Parlem de gratuïtat dels actes sardanistes? És molt complicat ja que si ho fas gratuït, la gent pensa que no val la pena. Si fas cobrar, és massa car.
M’explico: Hi han dobles ballades, que fa anys cobraven 3€, de cop i volta varen pujar-ho el doble, la gent empipada i deien que no hi tornarien més, però l’any següent, els veis fent cua per pagar.
Els concerts, al meu poble sempre éren gratuïts, mai ompliem l’aforament, però feia patxoca., però un any el que era el President, va voler fer un concert amb espectacle, i es va passar de pressupost, però l’ego era més fort que la realitat, i va dir que cobrariem 3€ al que no fos soci.
Va començar a arribar el public, ningú volia pagar, perquè els matrimonis deien que éren socis, però la realitat, és que només ho era un dels dos, tenien que pagar 3€ miserables, però la gent va marxar, i ens varem quedar quatre gats, un frcàs absolut.
En canvi vas a Barcelona i pagues 30€ per anar a veure un grup de rock i no passa res.
Per l’aplec, feiem pagar 3€ i la gent pagava, i reculliem uns 1000€ + o - ,a les hores jo vaig tenir la idea de no cobrar entrada i possar una urna, i que la gent posses un donatiu, aquell any varem recollir quasi 5000€.
Quan per la pandèmia vaig veure pels concerts la taquilla inversa, vaig pensar, ostres!! quina idea més bona!! parò després hem vaig adonar que no era tan bona idea, doncs al sortir vas caminant, i saludant i parlant amb uns i altres, i no te’n adones, i ja ets al carrer, i no has possa’t res a la urna. Digueu-me que no li ha passa’t a ningú, només a mi…
Per tant, GRATUÏTAT? diria que si, però sense ser babaus.
Hi ha algú que tingui la formula de recollir diners dels actes sardanistes, sense que els assisten’s es trobin obligats, i al contrari, vagi amb ganes de donar euros contents i feliços????