JordiSala-16
Benvolgut Jordi,
Sí, vaig llegir la teva pregunta, però el to agressiu i atacant que utilitzaves en aquell moment em va fer perdre l’interès de compartir la meva opinió. Ara, en canvi, el to ha canviat i t’ho agraeixo sincerament.
Pel que fa al tema que proposes:
No sempre cal que sonin tres corxeres, no hi ha cap obligatorietat que sigui així. Hi ha compositors que utilitzen dues corxeres i una negra perquè volen que aquesta última soni més llarga i tingui més durada. Personalment, és cert que, en ocasions (i depenent del tipus de sardana o de la qualitat de la notació de la partitura), he tingut dubtes sobre com interpretar les dues corxeres i la negra, i sobre la durada d’aquesta última. En els meus casos, quan vull que sonin dues corxeres i una negra, solc acompanyar la negra amb una ratlleta a sota, per especificar que aquesta ha de durar més que les dues anteriors.
Penso que l’ús de les diferents fórmules del tots som pops ajuda als compositors/es a evitar que tot “soni igual” i alhora afavoreix la riquesa de les composicions.
D’altra banda, cal destacar que en la història de la sardana actual hi ha grans compositors i una llarga llista de sardanes excel·lents en les quals no s’utilitza en cap moment el ritme de “tots som pops” ni cap de les seves variacions més possibles.
Salutacions!