Hola,
aquest estiu he descobert la sardana Santfeliuenca i també el seu compositor és Martí Llosent Vendrell (no confondre amb la sardana Santfelieunca del mestre M.S Puigferrer).
La sardana la vaig descobrir ( anant de bolo amb la cobla Ciutat de Terrassa el passat mes de Juliol. M’agrada i em va sorprendre, la seva sonoritat antiga però a l’hora la seva energia, frescor i el seu salt. M’agrada també la seva estructura i el joc entre el cant de la tenora amb la melodia del salt petit que després es converteix amb la melodia del salt fort final.
Us hagi de confessar que mai havia escoltat el nom d’aquest compositor. Fent una mica de recerca he trobat a la pàgina web de Músics per la cobla la següent informació:
Martí Llosent i Vendrell (Llagostera , 9 maig 1919 - 4 maig 2000)
Provinent d’una família de músics (avi, pare, oncle i cosí) va ser instrumentista de flabiol, trombó, fiscorn a la cobla i de piano, harmònium, saxo i violí a l’orquestra. Va actuar a les cobles La Principal de Llagostera, Mediterrània, Girona, La Principal de Cassà de la Selva i Farnense. En la faceta de compositor, a més del seu catàleg de cobla és autor de cançons infantils, una missa a 3 veus, dues Avemaries a 4 veus, una altra a 3 veus, dues sardanes a 4 veus i una sarsuela.
La sardana la podeu escoltar en aquest enllaç: