@NoSocEnPuigdeltaulat et vaig esmentar perquè la idea de referir-se a a notícia del tancament com a llibre de condolences la vaig treure de tu.
Aprofito per comentar-te que comparteixo al 100% l’anàlisi que en fas de tot plegat.
@JoanPonsPuig No sé si el que has expressat en els darrers escrits és una opinió personal o bé l’hem d’entendre com el posicionament oficial de Som Sardana. En qualsevol cas, fa temps que pensava que possiblement el projecte de S21 no s’estava entenent i algunes de les últimes afirmacions teves m’ho fan pensar encara més.
- Tens raó, ens vau oferir presentar el projecte a la junta per trobar més col·laboradors (personalment el vaig trobar innecessari).
T’animo a llegir el comunicat explicatiu del tancament i veuràs que en cap moment s’explica ni deixa entreveure que la decisió de baixar persiana no era per manca de col·laboradors. De fet, el comunicat parla de manca d’interès per allò que estàvem fent. Pensar que tot plegat es solucionava amb més voluntaris i col·laboradors és símptoma que no s’ha entès res.
A nivell d’exemple: Per molts col·laboradors disposats a posar les cadires pels músics de res serveix que en una ballada no apareguin ni balladors, ni l’organitzador, ni inclús els músics, oi? Doncs això era el mateix.
JoanPonsPuig però vosaltres continueu amb la cançoneta som uns inútils i que ho fem tot malament.
- Carai, ,uau … Per molts dies que hagin passat d’aquesta afirmació segueixo sense tenir paraules … Si al final és aquesta la “cantarella” la que s’ha rebut doncs … que malament i que desafinada l’hem cantat! 😉 Si aquesta és la teva/vostra conclusió endavant però és una mostra clara que no has/heu entès que era i pretenia S21.
Sobre les cantarelles …. personalment, seguiré component tantes cantarelles com trobi necessàries per tal que el sardanisme vagi a més, per promoure iniciatives que prestigiïn la sardana, la seva música i la cobla, i també totes aquelles propostes que treballin per activar a tots els col·lectius existents de l’àmbit sardanista per abandonar l’immobilisme que caracteritza el nostre àmbit. I animo a tothom que vulgui a fer-ho en aquell espai que pugui.
@JoanPonsPuig hem parlat poques vegades, de fet només ens hem intercanviat alguns missatges de veu el quals personalment t’explicava els motius del tancament de S21 i que la decisió era prou meditada i no hi havia marxa enrere. Et torno a comentar el mateix que et vaig replicar en la primera conversa: Penso que no tots els projectes i iniciatives del món sardanista han d’estar encapçalats per Som Sardana. Els projectes han de ser encapçalats per aquelles que tenen el coneixement, el punt de partida i l’anàlisi inicial, les ganes, l’experiència, els contactes, les eines, a vegades també els €, la visió i l’objectiu clar. Considero que pensar el contrari és un error.
JoanPonsPuig Acabo la meva intervenció amb una defensa ferma de l’equip tècnic de SomSardana i de tothom que hi posa hores del seu dia a dia per fer que les coses passin, perquè sense ells l’impacte social (que dieu que és baix) seria ínfim.
Promoure, idear i accionar propostes per identificar mancances, les debilitats, amenaces, oportunitats i fortaleses per poder-les corregir, afrontar, mantenir i explorar, com hem fet aquí, no és anar contra ningú. Tot al contrari, és sumar sinergies, esforços, i energia al projecte sardanista que ens uneix, apreciem i estimem. Així doncs comparteixo la teva defensa de l’equip tècnic de Som Sardana i de totes aquelles persones que dediquen un espai de la seva vida per fer que passin coses en el món de la sardana perquè sense aquestes persones la sardana seria del tot invisible.
Sobre la teva “coletilla” final l’impacte social (que dieu que és baix) … espero i desitjo que els que esteu a dalt no sigueu conformistes amb l’impacte social de la sardana en la societat actual. Les accions que s’estan des de Som Sardana i els escrits que es publiquen a l’apartat de notícies en els quals es comenta que hi ha l’interès de fer arribar la sardana a nous col·lectius van per la mateixa direcció i de l’opinió que dius que aquí “diem que és baix” perquè sinó no treballaríeu en aquesta direcció. Em costa entendre una mica l’afirmació.
Si t’haig de ser sincer aquesta coletilla m’ha recordat l’inici del del comunicat - debat que Som Sardana vau publicar al març del passat 2024 per explicar la vostra participació al fòrum s21 i també coletilla (les bones … n’hi havia?) que vau deixar anar. Curiosament línies després ens dèieu que ens consideràveu un tresor.
SomSardana Hola món S21! Volem dir-vos que sí que hem rebut totes les vostres aportacions (les bones (…n’hi havia?) i les menys bones, totes benvingudes!) i que evidentment que les llegim i les tenim en compte.
En fi …
Salutacions.
Pd: @OlgaPuerto lamento que el debat que vas obrir fa uns dies sobre la situació de la Sardana de l’Any i la teva decisió hagi anat derivat a comentar aspectes que tenen més relació amb el @S21puntcat i no pas amb el tema que vas exposar. 1000 disculpes.