Arranquem amb il·lusió aquest projecte que pretén fomentar l’esperit de pertinença al col·lectiu sardanista, facilitant la comunicació i compartició de coneixements, consultes i propostes, entre persones i entitats de tots els àmbits del sardanisme.

Et convidem a formar-ne part i a que ho facis participant sense por. Si encara no t’has donat d’alta, clica el botó Registrar-se del menú principal i crea ja el teu perfil si vols participar a títol individual o llegeix les instruccions per demanar un perfil d’entitat si ets el representant o portaveu d’algun col·lectiu.

I parla…! Parla molt i parla ja. La millor forma d’aprendre de què va això és partipant. Juga! Crea els teus propis temes de debat o comença per respondre a sota la primera pregunta que volem fer-te: què t’agradaria que passés en aquest espai de debat?

Som-hi!

S21puntcat ha convertit el debat en destacat .
    S21puntcat ha canviat el títol a 🥳 Benvinguts i benvingudes!!! .

Gràcies Joan, esperem que tot el sardanisme col·labori amb aquest nou canal.

S21puntcat ha convertit el debat en normal (=no destacat) .

Moltes gracies Joan, aquesta eina ens feia molta falta 😘

JoanAranda Molt bona iniciativa! Esperem que entre tots/es puguem fer una petita o gran revolució! Endavant!!!

Hola a totes i a tots! Penso que aquest fòrum és una gran eina! Comparteixo la idea d’en @JoanAranda és a dir, la de crear un espai que fomenti la interacció i la comunicació de les diferents representacions que es troben a l’àmbit sardanista (dansaires de plaça, músics i músiques, dansaries de competició, organitzadors i organitzadores, mitjans de comunicació, compositors i compositores, cobles, …).

responc la pregunta inicial que es formula “Què t’agradaria que passés en aquest espai de debat?”. Personalment, crec que aquest espai ha de facilitar que en el món de la sardana “passin coses”. Quines coses? Doncs coses que ajudin a apropar a la sardana a la societat més enllà del seu públic habitual i al mateix temps que la permetin a adequar-se a la complexitat que caracteritza la societat actual. Compte! Per adequar-se no estic dient que s’hagi de canviar el ball ni el pas de la dansa, ni la seva música … a vegades corregir - millorar o tenir en compte altres aspectes organitzatius hi poden ajudar.

El que NO m’agradaria que passés, és que aquest fórum es convertís en un espai de queixa contínua lluny de l’esperit constructiu que en què es basa S21.

Fem que passin coses, fem que la sardana (i la cobla) arribi a més gent! Proposem i intercanviem idees per aconseguir-ho!

Hola!! Ganes ja de començar a llegir les aportacions de tots, i poder possar el meu granet de sorra dels meus coneixemens, encara que petit, espero pugui contribuir a interactuar amb tots vosaltres.

Una abraçada!

Em recordo d’un altre Forum sardanista. ara no em ve l cap el nom, en el que sovint hi havia desqualificacions i mals rotllos. Espero que en aquest cas pre-domini el respecte i s’aportin idees que serveixin per aconseguir que passin coses en el món de la sardana, com diu en Xavi Pinyol.

Gràcies per aquest espai de reflexió i debat que tanta falta ens feia i ganes en teníem. Tant de bó que una petita part de tot el que hom pugui proposar, expressar i compartir, generi reflexió i iniciatives per anar millorant i adaptar la tradició al temps que toca. Algunes d’elles amb millor acollida que d’altres, però totes interessants. Si cada debat és un meló, animem-nos a obrir melons i ser valents sense por a equivocar-nos. Ja demanarem perdó i dels errors aprendrem. Si no repensem (perquè de pensar ja estem fartes) la roda del temps i la inèrcia ens passa per sobre. Apartem-nos, parem i que la roda no ens esclafi quan ens passi pel damunt. Sortim del camí traçat i fem nova drecera. Si aquí obrim itineraris, algun arribarà a bon port. Això vull trobar en aquest espai; diferents camins per arribar a llocs diferents i no diferents camins per arribar al mateix lloc. Com més camins i més destins, més apassionant l’aventura. Si vagi per on vagi, ja sé on acabaré, poc hauré avançat. Si obrim drecera, i no sabem com acaba, caminem amb recel però farem el camí amb il·lusió. Doncs vinga. Les tradicions es mantenen en essència. Les formes cal adaptar-les si el que volem és matenir les nostres tradicions. ¿Sempre el mateix? Que avorrit… No? Apa-li… Títol  d’un meló.

Amic Joan… encara recordo la metàfora del bon vi en envàs de tetrabric o un perfum de “patxuli amb fems” en envàs amb tap d’or i pedreria fina… si és queeeee. I tal dia farà un any…. 😆😆

OlgaPuerto

Moltes gràcies, @OlgaPuerto! De vosaltres depèn si això és un èxit o no. Jo només he posat el paper en blanc. El valor que pugui acabar tenint aquest projecte depèn de què hi dibuixeu cadascú. Amb paraules i amb fets.

Que hi hagi moltes idees i, el més important, que hi hagi voluntariat al darrere per fer-les realitat. Com diu una de les meves frases preferides: “una visió a la que no es dedica treball és només un somni, però una visió treballada adequadament pot canviar el món.”.

Hola,

A la pregunta: Què espero trobar en aquest fòrum?

Espero trobar un espai on compartir experiències, perspectives, passions i noves idees sobre el món de la sardana i la música per cobla.

Crec que el fòrum és una bona eina per fer-ho, sempre des d’un diàleg constructiu i respectuós.

Som-hi!

Tancar ràdio