En primer lloc @Joaquim , per donar-te una resposta clara i curta , respecte a si tot ho ha d’arreglar el @SomSardana i si és la seva responsabilitat: SI. Al final és una marca de la Confederació sardanista i engloba tota els aspectes. Aquest bonisme i desviar responsabilitata de ‘això no lo pertoca a Som sardana’ és el que mes mal lo pot fer a la sardana, perqué la feina de la Confederació és englobar tots els aspectes de l’àmbit sardanista arreu del país. Per donar-te un altre simple motiu, les associacions/entitats sardanistes son entitats de voluntaris que miren pel bé de la sardana a la seva localitat. La confederació mira pel bé de la sardana arreu del país i hi ha gent que treballa a la Confederació, per tant li hem d’exigir més. (Així com a exemple, no entenc el motiu pel qual a la seu de la Confederació, s’hi fan presentacions de llibres o ponències sobre l’escut de Catalunya, que a priori no tenen res a veure amb la sardana). Això per a mi, és treballar per la cultura en general, no la sardana. Així com a pregunta, quins beneficis/impactes, ha tingut la marca Som Sardana desde la seva creació?
Tornant al debat sobre el pagament als actes sardanistes:
A nivell de modernització pels pagaments : Pel Bizum, tinc entès que si és va al banc i es comenta que els ingressos rebuts a un compte mitjançant Bizum de X hora fins X hora (el que duri qualsevol acte), es poden redirigir cap al compte d’una associació, presentant els documents de l’acte.
Pel que fa al pagament amb targeta, es pot fer mitjançant un web, que s’accedeix amb un QR i allà pagues la teva entrada.
En relació a les quantitats estandaritzades de pagaments: oi que la confederació de cobles, fa que les cobles associades facin servir un mateix contracte estàndard amb les mateixes condicions. Doncs seria el mateix.
Finalment, respecte a com es gestionen els descomptes en funció de situacions personals i com s’arriben als beneficis; mitjançant el carnet del sardanista (una possible solució que ja vaig explicar en aquest o un altre debat.) Una targeta on hi pots posar diners, gestionada per la confederació i pagues a tots els actes amb aquesta targeta, que es personal i serveix per fer estudis de la població sardanosta, (vaig fer un escrit molt més detallat).
@AiraldMallafreOlle , tens tota la raó que no hi ha una solució fàcil a això. Jo no sóc partidari de posar tanques (ens tanquem a nosaltres mateixos), però tampoc ho sóc de fer rifes, (en definitiva, jo vaig a una ballada/aplec, per l’acte no per guanyar X cosa). I crec que fent les rifes estem desprestigiant la sardana a nivell de, s’està pagant per guanyar X, però no pagues per un acte en que es paga una cobla, s’aconsegueixen uns permisos, etc.
Quina és la solució? Es complicat i crec que aquí només podem donar hipòtesis o idees, però crec que s’haurien de tenir en compte tots els actors implicats de manera oficial.