Servidor, com l’Arnau, també era bastant escèptic, al principi.
Actualment, a dia d’avui, crec que es una molt bona eina.
Gràcies joan aranda
Servidor, com l’Arnau, també era bastant escèptic, al principi.
Actualment, a dia d’avui, crec que es una molt bona eina.
Gràcies joan aranda
Si, crec també que és una bona eina, però tenim el problema de que tot es diu amb pinzes, per no intentar ofendre a ningú, per etxemple, si no agrada una sardana d’un compositor, o estem en contre d’algun comentari d’un usuari, ens dediquem a callar i no dir res, perquè sabem que ho llegirà.
Estaria bé que no es parlés amb ambuts, tal com fa l’Eduard, o l’Arnau, per això és un forum, per debatre, no només lo bonic, sinó també als que ens semble que no està bé, i entre tots mirar de trobar maneres de millorar aquest món tant complicat.
Perquè tots sabem que el món de cobla i el món del sardanista, son dos mons apart. I espero que amb el temps s’uneixin els dos mons, ja que un no pot viure sense l’altre.
Estic dins d’S21. cat des dels seus inicis i la meva aportació en aquest debat és personal i en cap moment pretenc parlar en boca de la resta de companys/es que formen S21 o del mateix projecte.
Considero que S21.cat era i és una eina molt necessària en el món sardanista.
Feia temps que trobava que el sardanisme estava orfe d’un espai col·lectiu d’anàlisi, reflexió i crítica constructiva. Un espai que ajudés a definir possibles estratègies per fer arribar el sardanisme a un públic més ampli i pensar accions per encaixar-lo a la societat del s.XXI. Per aquest motiu, em vaig alegrar molt quan vaig veure la publicació de la creació de S21. cat i no vaig dubtar ni un segon a oferir col·laborar en el projecte en tot el possible.
Penso que el fet d’arrencar un projecte – un espai d’aquest tipus ja és un primer èxit i, malgrat que no tothom ho vegi així, considero que l’aparició de S21.cat és un avenç important i molt positiu pel sardanisme en tota la seva globalitat.
Opino també que en aquests mesos d’activitat s’han fet moltes més coses que les 4 que es detallen. Quines són aquestes coses?
Els debats creats a S21.cat ens ha permès a tots/es (també els qui segueixen i llegeixen els debats malgrat no participar d’una forma activa) a fer-nos una radiografia força clara del que és actualment el sardanisme, del seu caràcter i de la seva manera d’actuar. També ens ha ajudat a veure com el sardanisme pensa i reacciona davant del canvi i tot el que aquest concepte implica i representa.
Alguns dels debats creats fins ara a S21.cat ens han demostrat de forma clara la gran desconnexió que existeix entre les diferents manifestacions – representacions que conviuen dins del sardanisme (el sardanisme de plaça, el de competició, l’institucional, les cobles, les entitats organitzadores, els compositors/es, els comunicadors/es …). En diversos debats s’ha demostrat la poca empatia o interès per entendre’s entre nosaltres mateixos.
De forma indirecta, a través d’alguns dels seus debats, S21.cat ha començat a promoure i teixir col·lectivitat, una col·lectivitat força inexistent en el sardanisme. En els debats hem pogut veure que, de forma general, tothom va a la seva bola i que això de compartir idees – experiències és quelcom al que no estem gaire acostumats i que ens costa. Però alhora en els debats s’hi ha ensumat unes ganes immenses de millorar, de reflexionar i de construir seguint un to respectuós amb tot allò que s’ha fet i es fa.
Els debats de S21.cat ha donat visibilitat a noves idees, a noves maneres de pensar, a nous perfils i també a noves persones!
Les reaccions i crítiques que ha rebut S21 (algunes les hem llegides en els mateixos debats) podria ser el motiu per obrir un altre debat. Tot i això, aquestes han constatat la dificultat que el moviment sardanista (del qual m’incloc) té per encaixar opinions i reflexions, malgrat ser argumentades i acompanyades de propostes completament constructives.
Possiblement, els quatre punts que he afegit son coses que no estaven ni previstes per S21.cat quan es va crear però reitero la meva idea que S21.cat ha fet molt més que les 4 coses detallades. I en aquest sentit, intueixo que S21.cat tampoc tenia previst rebre un posicionament tan frontal per part de les estàncies més altes del sardanisme més institucional, un fet que no afavoreix ni a uns ni a altres i que, en cap cas beneficia al col·lectiu sardanista.
I per acabar, crec que a S21 ha de continuar treballant per:
Amb relació a aquest objectiu compateixo la idea de @ArnauPrats au de rear una mica de xarxa social. Penso que la creació de la figura d’ambaixador S21 (persones que creuen en el projecte i que el promouen a través de les xarxes) possiblement ajudaria, en part, a assolir aquest objectiu. I en aquest sentit, també penso que seria bo plantejar la idea de crear la “Xarxa d’entitats S21.cat”.
