Molt benvingut @Jofre a @S21puntcat . Gràcies per la teva ràpida col·laboració ja que, sabem que vius fora i precisament ahir, quan em vaig posar en contacte amb per convidar-te a participar del fòrum et trobaves viatjant.
Molt interessant la teva explicació sobre la sardana. Penso, que conèixer i saber el motiu i la font d’inspiració ajuda a entendre l’obra i a gaudir-la encara més quan l’escolta. En aquest sentit, a veure si entre tots i totes aconseguim que els compositors/es que participen de les eliminatòries també participen del fòrum. No per demanar vots, és clar! Però opino que aportacions com que les d’en @jofre i les de setmanes anteriors d’en @LluisGual o @AnnaAbad enriqueixen i potencien la col·lectivitat del sardanisme. @LluisAlcala, en el debat comentes que el compositor Santi Martínez és alumne teu, l’animes a participar també?
D’altra banda, m’agraden molt les paraules d’en Salvador Brotons i el missatge que ens expliques Jofre. No sempre estem convençuts de la gran joia que tenim, la cobla! En aquest sentit, i recuperant el que comentes animo a la gent escoltar el programa que “Amb so de cobla” de Catalunya Música va dedicar a en Salvador Brotons a inicis d’aquest 2024 on reitera el missatge que ens comentes Jofre. Podeu recuperar el programa a través del següent enllaç:
https://www.ccma.cat/3cat/salvador-brotons-un-convencut-de-la-cobla/audio/1191891/
M’agrada molt el positivisme que utilitzes a l’hora de parlar de la sardana i la seva música. En un dels debats d’aquest fòrum en @Xavi_Terrassa ens anima i interpel·la a parlar del moviment sardanista amb un to constructiu i positiu, ja que sovint no ho fem sempre així.
Per acabar, gràcies Jofre per aprofitar les ocasions que has tingut de forma pública per parlar de la sardana i de la cobla . Pels qui no ho sabeu o el coneixeu, en Jofre era un dels estudiants que participaven d’Això no és una cançó, un programa de divulgació musical dirigit i conduit per en Ramon Gener. De forma molt subtil, en Jofre va introduir la sardana en una de les converses del primer capítol del programa. I és que en un programa que es parlava d’una cançó del grup britànic Coldplay, es va parlar de la sardana i una de les seves característiques musicals de forma ben natural, sense complexes, amb estima i (per mi lo més important) sense burla que l’acompanyés. Podeu recuperar aquest capítol a través d’aquest enllaç:
https://www.ccma.cat/3cat/viva-la-vida/video/6239764/
Seguim en contacte i … no ens oblidis Jofre 😉