JoanAranda Ei Joan, com sempre agraït per les teues paraules i la teua predisposició.
Anem a pams. El primer tema és el de la formació. De la mateixa manera que @SomSardana ofereix de tant en tant cursos de capacitació per a esdevenir monitors de sardanes, també hauria d’oferir cursos de capacitació per passar al capdavant d’entitats sardanistes. Crec que no caldria haver-ho d’argumentar, però va, posem-nos-hi:
Visquim en un món molt canviant. I per tant si volem tenir incidència social com a moviment, pas previ per a ‘captar’ nous balladors, hem de saber-nos moure en els temps que ens ha tocat viure. Això val pel moviment sardanista, però val per a tothom qui vol fer coses. I això vol dir formar-nos, i formar-nos durant tota la nostra vida.
Poso un exemple real: jo no tinc tik-tok. Si la gent de menys de 20 anys es comuniquen gairebé exclusivament a través d’això, i jo no hi sóc, és gairebé impossible que res del que faça arribi a aquesta gent.
Si els diferents ens federatius o confederatius es prenguessen aquest tema seriosament, tindríem una oferta formativa adreçada a les juntes, de tipus professionalitzador, durant tot l’any, amb formació presencial i/o descentralitzada, formació en streaming, formació en càpsules online… La temàtica seria diversa: gestió de mitjans de comunicació, fonts de finançament, lideratge i treball en equip, captació de nous socis, subvencions, protocol i logística en l’organització d’activitats, etcètera, etcètera, etcètera… Per cert, hi ha línies de subvenció per ajudar a finançar el cost d’aquests projectes, el d’enguany s’acaba el termini aquest dimarts: https://cultura.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Subvencions-per-a-activitats-en-materia-de-formacio-i-de-documentacio-relacionades-amb-la-cultura-popular-i-tradicional?moda=1
I de fet, si tinguéssem un govern que es cregués això de l’associacionisme i de la cultura popular, (que es cregués el país), aquesta feina segurament l’hauria de fer el govern. Però ja sabem que les institucions autonòmiques espanyoles (inclosa la Generalitat) són totes part d’un sistema burocràtic podrit, corrupte, ineficient, sectari, i de paguetes i gent col·locada. Per tant, oblidem-nos-en. Aquesta és l’oferta formativa que ara mateix ens ofereix la Generalitat (sobren els comentaris): https://cultura.gencat.cat/ca/departament/estructura_i_adreces/organismes/dgcpt/04_formacio/03_gestio_cultura_popular/
(…)
L’altre tema que em planteges, sobre com vec el portal s21, ja vai dir al seu dia que per mi era com si fós el twitter dels sardanistes, és a dir, un espai de debat d’idees i reflexió crítica. Però quin percentatge de la ‘gent normal’ participa a twitter / x? Quanta ‘gent normal’ té capacitat d’anàlisi, i capacitat de saber estructurar, ordenar i comunicar les pròpies idees, i establir un diàleg amb d’altres usuaris? La gent que pensa fa nosa en aquest model individualisa, consumista, desarrelat i globalitzat cap a on ens fan anar. Per tant és normal que la gent no participi. Lo estrany seria que passés tot el contrari.
Cadascú sabrà quina vida vol tenir, però està clar que mos volen rucs.
No et desanimis, i gràcies per la feina!