Considero que la creació de debats de caràcter transversal (com ha estat les juguesques de LSDA o bé on sardanejaràs aquest cap de setmana) han estat una bona eina de foment del sentit a la pertinença al col·lectiu sardanista i poden seguir fent-ho.
Llarga vida a S21.cat!
Una nota ràpida per agrair-vos la qualitat de les vostres aportacions, @ArnauPrats, @perebaeras12, @Carmepru i @XaviPinyol, i per animar a la participació d’aquells usuaris que encara no hàgiu dit la vostra.
Intentarem respondre amb més detall quan hi hagi més comentaris, tot i que ja queden apuntades dues idees (no, no faré espòiler de quines ) i temo que n’haurem de descartar una altra per un tema de cost vs. benefici (però tot es pot debatre).
Mentrestant, unes preguntes concretes:
ArnauPrats A part de ser una eina de debat, que porti una mica la veu daquesta idees de canvi/‘protestes’, on aquesta canvis poden ser escoltats, (ningú està predisposat a fer això, jo tampoc).
Gràcies per la hiperamabilitat d’alguns comentaris i per l’evident afany de millora en tots els casos. Un plaer comptar amb gent com vosaltres!
Començarem a treballar propostes el proper cap de setmana. Per tant, si algú més vol dir-hi la seva, agrairem que ens feu arribar comentaris fins el 15 de juny. Gràciesssssss!
Al Coblejant van dir que @SomSardana havia dit que aquest web va contra ells. A mi m’agrada per escoltar la radio.
Pere Què bé Pere que facis ús d’aquest servei. Precisament, el de les ràdios és un servei i una acció que va sorgir de la necessitat expressada a través d’un dels debats de S21. Sabem que hi ha força gent que, com tu, està aprofitant aquest servei que ha sorgit del treball col·lectiu.
Pere Al Coblejant van dir que [@SomSardana] havia dit que aquest web va contra ells.
Quina llàstima i quin error entendre s.21 així!
M’imagino que dins de @SomSardana, igual que a la resta de col·lectius, hi ha diversitat d’opinions. Personalment, i més enllà d’algunes declaracions de les quals m’agradaria pensar que son fetes a títol personal i lluny de representar SomSardana en tota la seva col·lectivitat i diversitat (malgrat el càrrec ocupat de qui les va fer) em quedo amb aquestes afirmacions fetes des del mateix perfil oficial creat de @SomSardana en el debat que la mateixa entitat va crear el 13 de maig amb el nom de SomSardana al fòrum S.21
SomSardana us considerem el nostre tresor, com a persones que estimeu la sardana i com a aportadors de bones idees, tot i no poder atendre tots els debats.
SomSardana Estem oberts, com sempre, a totes les iniciatives que es puguin traduir en accions concretes i aquest va ser el motiu de ser aquí, per poder articular en la mesura que es pugui des de la nostra entitat qualsevol projecte que es pugui materialitzar.
Si la postura oficial de @SomSardana davant s21 ha canviat seria bo comunicar-ho de forma oficial i directa èro en cap cas a través de declaracions que anem coneixent de forma indirecta.
Per finalitzar dues idees que ens podem ajudar avançar:
Els ésser humans aprenem més i millor quan ho fem col·lectivament. D’aquí la meva postura ferma amb s21.cat
La riquesa del treball col·lectiu implica també que apareguin varietat d’opinons, pensaments, idees, discrepànciés … Identificar s21 com una amença és una reacció pròpia de la por a la desavinènça, al desacord i a la dificultat d’entendre, acceptar que hi hagi algú que pensa diferent que l’altre i també a saber-ho gestionar. Que apareguin opions d’aquest tipus vers s21 ajuden també a identificar el punt on es troba el sardanisme (en aquest cas, el més institucional) en el treball col·lectiu que platenja s21 i que, al meu parè, és molt necessari.
XaviPinyol Des de SomSardana mantenim el posicionament oficial que vam fer públic a S21 el 13 de març del 2024.
Al meu entendre, al que es va dir al Coblajant, deu fer molts dies d’això, poder quan van sorgir les polemiques…
De fet crec que ara @SomSardana segueix a @S21puntcat i ajuda dins les seves possibilitats, però sense inmiscuir-se massa, però ells van donar permís per agafar els albums de fotos de @SomSardana, si veiessin aquest forum com a enemig, això no ho haguesin permés (crec jo)
Tot plegat es una mena de malentesos, d’algun oïdor que escolta coses soltes, i fa les seves conclusions, després ho comenta com tot dat i beneit.
Tant @SomSardana com @S21puntcat estan fent una bona feina, al fi i a la cap, tots dos estan al servei, dels que volem que la sardana vagi a millor i no a pitxor.
