XaviPinyol He vist totes les publicacions de les quals escrius. I en realitat, no m’hi voldria referir a tu com a qüestió personal. Jo ja sé que és una altra persona qui va començar a suprimir el flabiol de l’inici. Com que és una cosa sobre la qual no es va dir res, va començar a passar, i ja està. Jo vaig començar a pensar que suprimien aquest inici perquè es volia incorporar un director a les sardanes de concert, cosa que jo no entenia, perquè com no sigui que les sardanes tingués passatges més lents o més ràpids, Jo entendria un director quan hi hagués una obra no sardana, de música per a cobla i entenia que les sardanes, si a plaça s’interpretaven sense director, no calia la seva presència als concerts quan es tractava de sardanes. Possiblement algú li va dir a aquesta persona que si dirigia obres per a cobla, també podia dirigir sardanes. I si dirigeix sardanes, ha de ser ell que faci començar la cobla i no el flabiol. Només quan hi ha una sardana de lluïment de flabiol, el director “permet” al flabiolaire començar la sardana amb l’Introït. Tot i això, considero que s’ha mutilat una part de la sardana, i ens dónen un succedani. També, com saps, hi ha, per exemple, el “Madrigal en forma de sardana”, llavors totes les sardanes sense Flabiol a l’inici, caldria definir-les d’una altra manera.