Carmepru allà mai contracten cobles, no hi ha entitat sardanista, i l’ajuntament només dona ajut a les “bandes”
Amics, m’incorporo després de diverses setmanes. I inicialment només volia fer una lectura ràpida per veure què m’havia perdut, pero de vegades vec coses que no puc passar sense comentar.
Jo en sé d’uns que fins fa no gaire no tenien agrupació sardanista, i per tant al seu municipi tota l’activitat coblística la decidia i pagava l’ajuntament de torn. Però fa 3 anys van decidir que ja n’hi havia prou: van crear una entitat, i el primer any van tenir un pressupost de 3.500€, el segon de 12.000€ i aquest tercer de 18.000€.
Com és possible això? Doncs s’han presentat a les diferents convocatòries públiques (Generalitat, Diputació, Consell Comarcal..), però també han signat un conveni amb la FUS per captar finançaments privats, han fet socis, fan entrada inversa, fan sortejos…
Tot això ho dic perquè em sembla que hem de començar a canviar el xip pel que fa a l’organització de l’activitat sardanista: no l’han d’impulsar els ajuntaments, l’hem d’impulsar nosaltres. A les institucions cal exigir-los-hi que ajudin, com ho fan amb la resta d’activitats, però hem d’aprendre a auto-organitzar-nos.
D’aquí la imperiosa necessitat que els diferents ens federatius tinguin entre les seues prioritats el fet d’acompanyar les juntes de totes les nostres entitats en el procés de professionalització, que passa -entre moltes d’altres coses- per aprendre a buscar finançament.
De la mateixa manera que com a poble els catalans no podem confirar-ho tot en els ‘nostres polítics’, com a sardanistes tampoc podem fiar-ho tot a les ‘nostres’ institucions.
Si encara no ho hem fet, a mi em sembla que hem de començar a canviar el xip! No ho dic a ningú en concret, sinó a tots plegats com a moviment. 😉