Apa! Ja mi desfogat
SomSardana XaviPinyol Des de SomSardana mantenim el posicionament oficial que vam fer públic a S21 el 13 de març del 2024.
Kollons! Quina resposta més asèptica!
Disculpeu el retard en respondre però, com sabeu, aquest projecte es gestiona a estones lliures i no he pogut respondre abans.
Començo per dir (tot i que espero que no calgui) que @S21puntcat ni va ni ha anat mai contra cap persona ni entitat.
Desconec si el fet que @SomSardana es reiteri en el seu comunicat es deu al fet que no són coneixedors del que va dir el seu President en veu baixa a la darrera Assemblea o que no subscriuen les seves paraules. Però tampoc crec que aporti gaire burxar-hi.
En qualsevol cas, reitero davant tota l’executiva de @SomSardana la meva voluntat de parlar amb qui es pugui per intentar normalitzar la situació, després d’haver intentat parlar amb el seu President sense que ni tan sols s’hagi dignat a respondre els meus WhatsApps (no conec a ningú que ni mereixi una resposta quan algú demana parlar). Això no és normal. Probablement, sigui cert que parlar amb ell no servirà de res (de fet, cada cop n’estic més convençut). Per tant, si a nivell d’executiva veieu alguna forma de poder parlar amb algú altre i tancar malentesos inútils, doncs som-hi.
Com bé diu la @Carmepru, tant @SomSardana com @S21puntcat són projectes que treballen per la sardana, hem col·laborat i serà bo que ho seguim fent en el futur, amb el millor encaix possible.
Per cert, @ArnauPrats i @perebaeras12, reitero la pregunta de fa uns dies. Quins motius us feien ser escèptics al començament? Entendre els vostres motius ens pot ajudar a entendre per què altres persones poden ser escèptiques encara.
S21puntcat SomSardana hem estat, estem i estarem sempre oberts a parlar amb tothom, tal com ja vam indicar en aquest fòrum.
Quan es tracti de sol·licitar coses concretes a SomSardana, com ara reunions amb membres de la Junta Executiva, continuem amb la finestra oberta, evidentment, a través dels nostres canals oficials, en aquest cas el correu electrònic (info@somsardana.cat), per concretar data i disponibilitat amb la persona o l’equip d’S21 que vulgui reunir-se amb la Junta.
En sèriu, @SomSardana?
Vaig a buscar les crispetes, que la kosa s"anima!
Jo no volia fer polemica. Nomes deia que a mi em va molt be per les radios i que havia escoltat aixo al Coblejant. Que a mi em sembla que aixo esta molt be i que ho trobo positiu. No entenc aixo de si hi ha baralla. Seguiu fent coses, que esta molt be.
No els foteu putu kas! Els missatges de SomSardana són sempre molt arrogants i aquest posicionament oficial del que sempre parlen comença per dir que d’aquí no ha sortit mai cap proposta positiva. Si ni entenen ni volen entendre, passeu d’ells! I això de que estan en una plataforma de debat on no debaten mai i sempre diuen que el seu kanal és el correu és tan retro, que inclús seria kuki si no fos tan absurd
Pere Ben en la línia d’en Pere, intervinc en el debat perquè no acabo d’entendre l’enrenou en relació amb els missatges de SomSardana, que estem al costat de totes les iniciatives de promoció del sardanisme i ho sabeu tots. Com a responsable de Comunicació de l’entitat, a títol individual vull fer un aclariment: des del nostre perfil corporatiu no fem respostes arrogants, aclarim dubtes que apareixen quan se’ns interpel·la directament i des d’un compte corporatiu no parlem mai en primera persona perquè entenc que no ens toca opinar a títol individual d’algú o d’un tema que no estigui relacionat amb l’activitat de l’entitat. Els problemes que hi pot haver s’han de tractar a on toca i quan toca i un fòrum potser no és el lloc.
JordiS seu kanal és el correu és tan retro
Sobre el correu electrònic, no entenc aquesta visió “retro” d’una eina que moltes entitats, empreses i agrupacions fan servir per comunicar-se amb tothom. Amb tots els respectes, no ho entenc.
I sobre què penso de l’S21, entenc que és una eina d’interès per al sardanisme i que fomenta el debat i ens permet estar al dia de l’activitat sardanista com per exemple els debats generats al voltant de LSDA. Però com tota plataforma oberta en el segle XXI, al mateix nivell que les xarxes socials, és susceptible d’acollir persones que no sempre adopten un to respectuós i en escrit es poden malinterpretar intencions i emocions, un fet que lamento profundament.
