JaumeMarva Jaume, quan vaig veure la foto vaig pensar exactament el mateix! Penso també que les dues senyores que es veuen en el centre de la foto, i que són les que capten la nostra primera atenció, no surten gaire afavorides i fan una cara de patiment que déu-n’hi-do.
Comparteixo amb tu la idea que no ens hem d’amagar de res. No es tracta de posar-nos d’esquena a una realitat que ara mateix ens caracteritza (el predomini de la gent gran en les activitats sardanistes). Com hem pogut llegir en la majoria d’altres debats d’aquest fòrum, estic d’acord amb l’afirmació que molts i moltes heu comentat: “El jovent atrau jovent” i, en aquest sentit, hem de tenir clar que les fotografies que escollim poden afavorir (i també desfavorir) l’objectiu d’aconseguir que el jovent s’apropi i s’interessi per la sardana.
En l’article Una nova era per a la sardana? publicat el dia 23 de febrer al Punt Avui, un dels tres titulars comenta que Som Sardana renova la seva marca per “rejovenir la imatge de la sardana” i atraure la gent jove. En aquest sentit, penso que la fotografia que han escollit no va a favor de l’objectiu que s’han marcat. Tot i això, he observat que les fotografies utilitzades en publicacions posteriors no s’observa aquesta discriminació que comentes (són imatges força “neutres” a nivell generacional). Diga’m il·lús però m’agradaria pensar que algú ha pres nota del teu comentari (malgrat que … tot s’agafa en pinces).
Aquest és l’enllaç de l’article que comento: https://www.elpuntavui.cat/cultura/article/19-cultura/2388604-una-nova-era-per-a-la-sardana.html
Sé que el que exposaré ara no està amb el tema de debat que has obert Jaume però a mi em preocupa el següent: de què serveixen tots els coneixements, idees, propostes que estem compartint aquí en aquest fòrum si no arribem allà on han d’arribar?
En la majoria dels debats oberts fins ara han sorgit i s’han detallats moltíssimes (remarco, moltíssimes!) accions concretes, totes elles per millorar i per afavorir que la sardana arribi a molta més gent i a molts més àmbits. És fabulós l’esperit constructiu i positiu amb que es formulen les propostes i les argumentacions! En aquest sentit, en molts dels debats (i també en algunes entrevistes) s’ha comentat la necessitat important i urgent de tenir cura d’allò que projectem vers la sardana. Malauradament, l’exemple que has denunciat és una mostra que aquesta preocupació (i també els coneixements compartits) no ha arribat a l’ens que aglutina tot el moviment sardanista. Possiblement no ens han llegit o simplement no comparteixen les idees o preocupacions que molts de nosaltres compartim aquí. En qualsevol dels casos, no pretenc fer un comentari crític sobre què fa o deixa de fer aquesta entitat només poso de manifest la meva sensació personal que és que el s’està comentant aquí s’està quedant aquí i no arriba a qui és necessari, i també urgent, que arribi.
Però, pensant més enllà de l’àmbit general … com aconseguirem que aquestes estratègies i preocupacions arribin directament a les entitats sardanistes locals i als organitzadors d’activitats sardanistes? Quins canals podríem plantejar-nos per extendre el coneixement i les pràctiques que estem compartint en aquest fòrum? En definitiva @JaumeMarva , el que em plantejo és el següent: Si les persones que s’encarreguen de la part de promoció i difusió d’actes no et llegeixen (siguin d’ens generals o més locals) … com aconseguirem revertir la situació que denuncies?