar l’any passat, m’equivocaré segur (vaig dir que guanyaria la sardana de l’any Anella Banyolina, i va quedar la 4a)… així que de “pitoniso” no em guanyaré la vida ;-) 😂