Acabo recordant el missatge que ahir el perfil de SomSardana va publicar, que si es llegeix amb calma i sense males intencions, no s’hi pot llegir cap arrogància ni mala intenció:
SomSardana Quan es tracti de sol·licitar coses concretes a SomSardana, com ara reunions amb membres de la Junta Executiva, continuem amb la finestra oberta, evidentment, a través dels nostres canals oficials, en aquest cas el correu electrònic ([info@somsardana.cat](mailto:info@somsardana.cat)), per concretar data i disponibilitat amb la persona o l’equip d’S21 que vulgui reunir-se amb la Junta.
Moltes gràcies i molt bon debat a tothom!
Estic a la feina. No puc dedicar més temps. Aquest vespre preparo correu i quedem. Segur que tothom volem el millor.
Al Coblejant van dir que @SomSardana havia dit que aquest web va contra ells.
Si pot ser m’agradaria que la @Queralt fes cinc centims del que es va dir al seu programa, entenc que no debría ser @SomSardana sinó un membre de junta, i segurament a títol personal, però clar si ho escoltes o tu explican, directament ja penses que si aquella persona que ho diu, parla a nom de tots, i no ho crec.
Millor sería que una persona amb càrrec, no comenti al que pensa a titol personal, doncs no sap mai qui te pels voltants, i després es formen aquestes polémiques, doncs no és el mateix pensar una cosa, bona o dolenta, o fer un simple comentari despectiu, i que després es faci corre, no com a titol personal, sinó com a entitat. I això no es bó per ningú.
JoanPonsPuig Acabo recordant el missatge que ahir el perfil de SomSardana va publicar, que si es llegeix amb calma i sense males intencions, no s’hi pot llegir cap arrogància ni mala intenció:
El que és més arrogant és el propi komunicat. És flipant que escrivissiu allò. Hauria estat bé que fos un escrit d’un mal moment, però flipa molt que l’utilitzeu novament com a referència. Us l’heu llegit bé? Que d’aquí no ha sortit cap proposta positiva, que només heu rebut un allau de kritiques. I ara que surt tot això l’únic que feu és remetre-us a allò. Només aquella frase i a kagar! Fred i burocràtic del tot.
No, no. No es pot llegir arrogància ni mala intenció. Ke va!
JoanPonsPuig Sobre el correu electrònic, no entenc aquesta visió “retro” d’una eina que moltes entitats, empreses i agrupacions fan servir per comunicar-se amb tothom. Amb tots els respectes, no ho entenc.
A algú que us truqui per telèfon li diríeu que el vostre canal és el correu electrònic? Doncs que feu en un fòrum de debat? Tornem al komunicat: recordeu la frase que potser no us agrada enviar correus o una cosa així? Sí, és molt arrogant!
S21puntcat Estic a la feina. No puc dedicar més temps. Aquest vespre preparo correu i quedem. Segur que tothom volem el millor.
Passeu d’ells! S’us pixen a sobre i volen fer veure que plou!
Molts sabeu que sóc darrere de @S21puntcat, però vull fer aquest publicació a títol personal com ha fet en @JoanPonsPuig, perquè també vull deixar clar que tot el que diré ara ho faig a caire personal. Hi ha més gent participant en primera línia a @S21puntcat i no vull que sembli que parlo en nom de ningú més.
JordiS El que és més arrogant és el propi komunicat. És flipant que escrivissiu allò. Hauria estat bé que fos un escrit d’un mal moment, però flipa molt que l’utilitzeu novament com a referència.
Estic segur que el comunicat en qüestió es va escriure perquè va semblar una bona idea, però coincideixo amb la idea de fons. Crec que el fet de dir que d’aquí no havia sortit cap idea bona, ha frenat molt el projecte, perquè molta gent ha pensat que “si els que estan en millors condicions d’accionar el que comentem aquí no han estat capaços d’extreure’n cap idea bona del que ha sortit aquí, quin sentit té debatre?”. A més, admeto que jo he estat el primer de baixar la meva involucració, a conseqüència d’això. Cal treballar en projectes útils, i la utilitat es mesura pels resultats obtinguts.
Dit això, des d’aquí seguirem accionant tot el que puguem, que crec que serà més del que sembla, i si més gent n’extreu propostes, doncs endavant!
JordiS S21puntcat Estic a la feina. No puc dedicar més temps. Aquest vespre preparo correu i quedem. Segur que tothom volem el millor.
Passeu d’ells! S’us pixen a sobre i volen fer veure que plou!
No és el meu tarannà. Si es pot parlar, cal parlar.
SomSardana Quan es tracti de sol·licitar coses concretes a SomSardana, com ara reunions amb membres de la Junta Executiva, continuem amb la finestra oberta, evidentment, a través dels nostres canals oficials, en aquest cas el correu electrònic ([info@somsardana.cat](mailto:info@somsardana.cat)), per concretar data i disponibilitat amb la persona o l’equip d’S21 que vulgui reunir-se amb la Junta.
Que sapigueu tothom que la primera reunió ja està demanada i, si cal, se’n faran més.