JoanCalvet Hola Joan! Fa temps que no ballem junts ehhh!!
Aquesta reflexió teva, és exactament la meva, jo també soc fan de Marc Timón, però també d’altres.
Al que no he entés, és si ja no val la pena votar la sardana de l’any a Isda? o continuar jugant haviam qui encerta el joc de S21? Sabria greu que no hi participecis a les dues coses, pensa que un sol vot també és important per decantar la balança, i el teu és molt important també.
Com sabràs, enguany a S21, no anaven a fer el joc, per tenir altres projectes entre mans, i finalment s’ho van repensar i s’està fent, i no m’agradaría i crec que els altres votants del joc tampoc, que el treiessin per falta de participants.
Més que rés, perquè és divertit, i exposem les nostres opinions sobre les sardanes i els autors, sempre mirem de ser respetuosos, encara que a vegades hagi pujat de tó, però estic segura que ja està tot controlat, i tots tindrem seny, i respecta envèrs als altres.
Dit això, espero tu repensis.
Una abraçada Joan!😘

Em referia a votar a la sardana de l’any, a una de les quatre que ens proposen, ja que no es vota la sardana, si no que es vota a l’amic, i no vull entrar en polèmiques ni discusions, procuro fer pedagogia, en el meu entorn, del que hi ha i del que jo crec des de el meu punt de vista. A veure si coincidim i fem una coreografia de les nostres. Petonets!

XaviPinyol Hola, Xavi,

Tal com vam fer saber en aquest mateix fòrum, de cara a l’any vinent s’acosten canvis importants pel que fa al format de La Sardana de l’Any i, com tots els canvis que es fan per perdurar, els treballem amb temps i a partir de diferents punts de vista i, també, tenint en compte les vostres aportacions.

El tema que proposes és un dels temes més controvertits del concurs i en som conscients. Per a la 35a edició hem apostat per les bases que ja coneixeu i hem reservat els grans canvis per a properes edicions i pels futurs nous formats. Llegint-vos en el fòrum, ningú no us pot negar el fet que hi ha sardanes instrumentades per altres compositors i estem valorant diferents opcions al voltant d’incloure el nom de l’instrumentista de manera obligatòria, o no, per participar en el concurs.

Heus aquí el dilema que es planteja a la mateixa organització del concurs com a la resta del sardanisme: com podem comprovar que les sardanes que no porten el nom de l’instrumentista no han estat compostes per qui diu haver-la compost? Ara per ara, no tenim cap mètode científic exacte que ens pugui determinar quina sardana és 100% d’un compositor i, per tant, compartim la vostra preocupació.

També apel·lem a la responsabilitat col·lectiva, sense valorar positivament o negativa el fet que un compositor instrumenti una sardana d’altri. En el cas que una sardana instrumentada per altri es presenti al concurs, creiem que no és l’organització qui ha de detectar/perseguir compositors, sinó que és el mateix autor, juntament amb l’instrumentador, que haurien de ser legals i clars per dir-ho i evitar les possibles hipòtesis que puguin deslegitimar qualsevol sardana composta els darrers anys.

Com bé veieu, és un tema que ha portat, porta i portarà cua i SomSardana hi estem treballant de valent per donar una resposta amb la redefinició del concurs La Sardana de l’Any. Ara, però, continuem recopilant les vostres propostes, objeccions i preocupacions per tenir-les en compte en la nova etapa que vindrà.

SomSardana gràcies per participar. També voldríem saber la posició de SomSardana envers les campanyes que suposés que es fan puntualment per promocionar una sardana concreta. Per aquesta darrera eliminatòria sembla evident que ha succeït amb la guanyadora.

SomSardana Molt bé que estigueu treballant per millorar el concurs, sobretot en aquests aspectes complicats. Sobre les sardanes instrumentades per altres músics, crec que només caldria que es demanés que, en el moment de presentar una sardana a concurs, s’especifiqués si no ha estat instrumentada pel signant i qui ho ha fet, unes dades que caldria indicar a les eliminatòries. Res més. Naturalment, sempre hi pot haver qui no ho compleixi, però sospito que serien pocs. No es tracta de prohibir-ho ni d’avergonyir ningú, només d’informar als sardanistes.

Tancar ràdio