Vaig una mica endarrerida, però…
Setmana gairebé completa de sardanes, tret de dimarts: en feien a Palau-Solità i Plegamans, però eren de cinc tirades i als que ens agrada comptar i repartir no ens motiva gaire anar-hi, malgrat tenir-ho a prop. La resta, prou bé: sardanes a la fresca a Olesa, Tiana, Castellar; els aplecs de Manlleu i Granollers…
Espectacular l’ambient que es viu cada dilluns a Olesa. De traca i mocador: la plaça de la sardana s’omple de gom a gom (literalment) de sardanistes de les comarques properes i, sobretot, de gent de la vila. I moolta gent jove! Magnífica la feina que fan el Pere, la Iolanda i la resta de la colla. Que per molts anys puguin seguir amb aquests èxits.
També m’agradaria comentar el canvi que s’ha produït a l’aplec de Granollers. La idea de canviar la ubicació era molt engrescadora: del parc s’ha passat a la plaça de la Porxada, al bell mig de la ciutat. És a dir, la sardana ha passat al centre, a la plaça, al lloc que li pertany. Quin ha estat el resultat, vist des dels ulls d’una simple balladora? Posant-nos en la pell de la gent que s’acostava a la Porxada, l’escenari potser no era tan atractiu com perquè la gent s’hi acabés enganxant: els que passaven s’hi aturaven, feien algun vídeo i seguien fent la passejada. La idea és bona, molt bona: sopar sota la porxada, ballada a la plaça davant del nombrós públic que anava passant per allà… Recordo, però, que els anys anteriors hi havia més balladors: vaig trobar-ne a faltar uns quants de joves amb qui havíem coincidit els darrers anys. I segurament el seu estil de ballar hauria fet que els passavolants s’hi quedessin una estona més, enganxats. I que la gent jove s’hi pogués sentir més atreta. Què és el que els ha fet tirar enrere, enguany? El lloc? No, crec que no. Què hi havia els altres anys que hagin pogut trobar a faltar? Una cobla més. Aquesta pot ser-ne la causa? No ho sé, potser estaria bé que ells mateixos ho expliquessin, per poder-ne fer una bona anàlisi. És clar que, aquell mateix dia, hi havia un altre aplec nocturn (Castellbisbal) al qual em consta que hi van acabar assistint balladors vallesans i de les comarques properes. Sigui com sigui, gràcies per la feina, per molts anys i molts èxits en aquest canvi d’ubicació.