Per a mi, una sardana balladora és la k em transmet qualsevol tipus d’emoció k m’anima a expressar-la ballant. No ho veig gaire diferent k qualsevol altre tipus de música. Per exemple, amb una orquestra de festa major, també segons k toquin em ve de gust ballar i segons k, doncs no.
En akest sentit, diferencio balladora de patxanguera. Cert k si una sardana és molt alegre, probablement et transmet alegria i akesta és una sensació k normalment et ve de gust ballar. Però també hi ha patxangues k si són totalment buides de gràcia, doncs no m’animen. Un monogràfic de Mas Ros o Pau Marons, probablement m’avorriria, però ballar segons quina sardana d’ells m’agrada. Bé, més Marons k Mas Ros, personalment.
Però l’alegria només és una de les emocions k són maques de ballar. La tendresa d’uns cants melòdics de tenora o el cercle d’energia k es trnasmet per les mans quan balles en una kolla amb ofici quan toquen una sardana amb canvis d’aire suaus, també són emocions precioses i maques de ballar. Per tant, almenys per a mi, balladora també ho és qualsevol sardana k em permet experimentar akestes emocions. Un exemple: A la Bisbal Aplec d’Argent, per fugir del típic Somni, k també, com gairebé tot Puigferrer.
El k em fot ràbia és l’argument k totes les sardanes són balladores pk totes les sardanes es poden ballar. És com si anessis a un restaurant i diguessis k t’és igual el k et posin pk tot el k tinguin a la carta es pot menjar. Poder és una cosa, k valgui la pena és una altra.
Crec k sardana balladora és un concepte malinterpretable. I, certament, segur que per a molta gent, ballador és “foteu-li mil compassos de salt”. Però també per a molta altra gent, no.
emdicmarti Vinc del post de la 3ra votació de LSDA en la qual conversaves amb tal Jordi a qui li agrada molt escriure amb Ks per algun motiu.
Això de les K és un costum de quan prenia apunts a la Uni. Llavors en posava més i a més paraules, i escrivia més críptic. El primer dia k vaig escriure aki també ho vaig fer, encara no sé pk, pk ara ja ho faig poc. Però mira. Entre k hi ha qui es va emprenyar amb mi per fer-ho i k crec que també és bo tenir algun segell propi, m’hi he acostumat.
Content de veure gent nova per aki, @emdicmarti. Veig k ets “trombonista, (futur) fiscornaire i enamorat del salt.”. Això del salt és per quan feu el tutti a la cobla, o també ets ballador?