Bon dia a tothom! Ja que el @JoanAranda m’esmentava, aprofito per dir-hi la meva! (M’agradaria participar-hi més sovint però el fet de viure fora, no ajuda).
Jo he de dir, que en un primer moment, llegint el post pensava, quina necessitat hi ha per part de la @OlgaPuerto de no permetre un ús d’un nom més aviat genèric i quina necessitat hi ha de tot aquest “merder”.
Ara bé, crec que això, és la millor excusa per @SomSardana per reinstaurar un concurs que ja era mort, sense recurregut de millora i molt “d’anar per casa” i m’explico amb diferents exemples que crec que s’han d’evitar en futures finals: (tot desde l’esperit de millora i tot respecte)
- Una bona elecció del lloc, en funció de la localitat/època, etc : exemple clar, final 2023 a Tarragona, auditori amb capacitat d’unes 1100 i mig buit i enguany Figueres amb capacitat d’unes 900 i ple.
- Una bona presentació : la Gala final d’enguany, una presentadora que amb tots els respectes, era molt bona presentant i en general, però el nivell de ‘sardanes’ poquet i conjuntament amb el protocol (per exemple: la presentadora, anuncia la Ciutat de Girona i els seus músics i mira cap a la dreta esperant els músics, però li surten de l’esquerra, dient incorrectament el nom d’un músic, que anava de bolo). Tenim bons presentadors de sobres dins del món sardanista, com per buscar-los fora.
- Protocol Falta molta organització i protocol : La presentadora anuncia el guanyador d’un accesit (crec que el de juventut), puja el guanyador i el premi encara no és dalt de l’escenari, creant una situació estranya dalt l’escenari.
Realment, van haver-hi bastantes més coses, però crec que això s’ha d’evitar per deixar de ser un concurs “d’anar per casa” i fer-lo professional, per tal de donar-li el valor que és mereix.
Dit això, RIP Sardana de l’any i benvingut sigui aquest nou concurs que tan de bo, esdevingui un referent musical pel conjunt del sardanisme.