Jo només vull fer veure que el que anomeneu ara a la ratlla del quart de segle del segle XXI com a “persiana”, 45 anys enrere duia el nom de “la Roda”, i es ballava exactament igual, amb les mans entrellaçades, els dits d’una persona entraven dins de l’espai que hi ha entre els dits de l’altra persona ( s’entén, oi?), i es feien aquestes passes que sembla que no segueixin el ritme.. però sí, ja ho crec que el segueixen!!! I per exemple, si hi ha una rotllana de 10 persones aconseguien fer la volta sencera tot venint de la tercera passa de llargs d’un costat a la tercera passa de llargs del costat contrari, i creuant per davant. Quan jo podia saltar, llavors ho feia. Però no sempre, hi havia que estaven més acostumats, com el jovent de llavors de Santa Perpètua de Mogoda, a qui saludo ben cordialment, oi Mercè? I salutacions a la colla de l’all-i-oli. També aprofito aquest escrit per comentar la proposta d’en Pere Pahissa, de Molins de Rei, locutor de ràdio, sardanista i membre llavors de l’Agrupa. Es tractava de fer 24 hores seguides tot ballant sardanes, o si més no que sonessin sardanes. I es va aconseguir, ja ho crec!!! A més, amb escreix! Vam estar 26 hores i 26 minuts. Des de les 7 del vespre de dissabte fins a les 9 i 26 del vespre de diumenge. Si no recordo malament era a mitjans de maig de 1995, per la qual cosa d’aquest esdeveniment és el 30è Aniversari enguany. En el meu cas no hi vaig ser tot el temps, però gairebé 22 hores, comptant tota la matinada, sí que hi vaig ser. Es van fer 3 ballades de sardanes el cap de setmana. Dissabte a les 7 del vespre, i Diumenge a les 12 del migdia i a les 7 del vespre. I mentrestant, per megafonia sonaven, capiculades, Sardana de 10 Tirades/sardana de 4 tirades/Sardana de 10 Tirades/sardana de 4 tirades…..i així es va anant fent. Sempre a les de 10 Tirades havia d’haver una rotllana com a poc ballant. A la matinada al llarg de unes 4 hores va venir una rotllana de jovent molt interessant, la qual vaig tenir l’honor de dirigir. De fet no es va repetir cap sardana fins a les 8 del matí, mentre hi vaig ser allà. I heu de comptar que al llarg d’una hora, entre les 11 i les 12 de la nit, va caure un petit ruixat, però no arribava a aquesta categoria, perquè era molt fi. Llavors no existien les sardanes de 7 Tirades. Ah i a les ballades amb cobla, entre sardana i sardana sonava per megafonia una sardana de 4 tirades. I quan acabava, la cobla havia d’engegar de manera quasi immediata. Al descans, després d’interpretar la quarta sardana de 6, es posaven 2 sardanes de 4 tirades i ja després d’això, la cobla encetava les dues que els quedaven per interpretar. Recordeu, enguany és el 30è Aniversari d’aquella proesa. Gràcies Pere Pahissa. I a totes les persones que hi vam ser.