XaviPinyol - Comento de quin vídeo parles, @XaviPinyol, ja que és cert que l’he retirat.
Era un vídeo on aprofitava el discurs del doctor Ali Abbas, expert en anàlisi de riscos i presa de decisions, per animar que abandonem l’absurda i negativista pregunta de si la sardana s’està morint i comencem a treballar el sardanisme des d’una nova idea motor: “el sardanisme ocupa el lloc que mereix dins la societat actual?” I, en cas negatiu, segona pregunta: “quines eines tenim al nostre abast per millorar-ne l’encaix?” En el fons, aquestes dues idees motor són les que m’han mogut sempre dins el món de la sardana, i les que segueixo pensant que marcarien un abans i un després si fossin els objectius principals d’un full de ruta professional i treballat de forma conjunta per tots els àmbits del sardanisme en els propers anys.
És a dir, certament és una crida al positivisme, però al positivisme actiu, no al conformista. Em sembla bé que no els anomenem problemes, però cal seguir parlant d’oportunitats. Crec que cal seguir plantejant com podem fer que un àmbit d’activitats que mou prop de mig milió d’euros l’any1 pugui tenir un impacte més gran en la societat que en subvenciona una bona part. En altres paraules, crec jo, no es tracta de parlar de si veiem el got mig ple o mig buit sinó que pel preu que costa l’ampolla, hauria d’omplir més part del got. Perquè el sardanisme s’ho mereix, i perquè si no tenim més impacte social, un dia ens poden tancar l’aixeta.
Em preocupa si aquest pessimisme que esmentes, @Xavi_Terrassa, ens desanima a nosaltres mateixos. Però no patim pel que pugui pensar la gent de fora perquè aquest fòrum té el millor repel·lent d’agents externs possible: la paraula sardana. És un repel·lent potentíssim que només va poder desactivar temporalment The Tyets i que no es tornarà a desactivar fins que siguem capaços nosaltres mateixos de fer que aquests agents externs no sardanistes es sentin acollits i a gust entre nosaltres, o fins que ens tornin a popularitzar des de fora, Els passavolants no aniran a buscar un espai especialitzat sobre un tema que no els motiva per veure si estan equivocats i resulta que som l’hòstia en patinet.
—
1 La dada del mig milió d’euros correspon al pressupost del 2023 per als àmbits d’acció de Som Sardana, extreta del seu Portal de Transparència (https://somsardana.cat/pressupost).