jordiprats Cal posar sardanes de les anomenades “patxangueres” per xalar? No és pot xalar amb un programa al meu modest entendre més musical.
@jordiprats, reprenc el tema que apuntaves sobre que les sardanes balladores no tenen per què ser sardanes patxangueres. Totalment d’acord i volia esmentar què ens hem trobat avui com a exemple.
Volíem anar a alguna ballada per la zona de Barcelona i no n’hem vist cap amb el programa publicat que ens fes prou el pes. Llavors hem fet el que fem amb certa freqüència en aquests casos: anar a una ballada que, sense saber-ne el programa, l’interpretés una cobla que ens acostuma a agradar els programes que fa: La Llobregat.
El resultat? Boníssim, com sempre. Què han tocat?
De puntetes… Agustí Borgunyó
La festa dels nois alegres… Conrad Saló
Cant trist… Fèlix Martínez Comín
Hores que volen… Josep Ma Tarridas
Maria Lluïsa… Jordi León
Al capdavall del Pont Vell… Josep Cassú
Esperit calongí… Ricard Viladesau
Roure… Carles Santiago
Tour de Mir… Jordi Paulí
Es pot fer un programa ben xulo per ballar sense recórrer al típic Mas Ros o una sobredosi de patxanga? (que també m’està bé però ni tota ni sempre)… Doncs evidentíssimament, sí! El programa d’avui és una prova i la majoria dels de La Llobregat (Catedral a part), també. I consti que no pretenc desmerèixer altres cobles. Els gustos són coses molt personals.
Per cert, que per si algú no l’ha vist mai, comparteixo aquest vídeo d’una de les sardanes d’avui, Al Capdavall del Pont Vell (d’en Josep Cassú) en interpretació de la Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya. Personalment, l’arranjament i el vídeo que en van fer, em van semblar magnífics: